Hannu H. 19.04.2006 12:05:52 | |
---|
Elikkä tuossa kattelin että torilla olis nyt kahdet WLM urut. Vaan kuinkas paljon noita sitten loppupeleissä liikkuu? Että jos nyt jättää ostamatta niin onko kesällä etsittävä kissojen ja koirien kera? |
musamies 19.04.2006 12:15:04 | |
---|
Elikkä tuossa kattelin että torilla olis nyt kahdet WLM urut. Vaan kuinkas paljon noita sitten loppupeleissä liikkuu? Että jos nyt jättää ostamatta niin onko kesällä etsittävä kissojen ja koirien kera? Jos sellasen haluu, nin hinnatkaan kun ei ole olleet yleensä päätähuimaavia, ni eiköhän sellaisen nopeasti toimimalla saa omaksi. Kerää rahat valmiiksi ja heti ensimmäisen puhelinsoiton jälkeen lähtee hakemaan, ni ei tarvi koko kesää pyöriä kissojen ja koirien kera ;-) |
EP 19.04.2006 12:26:10 | |
---|
Elikkä tuossa kattelin että torilla olis nyt kahdet WLM urut. Vaan kuinkas paljon noita sitten loppupeleissä liikkuu? Että jos nyt jättää ostamatta niin onko kesällä etsittävä kissojen ja koirien kera? Tampereen Musiikissa on myynnissä myös tuollaiset. |
Hannu H. 19.04.2006 12:28:54 | |
---|
Jeps. Eli taidan ootella kesää ja töitä enkä ala lainarahalla törsäämään. =) Tossa olis kyl iha naapuri kaupungissa semmone itteensä pakkautuva malli päälle viitisensataa.. Kevät se on taas tulossa.. linnut laulaa ja GAS vaivaa.. |
musamies 19.04.2006 14:37:49 | |
---|
Jeps. Eli taidan ootella kesää ja töitä enkä ala lainarahalla törsäämään. =) Tossa olis kyl iha naapuri kaupungissa semmone itteensä pakkautuva malli päälle viitisensataa.. Mikset laita ostetaan ilmoitusta jos max hinnaks vaikka 200? Sitten kannattaa miettiä vielä vahvistinpuolta sillä ainakaan keikkamallin WLM:n ääni ei oikein pääse oikeuksiinsa ilman minkäänlaista leslietä. |
Hannu H. 19.04.2006 16:36:15 | |
---|
Mikset laita ostetaan ilmoitusta jos max hinnaks vaikka 200? Sitten kannattaa miettiä vielä vahvistinpuolta sillä ainakaan keikkamallin WLM:n ääni ei oikein pääse oikeuksiinsa ilman minkäänlaista leslietä. Pitää syödäkin tässä kevään aikana.. Sitä se opiskelijan arki on. Vahvistinta täytyy tosiaan harkita juu. Tai kokonaan muuta vaihtoehtoa kun ei pakua omista, mutta kyllä tommoset oikeat urut ois jotenki kivemmat ku digihärpäkkeet =) |
musamies 19.04.2006 18:30:21 (muokattu 20.04.2006 12:16:16) | |
---|
Mul on kans WLM:t, mut sitä mieltä oon ettei ole mikään hirveän makea ilman leslietä. Leslien ja putkivahvistimen kanssa aika makea vehe. Kokonaisuudessaan vois tulla halvemmaks ja kätevämmäks vaikka joku käytetty Roland VK-7. Mä en kyseistä vehjettä kyllä hirveen hyvin tunne, mutta opiskelijana saattasin olla kiinnostunut jostain ton tapasesta - siis jos mä olisin joku opiskelija. Lesliesimulaattoritkaan ei välttämättä ihan halpoja ole. |
Ossi 20.04.2006 01:04:19 (muokattu 20.04.2006 01:06:01) | |
---|
...mutta kyllä tommoset oikeat urut ois jotenki kivemmat ku digihärpäkkeet =) Musamieshän viittasi tuossa jo vahvasti oikeaan suuntaan :) Joskus 70-luvulla sain soitella erään kiipparistin kanssa, jolla oli WLM-urut. Miehellä oli urun kylkiäisinä joku Peaveyn putkistyrkkari sekä Sarapaltion huisku. Mun mielestä em. kattauksella ei tarvinnut enää keskustella soundeista vaan paremminkin siitä, että mitähän soitettais. - Musikantilla itsellään oli ja toivottavasti on vieläkin yhtä hyvä korva ja poikkeuksellinen tyylitaju. |
Leikari 20.04.2006 09:12:35 (muokattu 20.04.2006 09:18:40) | |
---|
Lesliesimulaattoritkaan ei välttämättä ihan halpoja ole. Takavuosien (80-luku, 90-luvun alku) paremmat simut (Dynacord, Korg) ovat jo vuosia sitten halventuneet tolkulliselle tasolle. Kaitpa ne tulivat ylimääräisiksi sitä mukaa kun B-3 -klooniurut tulivat kehiin. Kovinkaan niitä ei silti liikkeellä myytävänä näe. Itselläni on Dynacord DLS-223 (tämän näköinen http://hannes.oberwalder.info/page/image3.html) - omastani maksoin 1000,- FIM. Eihän se loppupelissä oikealle pärjää, mutta käyttööni ollut oikein hyvä. Härpäkkeessä on monipuolisesti muokattavat presetit ja tietystikin päälle/slow/fast kytketään pedalilla. Tällä hetkellä ongelmana on, että onnistuin* (!) kerran system exlusivessa initialisoimaan kaikki asetukset enkä ole ehtinyt paneutumaan kunnolla uusien presettien tekoon (parametreja noin 30!!). Ulkomaan keskustelupalstoiltakaan en sys.ex-filejä ole onnistunut saamaan. * kiitos varmaan sinänsä ihan hyvän manualin ja "hyvän" koulusaksani Soitetaan jamia! |
