Aihe: Kiipparistin kynnet
1 2
baron
21.03.2004 18:05:30

Vaimoni lupaavasti alkanut pianistin ura katkesi siihen, että pianonsoiton opettaja vaatii häntä leikkaamaan (pitkät!) kyntensä ja hän kieltäytyi.

Mitä te teette kynsillenne?

Aiheuttavatko erilaiset soittimet (piano, urut, syntikat) erilaisine koskettimineen (täyspainotetut, "puolipainotetut", jouset) erilaisia vaatimuksia?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Juho L
21.03.2004 18:14:16
Kynnet? Mitkä kynnet? Minun sormieni kynnet ovat niin lyhyetä, että ei niitä ole käytännössä lainkaan olemassa.
Ruumiit ovat aina vihreämpiä aidan toisella puolen.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
baron
21.03.2004 18:38:13

Kynnet? Mitkä kynnet? Minun sormieni kynnet ovat niin lyhyetä, että ei niitä ole käytännössä lainkaan olemassa.

Niinhän niitten tietääkseni pitäisi ollakin.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
SLTe
21.03.2004 20:12:58

Leikkaan. No minulla on hiukan puolittainen tapaus. Oikeassa kädessä pitäisin mielelläni ihan vähän kynsiä, että voisi soittaa myös kitaraa.. Mutta pianoa/urkuja soittaessani pitäisin joka tapauksessa mahdollisimman lyhyinä. Aivan mahdoton saada musiikkia pianosta, jos kynnet napsuu koko ajan koskettimille ja ovat tiellä. Asennon muuttaminen on mahdotonta, koska lähes-salaman-nopsa-tekniikka ei anna kynsiä anteeksi.
U.Honey
21.03.2004 20:33:28
Aiheuttavatko erilaiset soittimet (piano, urut, syntikat) erilaisine koskettimineen (täyspainotetut, "puolipainotetut", jouset) erilaisia vaatimuksia?

Tiluttaminen on kyllä mahdotonta jos on pitkät kynnet.
Children of Baron - kun vain paras on kyllin hyvää
M.i.k.key
21.03.2004 22:25:51
Kyllä kynsistä täytyy pitää huolta. Ikävästi napsuu koskettimiin pitkät naagelit! Kyllä mun mielestä naisille sopii myös lyhyet kynnet, nekin voipi olla tosi kauniit... vaimolle vaan terveisiä. Kitaraa jos soittaa niin yleensä tuota peukalo-etusormikynsistöä kasvattavat.
My name is Baron, M.i.k.key Baron
baron
21.03.2004 22:31:35

Kyllä kynsistä täytyy pitää huolta. Ikävästi napsuu koskettimiin pitkät naagelit! Kyllä mun mielestä naisille sopii myös lyhyet kynnet, nekin voipi olla tosi kauniit... vaimolle vaan terveisiä. Kitaraa jos soittaa niin yleensä tuota peukalo-etusormikynsistöä kasvattavat.

Mä yritin ehdottaa tekokynsiä, jotka voi ottaa pois kun soittaa, mutta ei mennyt läpi.
kingdom
21.03.2004 22:42:22
Itse teen joka kerta saman virheen, leikkaan kynnet aivan liian lyhyeksi, jolloin soittaminen parin seuraavan päivän aikana on aika hankalaa, tekee niin kipeätä. Eipä nuo pitkät kynnet minua pianonsoitossa hirveästi haittaa, muuten ne ottaa hermoon kyllä :)
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution
18is9
22.03.2004 08:51:51 (muokattu 22.03.2004 08:52:29)

Minua kyllä jurppii tämä homma. Soitan klassista kitaraa ja sen vuoksi joudun pitämään oikeassa kädessä kohtuullisen pitkiä kynsiä. Se vaikeuttaa huomattavasti koskettimien soittamista kun sormenpäällä ei uskalla kunnolla soittaa.

Vaimollasi taitaa olla kunnollinen "first things first" -asenne elämässä. Kyllähän kynnet aina musiikin edelle menevät! Vai mitä, kaverit?
"Snoochie boochies, or whatever the fuck we use to say" - Jay
baron
22.03.2004 09:16:34

Vaimollasi taitaa olla kunnollinen "first things first" -asenne elämässä. Kyllähän kynnet aina musiikin edelle menevät! Vai mitä, kaverit?

Mä olen lopettanut yritykset ymmärtää naisen/naisten logiikkaa.

Otan vastaan mitä eteen annetaan.
SLTe
22.03.2004 12:24:07
Mä olen lopettanut yritykset ymmärtää naisen/naisten logiikkaa. Otan vastaan mitä eteen annetaan.

