Aihe: Yamaha P-125
1
mollittaja
11.10.2019 18:02:09
Kertokaa, ketkä soittavat digipianolla keikoilla, miten pianosta saa tuleemaan hyvä muhkea saundi.
Mulla on tuo Yamaha P-125. Pianon omista kaijuttimista tulee ihan mukava saundi, mutta kun kytketään Mikseriin Soundcraft 8 ja kaapit Cromo 10+ niin Saundi on ihan jotain muuta. Saudi muuttuu sellaiseksi teräväksi
Olen kyllä yrittänyt vaikka minkälaisilla säädöillä siinä kuitenkaan onnistumatta.
Toivon että joku ammattilainen osais neuvoa..
Terveisin Mollittaja
jysi
11.10.2019 19:54:57
AUX OUT L ja R-lähdöistä 2 piuhaa kahteen kanavaan LINE IN-jakkiin, näinkö kytkit?
Sitten säädät punaisesta GAIN-nupista kummankin kanavan tason niin että PEAK-ledit ei vilku kovaakaan soitettaessa -> kilinä ei ole ainakaan säröä.
PAN-potikoista toinen vasempaan, toinen oikeaan laitaan.
HF-säätöä miinuksen puolelle niin kilinä vähenee.
Jos ei auta: ota keskialueen säädöistä (MF) ensin musta tasonuppi vaikka -9:ään ja sääädä sitten valkoisesta taajuus niin että kilinä vaimenee eniten. Sitten säädät vielä mustasta uudelleen tason niin että kuulostaa OK:lle.
Jos ei auta -> kaapit vaihtoon
mollittaja
11.10.2019 20:19:31 (muokattu 11.10.2019 20:21:34)
jysi: AUX OUT L ja R-lähdöistä 2 piuhaa kahteen kanavaan LINE IN-jakkiin, näinkö kytkit?
Sitten säädät punaisesta GAIN-nupista kummankin kanavan tason niin että PEAK-ledit ei vilku kovaakaan soitettaessa -> kilinä ei ole ainakaan säröä.
Jos ei auta: ota keskialueen säädöistä (MF) ensin musta tasonuppi vaikka -9:ään ja sääädä sitten valkoisesta taajuus niin että kilinä vaimenee eniten. Sitten säädät vielä mustasta uudelleen tason niin että kuulostaa OK:lle.

Kiitos tiedosta
Olen käyttänyt yhtä stereo kanavaa ,kaksi piuhaa kytketty tähän.
Mutta nyt kokeillaan neuvoasi
Kiitos
Mollittaja
musamies
11.10.2019 22:30:11
mollittaja: Kertokaa, ketkä soittavat digipianolla keikoilla, miten pianosta saa tuleemaan hyvä muhkea saundi.
Mulla on tuo Yamaha P-125. Pianon omista kaijuttimista tulee ihan mukava saundi, mutta kun kytketään Mikseriin Soundcraft 8 ja kaapit Cromo 10+ niin Saundi on ihan jotain muuta. Saudi muuttuu sellaiseksi teräväksi
Olen kyllä yrittänyt vaikka minkälaisilla säädöillä siinä kuitenkaan onnistumatta.
Toivon että joku ammattilainen osais neuvoa..
Terveisin Mollittaja

Digipianot voi olla tarkkoja eq-säätöjen ja äänentoisten toimimimaan saattamisessa yhdessä.

Itse säätelen Yamaha CP4:sessa sen omalla master eq:lla äänentoiston erot. Kyllä ääni tuppaa muuttumaan aina eri kaiuttimilla ja eri tiloissa.

Jos kovin paljon saundiin on tarkoitus vaikuttaa, sillon joku monipuolisempi vehje voisi olla eduksi. Kaikissa tilanteissa ei paksu tai puinen saundi erotu tarpeeksi. Välillä voi olla hyvinkin tarkkaa tasapainoilua mikä millonkin on tasapainoinen saundi.
mollittaja
11.10.2019 23:03:06
musamies: Digipianot voi olla tarkkoja eq-säätöjen ja äänentoisten toimimimaan saattamisessa yhdessä.

