Aihe: Ostopuheiden kliseitä.
1
ajansävel
02.11.2019 08:47:23 (muokattu 02.11.2019 09:55:45)
Myyt hyvin pidettyä laatukitaraa 3000,- hintaan (maksoi uutena 5v sitten 5.900,-):
-"Voitko käydä näyttämässä sitä täällä Konalassa" (= matkaa 500km)
-"Mulla olis sulle hyvä moottorivene, pohjaa pitäis kyllä maalata" (=30v vanha rutku, et kalasta, sinulla ei ole venepaikkaa eikä traileria).
-"Mä olen etsinyt vaaleansinistä, mutta jos tiputetaan hinnasta tonni, niin voisin mä ottaa burstinkin" (=vaaleansinisiä on tehty 1 kpl customina Bonamassalle).
-"Moi, vieläkö sulla on se xxxx-kitara?" (=yllättävä yhteydenotto kahden vuoden jälkeen, kuvittelee laitteen olevan yhä myynnissä ja hinnan pudonneen).
-"Kävisikö 2000,- noutaessa ja 500,- seuraavasta tilistä, keikka ylihuomenna" (= myit soittimen kahdella tonnilla, sitäpaitsi kaveri tinki jo puheissaan 500,- jota et huomannut).
-"Laittaisitko postiennakolla?" (= ei koskaan lunastettu ja kaula murtui Postin käsittelyssä. Alkaa riitely Postin kanssa).
-"Mä kysyn mun kaverilta olisko se kiinnostunu ja soitan kohta takaisin" (=ei esitellyt itseään, halusi vain jutella ja tappaa aikaa, ei soita koskaan uudestaan).
-"Moi, mulla on Harley-Benton, onks toi sun hyvä?"
nightbird
04.11.2019 22:58:54 (muokattu 05.11.2019 08:59:11)
Tämäkin puoli on hyvä nähdä niiden myyntikliseiden rinnalla. Näinä aikoina tuntuu että kaikki haluaa tinkiä kaikesta vaikka pyynti olisi miten asiallinen. Ja kellään ei tunnu olevan riihikuivaa tarjota vaan hikistä kättä ja sellaista kehiin josta itse haluaa päästä eroon mutta ei mene kaupaksi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)