Suosittelisin omalta osaltani vaimollesi jotain toista harrastusta, jos kynsien leikkaaminen tuntuu mahdottomalta koitokselta. Tosin itse arvostan musiikkia sen verran, että olen valmis menemään niin pitkälle, että leikkaan jopa kynteni soittamisen takia. Mutta se olenkin minä... Enkä ole nainen, sekin vielä.

Miten olisi koira- tai kissaharrastus? Tai vaikka matkustelu? Noissahan kai kynnet pystyy pitämään ihan halutun mittaisena. (Anteeksi, en voinut vastustaa kiusausta... :-) )
Zarmo
22.03.2004 14:48:49

Ongelmahan tuo on. Kitaran soitossa olisi kiva olla kynnet, koskettimia soittaessa ei voi olla kovin pitkät, ja bassoa soittaessa vielä vähemmän.
Don´t you know there ain´t no Devil That´s just God when he´s drunk - Tom Waits
Marque
22.03.2004 15:13:33
Joku syö aina minun kynteni... Hyvä sinänsä, verta koskettimilla, dramaattinen näky.
Tarjotkaa specksejä.
18is9
22.03.2004 15:15:50

ja bassoa soittaessa vielä vähemmän.

Tätä ongelmaa en minä ole huomannut, jotenkin bassoa soittaessa kynnet eivät ota kieliin kiinni eivätkä täten ole tiellä.

Chapman Stickin hankkimisen nämä kynnet ovat kuitenkin kokonaan estäneet :(.
Haipuma
22.03.2004 19:31:37
Asia kun puheeksi otettiin. Omat kynteni ovat menneet aika riekaleiksi kun aloin painotetuilla koskettimilla soittelomaan. Voinee johtua, että lyhennys tapahtuu useimmiten pureskelemalla. Ja sitten kun pitää niitä koskettimia välillä takoa niin kovaa..
Iowa § Yksikätisten pianistien täytyy esiintyä ilmaiseksi
joetail
22.03.2004 20:01:52

Itselläni on mielestäni pitkät kynnet vaikka leikkaankin joka päivä ja välillä liikaakin, jolloin soittaminen on kitumista, kuten jo olikin todettu.. Siis pitkät takoittaa että etusormessa ihan sormenpäähän asti, muissa sentään vähän lyhemmät. Onko sellaiset sentin-sormenpäästä-kynnet synnynnäiset vai kymmenien vuosien leikkaamisen tulos? Noita kun näkee monilla ei-soittajillakin. Katetutta se herättää... Vai pitäisikö vaan ronskisti vetää puolet kynnestä pois (ja olla pari kuukautta soittamatta)...
18is9
23.03.2004 08:57:37

Onko sellaiset sentin-sormenpäästä-kynnet synnynnäiset vai kymmenien vuosien leikkaamisen tulos?

Kyllä ne taitavat olla synnynnäinen ominaisuus. Minulla ainakaan ei ole kynsien ihoon kiinnittymisen kohta kovin paljoa vetäytynyt taaksepäin vaikka olen kohta kymmenen vuotta leikannut ja viilannut vasurin kynnet tasan niin lyhyiksi kuin ne vain saa.
pianistityttö
23.03.2004 14:41:44
Vaimoni lupaavasti alkanut pianistin ura katkesi siihen, että pianonsoiton opettaja vaatii häntä leikkaamaan (pitkät!) kyntensä ja hän kieltäytyi.

Pliis sano, että toi oli vitsi! :D

No eihän se ole niin kivan kuulosta kun kynnet napsuu koskettimilla. Mulla ei sitä ongelmaa ole, kun ehdin syyä ne ennen ku ehtii kasvamaan! :9 Mulla on varmaan stressiä.. :/
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Arthur Rubinstein-
KB
23.03.2004 14:54:56 (muokattu 23.03.2004 14:56:49)

Leikataan senkun keritään - parrankasvun ohella kuulen myös kynsien kasvun.

Sama riesa kaikissa.

Edit: Komppikoneiden kanssa näemmä pärjää pidemmilläkin kynsillä:
http://angelika.koehlermann.at/img/nails.gif
Tasan ei käy jalkapohjat™
ajs
23.03.2004 15:27:27
Mulla ei sitä ongelmaa ole, kun ehdin syyä ne ennen ku ehtii kasvamaan! :9 Mulla on varmaan stressiä.. :/

Sama vika, enkä voi edes laittaa stressiä YO-kirjoitusten piikkiin, koska ne alkavat olla ohi ja toiseksi olen aina tehnyt tuota.
"Käsittääkseni kuitenkin Rossinin ja populaarimusiikin ongelma on näiden "musiikin muotojen" soinnutuksen ja teknisen rakenteen yksinkertaisuudessa sekä melodisessa arkipäiväisyydessä ja persoonattomuudessa." -megatherium
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)