Itse säätelen Yamaha CP4:sessa sen omalla master eq:lla äänentoiston erot. Kyllä ääni tuppaa muuttumaan aina eri kaiuttimilla ja eri tiloissa.

Jos kovin paljon saundiin on tarkoitus vaikuttaa, sillon joku monipuolisempi vehje voisi olla eduksi. Kaikissa tilanteissa ei paksu tai puinen saundi erotu tarpeeksi. Välillä voi olla hyvinkin tarkkaa tasapainoilua mikä millonkin on tasapainoinen saundi.

Näin on hyvä keskustella ammattilaisen kanssa.
Vaihdoin Roland fp80 pianon koska painoi liikaa 24kg. Että sillee.
Kiitos kokeillaan antamillasi neuvoilla.
Terv. Mollittaja
musamies
12.10.2019 10:42:15 (muokattu 12.10.2019 10:44:47)
mollittaja: Näin on hyvä keskustella ammattilaisen kanssa.
Vaihdoin Roland fp80 pianon koska painoi liikaa 24kg. Että sillee.
Kiitos kokeillaan antamillasi neuvoilla.
Terv. Mollittaja

Joskus asioita seuraavat harrastajat tietää jopa enemmän!

Ainakin harrastebändin yhteinen Roland RD-64 tarjoilee useammin paksuhkoa saundia omaan Yamahaan verrattuna. Paksuus muutenkin tuntuu olevan Rolandeille yleisempää.

Nordin pianolibraryä testailemalla omalla äänentoistolla voisi myös hakea vähän minkätyylinen piano toimisi tarkoituksessasi:
https://www.nordkeyboards.com/sound-libraries/nord-piano-library

Jossain välissä voi olla tarpeen olla monipuolinen eq. Omassa Yamahassa se on 5 alueinen parametrinen ja jokaiselle tallennetulle presetille voi laittaa omia eq korjauksia.
mollittaja
12.10.2019 12:31:57
mollittaja: Kiitos tiedosta
Olen käyttänyt yhtä stereo kanavaa ,kaksi piuhaa kytketty tähän.
Mutta nyt kokeillaan neuvoasi
Kiitos
Mollittaja

Musamies
Yksi kysymys vielä
Mitä jos käyttää yhtä kaappia niin pitääkö olla nuo mainitsemasi kytkennät kuitenkin samalla tavalla.
Mollittaja
musamies
12.10.2019 16:32:33
mollittaja: Musamies
Yksi kysymys vielä
Mitä jos käyttää yhtä kaappia niin pitääkö olla nuo mainitsemasi kytkennät kuitenkin samalla tavalla.
Mollittaja

Yleensä noissa tuppaa vasempaan kanavaan menevän paksumpaa saundia ja oikeampaan kirkkaampaa.

Suht koht mukavan saundin pystyy tekemään ehkä helpommin kahdella kaiuttimella kun pianosaundit suunniteltu stereoksi.

Itse en paljon koskaan monota stereopianoa, mutta saatan panoroida sen kapeammaksi ettei panorointisäätimet ole vasen ihan vasemmalla ja oikea oikealla.

Voisit kokeilla myös kohtuullisen laatutason kuulokkeisiin suoraan soittimesta mitä se syytää ulos.
mollittaja
09.11.2019 11:01:38
jysi: AUX OUT L ja R-lähdöistä 2 piuhaa kahteen kanavaan LINE IN-jakkiin, näinkö kytkit?

Kiitos vastauksestasi.
Olen toiminnut antamiesi neuvojen kanssa, ja kyllä on Yamaha P-125 saundi muuttunut.
Ei olis uskonut samaksi pianoksi.
Kiitos vielä sinulle
Terveisin Mollittaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)