Aihe: hyviä neuvoja aloittelevalle ehkä tulevalle pianistille
1
-eclipse-
15.09.2005 19:43:36
mistä pitäisi aloittaa pianon soitto siis osaan soittaa hiukan mitä nyt olen korvakuulolla opetellut simpsoneita sun muita mutta olisiko jtn hyvää nuottien opettelu kirjaa (suomalaista) ja jotain mistä oppisi samalla sointuja ja kaikkea muuta hyödyllistä
oh yeh
projekti
15.09.2005 20:34:34
hienoa että olet löytänyt mukavan harrastuksen kirjastosta kannattaa katsella nuottikirjoja ja soitto-oppaita ja opetusvideoitakin jos ei ole niin sitten lähimmästä musiikkiliikkeestä kannattaa kysellä sieltä varmaan löytyy tai tilaamalla saa ja sitten täältä muusikoiden.netistä voi kans kysellä neuvoja jos tulee joku ongelma täältä saa hyviä neuvoja erilaisiin ongelmiin joskus jopa kielioppiasioihin saa täältä neuvoja kuten huomaat jos ei ole välimerkkejä eikä kappalejakoja eikä isoja alkukirjaimia tekstistä tulee rasittavaa luettavaa mutta illalla se tahtoo lähinnä naurattaa mutta kaikesta huolimatta toivon onnea ja menestystä musiikkiharrastuksen parissa nyt minun täytyy lopettaa koska sormet alkavat väsyä vaikka näppikseni ei olekaan täyspainotettu
Sixpack, ja loppurahalla kaljaa.
mr.muzak
15.09.2005 20:35:13
mistä pitäisi aloittaa pianon soitto siis osaan soittaa hiukan mitä nyt olen korvakuulolla opetellut simpsoneita sun muita mutta olisiko jtn hyvää nuottien opettelu kirjaa (suomalaista) ja jotain mistä oppisi samalla sointuja ja kaikkea muuta hyödyllistä

Vahvasti suosittelen pianotunneilla käymistä, kunhan vaan löydät sopivan opettajan itsellesi. Paljon järkevämpää kuin itseopiskelu.
Carpenter
15.09.2005 21:15:54
Tarkastappa paikallisen kirjaston musiikkiosasto. Sieltä voi löytyä kaikkea hyödyllistä.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
-eclipse-
15.09.2005 21:45:32
tämä nyt olisi lähinnä kakkos soitin mitä soittaa kitaran ohella joten en viitsisi mitään tunteja ottaa
oh yeh
baron
15.09.2005 22:21:04

Vahvasti suosittelen pianotunneilla käymistä, kunhan vaan löydät sopivan opettajan itsellesi. Paljon järkevämpää kuin itseopiskelu.

Mä aloitin itseopiskelulla ja nyt kun mä oon aloittanut tunnit, kaikki aika menee siihen, että mun ope yrittää juuria mun väärät tavat pois.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Eddy
15.09.2005 22:48:48
Mä aloitin itseopiskelulla ja nyt kun mä oon aloittanut tunnit, kaikki aika menee siihen, että mun ope yrittää juuria mun väärät tavat pois.

Toi on tärkeä pointti. Itseopiskelussa pääsee tiettyyn pisteeseen asti jokainen, mutta harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta tulee jossain vaiheessa aina seinä vastaan. Eteenpäin päästäkseen pitää aloittaa kaikki alusta ja se on huomattavasti hankalempaa sen jälkeen, kun on tottunut tekemään tietyt jutut oman pään mukaan. Perusasiat ainakin kannattaa ottaa haltuun pätevän opettajan avustuksella.
Koskettelen soittimia...
zorro
16.09.2005 10:24:40
tämä nyt olisi lähinnä kakkos soitin mitä soittaa kitaran ohella joten en viitsisi mitään tunteja ottaa

kannattaa treenata vasenta kättä saman verran kuin oikeaa.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
hanipai
16.09.2005 23:32:51
Jos tietsikka on lähellä niin hommaa Emedian Piano and Keyboard Method ja Voyetran teach Me piano. Molemmat hyviä tietokoneohjelmia.
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)