Aihe: Yamaha DGX-305
1
Zepeteus78
12.09.2005 08:04:57
Tere!

Hieman tuossa harkinta alkaa kallistumaan Yamaha DGX-305:n puolelle. Tarkoitukseni on lisätä pinoon sähköpianon lisäksi kiippari, jossa urku + brassit tulee olemaan suurimmalla koetuksella. En ole vielä päässyt koesoittamaan Yamahan kyseistä peliä kun täällä metsässä asun, mutta kysynkin nyt teiltä kokemuksia.

Millainen on koskettimisto? Epäilyttää noin halvan vehkeen (Thomannilla 444e) ns. pianokoskettimisto.
Miten yhteensopivuus muiden vehkeiden kanssa? En ole riittävän tarkkaa prosyyriä löytänyt, mikä osoittaisi saanko mitään etuja Roland RD-100:sen kanssa kikkailusta tuolla. Esimerkiksi soundien siirtäminen toiselle koskettimistolle?

Urkusoundit? Pelottaa, että liikutaan samalla tasolla kuin halvoissa psr-sarjan vehkeissä. Kovat on lupaukset mainoksissa, mutta saas nährä.

Nämä kysymykset painavat päälimmäisenä, jos voittee estää minua tekemästä elämäni virhettä niin bueno.
Zepeteus78
14.09.2005 09:17:31
Noniin, kävimpä sitten koesoittamassa kyseisen värkin. Tässä hieman satoa kun kukaan muu ei vielä näyttänyt olleen vehkeeseen törmännyt =).

- Ns. pianokoskettimet, hehhe eipä ollu kummoset... kevyet, tyhjää muovia -> ei mitään touchia.
- ns. kosketusherkkyys... ei taida olla Yamahan vahvoja puolia, olo oli kuin vanhalla kunnon JVC:llä, jonka omistin 80-luvulla. -> syvältä
- Ei midi-liitäntöjä -> lelu
- Kaikkea turhaa härpäkettä, kuten laulunsanoja saa ladattua ja automaattisoittoa, että vehje soittaa oikein vaikka ite tekisi mitä.... argh -> oiva lelu lapsille.
- Urkusoundit aivan perseestä, rock tyyppiseen musisointiin todella suppea valikoima. -> lelu
- Kivan näköinen katsella kaukaa, mutta heti kun koskee tietää, että muovia mitä muovia!

Luojan kiitos paikallinen musiikkiliike tilasi yhden kappaleen hyllyyn testiä varten, enkä esimerkiksi ostanut sokkona mainosten perusteella Thomannilta... huh!
JPQ
14.09.2005 10:30:42

Noniin, kävimpä sitten koesoittamassa kyseisen värkin. Tässä hieman satoa kun kukaan muu ei vielä näyttänyt olleen vehkeeseen törmännyt =).

- Ns. pianokoskettimet, hehhe eipä ollu kummoset... kevyet, tyhjää muovia -> ei mitään touchia.
- ns. kosketusherkkyys... ei taida olla Yamahan vahvoja puolia, olo oli kuin vanhalla kunnon JVC:llä, jonka omistin 80-luvulla. -> syvältä
- Ei midi-liitäntöjä -> lelu
- Kaikkea turhaa härpäkettä, kuten laulunsanoja saa ladattua ja automaattisoittoa, että vehje soittaa oikein vaikka ite tekisi mitä.... argh -> oiva lelu lapsille.
- Urkusoundit aivan perseestä, rock tyyppiseen musisointiin todella suppea valikoima. -> lelu
- Kivan näköinen katsella kaukaa, mutta heti kun koskee tietää, että muovia mitä muovia!

Luojan kiitos paikallinen musiikkiliike tilasi yhden kappaleen hyllyyn testiä varten, enkä esimerkiksi ostanut sokkona mainosten perusteella Thomannilta... huh!

Mikä liike palveli noin hyvin ?
M.i.k.key
14.09.2005 13:01:28
DGX=lelu
Mä lopetan nää hommat!
JPQ
14.09.2005 13:20:55

DGX=lelu

Aha jos sanoit minulle aattelinkin katsoa miten ne palvelee muissa
tilanteissa. ja pitäisihän kun ominaisuuksien määrää ja thomann hintaa
katsoo pitäisi osata päätellä tämä yksikertainen yhtälö. Eli ei voi
noin halvalla sanoisin saada kaikkea tuollaista hyvin esim. eräs
halvempi yamaha sisältää monia loistavia saundeja mutta haitarin
yläpää aika kuraa vaikkapa. Tosin esim. synabassot digitaaliseksi
kotiuruksi mainioita. Muutenkin eka kotiurku jolla olen soitellut (ei
ole oma) jota jaksaa edes jotenkin soittaa tosin vanhat kokemukset on
Kawai FS660 ja MS720,ja Casio CT615? malleista.
M.i.k.key
14.09.2005 13:22:51
Aha jos sanoit minulle aattelinkin katsoa miten ne palvelee muissa
tilanteissa. ja pitäisihän kun ominaisuuksien määrää ja thomann hintaa
katsoo pitäisi osata päätellä tämä yksikertainen yhtälö. Eli ei voi
noin halvalla sanoisin saada kaikkea tuollaista hyvin esim. eräs
halvempi yamaha sisältää monia loistavia saundeja mutta haitarin
yläpää aika kuraa vaikkapa. Tosin esim. synabassot digitaaliseksi
kotiuruksi mainioita. Muutenkin eka kotiurku jolla olen soitellut (ei
ole oma) jota jaksaa edes jotenkin soittaa tosin vanhat kokemukset on
Kawai FS660 ja MS720,ja Casio CT615? malleista.

Ajatella...
Mä lopetan nää hommat!
projekti
14.09.2005 16:03:25
Se midi kulkee noissa uusissa jammuissa sen usb-liitännän kautta.
Sixpack, ja loppurahalla kaljaa.
Zepeteus78
19.09.2005 09:45:57
Mikä liike palveli noin hyvin ?

Karjalan musiikki, Joensuu.

Niin ja sitten käänne, eli kävin Helssingissä sitten Hellas pianolla perjantaina. Sieltä tarttui mukaan Roland EXR-3. Hintaluokka sama, mutta karaoke-toiminnot korvattu oleellisemmilla asioilla, kuten soundien laadulla. Toistaiseksi olen tyytyväinen.

Sitten mikä oli mukava huomata hintapolitiikassa, että Thomann-kupla on aika kivasti puhjennut. Sain kyseisen soittimen hieman jopa halvemmalla Helsingistä kuin, että olisin siirtänyt takuun Saksalaisille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)