Aihe: Kertokaa roland xp-10:stä
1
Synaäijä
22.04.2006 09:49:21 (muokattu 22.04.2006 09:50:25)
Olen haulla ettiny infoa xp-10:stä mutten oikeen kunnon tietoo oo löytäny. Paljon löytyy kyllä mielipiteitä, jotku haukkuu jotku kehuu, kummassa mielipiteessä olis enemmään perää? Ja kun semmosta halpaa perussynaa oon kattelemas, ni tää vissii semmone olis. Iha yleistä tietoa saundeista ja muusta vastaavasta, ja lisäksi että onko kyseisessä mallissa hyviä urkuja ja pianoja. Vähän tarviin myös stringejä ja sähköpianoja.
JPQ
22.04.2006 12:03:42

Uskoisin menee noin välistä tottuus toiseksi hyvä soundi on makuasia. Onko Sähköpiano nyt Rhodes,Wurlizer vaiko Yamaha DX7,Korg tyylinen ? vai millainen. Viittaan Korg sanalla eräisiin korgin synien epianoihin jotka vähän kuin DX7 joskus muttei täysin eli kait DWGS ? tekniikkaa.
JPQ
22.04.2006 12:03:47 (muokattu 22.04.2006 12:04:08)

Urut = Hammond B3 tyyliset ?
Synaäijä
22.04.2006 16:50:31
Urut = Hammond B3 tyyliset ?

juu, ihan aitoa B3:sta
noista sähköpianoista en tiiä, ei niin väliä niistä, urkuja eniten tartten
Synaäijä
22.04.2006 16:59:14 (muokattu 23.04.2006 08:31:05)
Laitteella olisi tarkoitus soitella rock'n'roll/rock musaa, joskus bluesia. Elikkä Deep Purplea, ASIAa, Whitesnakea, Led Zeppeliniä jne. Sanon nyt kuitenkin että vaikka ASIAsta ja Whitesnakesta kirjoitinkin, ei kuitenkaan tartte mitää oiken hienoja synasaundeja.
Skyfall666
22.04.2006 20:03:42
Älä vaan osta. Todella muovinen laite ja pienen taustavalaisemattoman näytön tuijottelu alkaa nopeasti puuduttaa. Itelläni ollu tuo nyt toista viikkoo lainassa kaverilta ja ei kyllä vakuuta oikein millään lailla. Ainoo kyllä että kyllä nuo urut ainakin mun korvaan ihan jees kuulostaa, tosin en itse niitä hirmuisesti käytä. Sanosin että se korgin x-5 on kyllä hintansa puolesta huomattavasti kannattavampi ostos (makuasia tietysti tämäkin aina) mutta näin reilun viikon tutkailulla tosiaan aika heppoinen malli on kyseessä.
JPQ
22.04.2006 21:33:12

Älä vaan osta. Todella muovinen laite ja pienen taustavalaisemattoman näytön tuijottelu alkaa nopeasti puuduttaa. Itelläni ollu tuo nyt toista viikkoo lainassa kaverilta ja ei kyllä vakuuta oikein millään lailla. Ainoo kyllä että kyllä nuo urut ainakin mun korvaan ihan jees kuulostaa, tosin en itse niitä hirmuisesti käytä. Sanosin että se korgin x-5 on kyllä hintansa puolesta huomattavasti kannattavampi ostos (makuasia tietysti tämäkin aina) mutta näin reilun viikon tutkailulla tosiaan aika heppoinen malli on kyseessä.

Jopa minusta joka ei kamalasti korgeista välitä niin X5 lienee paljon
parempi. Vaikka voi olla että huilu pesee silti yamahan cs1xän mutta
nyt ei huiluja haettu.:) Muokkauskin on ymmärtääkseni heikonlaista
joten soundien puutteiden korjaus siten on hankalaa/mahdotonta. Taasen
Korg X5 on hyvin monipuolinen tässä mielessä jos huomioi hinnan ja
tuotemerkin. Näytön unohdin sekin on todella tuskaisa juttu jos ei ole
taustavaloa.
Lothlean
22.04.2006 21:34:15
Olen tuota muutaman kerran keikallakin käyttänyt, tutulta lainassa. Lyhyen oppimäärän perusteella sanoisin, että jos halvalla saa, niin kannattaa ostaa. Piano miellytti, vaikken sitä juurikaan käyttänyt(lähinnäkin siitä syystä, että alla oli 88-koskettiminen painotetuin koskettimin varustettu keikkapiano). Urkuja löytyi, sekä mukavan räkäisiä että kevyitä jazzahtaviakin. Soundillisesti kaikin puolin mielestäni "ihan ookoo". Parempiakin on tarjoolla, mutta niistä pitääkin jo maksaa.

Ainoan miinuksen antaisin juuri koskettimistosta. Tuntui oikeaa pianoa joka päivä soittavan käsille melkoiselta räppänältä. Vaan kyllä sillä urku/synasoolot soitteli.
Synaäijä
23.04.2006 08:29:56
No, enhän minä mitään huippusynaa tartte mutta pitääpä tuosta korgin x5 synastakin katella tietoa jos se sitten parempi ois mutta jos hinta on yli viidensadan niin en kyllä taida hankkia. Kiitos kaikille, jos joku vielä osaisi laittaa hintaa niin tuosta rolandista kuin korgistakin niin tietäisin sitten vähän paremmin hinta laatu suhteesta näiden synien välillä.
Synaäijä
23.04.2006 08:37:47
Voisitteko joku lähettää maililla kuvia tai ääninäytteitä tuohon osoitteeseeni urkuristi@hotmail.com
Adawolf
23.04.2006 11:42:55 (muokattu 23.04.2006 11:44:24)
No, enhän minä mitään huippusynaa tartte mutta pitääpä tuosta korgin x5 synastakin katella tietoa jos se sitten parempi ois mutta jos hinta on yli viidensadan niin en kyllä taida hankkia.

X5:n saat varmaan jo 250-300 eurolla nykyään. Itse juuri möin omani poes.
My keyboard wants to kill yo mama.
Adawolf
23.04.2006 11:43:06 (muokattu 23.04.2006 11:43:37)
Ohhoh, tuli ensimmäinen tupla
My keyboard wants to kill yo mama.
Sami H
24.04.2006 00:16:21
Oon Korgimies kyllä mutta omistan xp-10:n. Voin sanoa että hakkaa Korgin mennentullen tietyissä soundeissa. Urkusoundit aah siistiä siistiä ton hintaiselta laitteelta, akustinen kitara 10 points, piano-osasto no ei niin upeeta mutta hyvää kuitenkin, choir/voice= hyvä, stringsit ok erilaisia kun Korgissa. Siis xp-10 on jo preset soundeiltaan käyttökelpoinen moneen juttuun jos ei vaadi liikoja ja tuolla hinnallahan ei voi vaatia. On silti aliarvostettu laite ja voin sen todistaa jos vain saan näyttömahkut. Uskomattomia technosoundeja myös. T: olin myymässä xp:tä ja kadun sitä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)