musamies 20.04.2006 12:14:06 | |
---|
Joskus 70-luvulla sain soitella erään kiipparistin kanssa, jolla oli WLM-urut. Miehellä oli urun kylkiäisinä joku Peaveyn putkistyrkkari sekä Sarapaltion huisku. Mun mielestä em. kattauksella ei tarvinnut enää keskustella soundeista vaan paremminkin siitä, että mitähän soitettais. - Musikantilla itsellään oli ja toivottavasti on vieläkin yhtä hyvä korva ja poikkeuksellinen tyylitaju. Mul on just tällä hetkellä sellainen yhdistelmä, että WLM Trip:in lisäksi MS-Audiotron LEO 200? leslie ja Sound City 100 PA putkinuppi ja välissä erilinen jousikaiku. |
Sir Henri 20.04.2006 21:37:14 | |
---|
Puhuitte tuossa että WLM on hyvä putkivahvistimen kautta. Mulla on Revon "elektroleslie"(tai miksi sitä sanotaankaan). Mahtaako siinä ja oikeassa lesliessä olla suurikin ero saundissa? En tiedä johtuuko vahvistimesta vai mistä kun korkeimmat äänet kuulostavat todella ohuilta ja munattomilta. Liika on liikaa mutta kohtuus on liian vähän. |
KoskPaavo 20.04.2006 22:50:11 | |
---|
Musamieshän viittasi tuossa jo vahvasti oikeaan suuntaan :) Joskus 70-luvulla sain soitella erään kiipparistin kanssa, jolla oli WLM-urut. Miehellä oli urun kylkiäisinä joku Peaveyn putkistyrkkari sekä Sarapaltion huisku. Mun mielestä em. kattauksella ei tarvinnut enää keskustella soundeista vaan paremminkin siitä, että mitähän soitettais. - Musikantilla itsellään oli ja toivottavasti on vieläkin yhtä hyvä korva ja poikkeuksellinen tyylitaju. Kiitos! Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
musamies 20.04.2006 23:10:53 | |
---|
Puhuitte tuossa että WLM on hyvä putkivahvistimen kautta. Mulla on Revon "elektroleslie"(tai miksi sitä sanotaankaan). Mahtaako siinä ja oikeassa lesliessä olla suurikin ero saundissa? En tiedä johtuuko vahvistimesta vai mistä kun korkeimmat äänet kuulostavat todella ohuilta ja munattomilta. Nopealla nopeudella mekaaninen leslie kuulostaa huutavalta tai kiljuvalta riippuen vähän mitä urulla soittaa ja minkälaiset saundit käytössä. Se oikein sylkee sitä urkusaundia ympärilleen ja hitaalla nopeudella enempi chorusmainen. Esim. jossain Whiter shade of pale biisissä tulee hyvin esiin. En ole varmaan koskaan kuullut Revoa, joten paha verrata? |
maza 20.04.2006 23:47:10 | |
---|
WLM:n yläpään ohuus johtuu samasta asiasta kuin spinetti-Hammondien, eli äänikerrat "loppuvat kesken" eikä foldbackia ole. Revon on sanottu kuulostavan "ihan yhtä hyvältä kuin muutkin simulaattorit". En ole itsekään moista livenä kuullut, vaikka sellaisen omistankin. Dynacord CLS-222 on ehkäpä vieläkin paras simulaattori. Se tosin kaipaa eteen sopivan putkietusen, millä saa kivaa rosoa ääneen. Mulla on itsellä Korg G4 ja se pelaa varsin hyvin. Nyt on tosin varalaitteena enää, kun hommasin Motion Sound Pro 3T:n. Ovat kyllä yllättävän hinnoissaan vieläkin nuo simulaattorit, mun G4 maksoi pari sataa ja se oli aika halpa vielä. |
Leikari 21.04.2006 09:25:53 | |
---|
Ovat kyllä yllättävän hinnoissaan vieläkin nuo simulaattorit, mun G4 maksoi pari sataa ja se oli aika halpa vielä. minullakin oli aikanaan tuo yhtenä etsinnässä mukana, vaan ei kohdalle sattunut ajoissa. Kitaristit varsinkin pitävät omistaan kiinni - ei noita juurikaan liikkeellä näy. Soitetaan jamia! |
KoskPaavo 21.04.2006 10:24:53 (muokattu 21.04.2006 10:25:23) | |
---|
Mulla oli tuo Revo muutaman kuukauden 1980-luvun vaihteessa. Soittaja ei yleensä saa samanlaista "lepafiilistä" jos se laite ei ole ihan urkurin takana. Mekaaninen voi olla missä päin tahansa ,aina kuulostaa hyvältä Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
tonecab 21.04.2006 16:46:44 | |
---|
WLM:n yläpään ohuus johtuu samasta asiasta kuin spinetti-Hammondien, eli äänikerrat "loppuvat kesken" eikä foldbackia ole. Onko todellakin näin? Muistelisin kyllä että weeälämmissä foldback on. Kertaus tapahtuu tosin ylempää c:stä eikä g:stä kuten Hammond-konsoleissa(paitsi H100:ssa!). On tosin aikaa kun oon wlm:ään koskenut... |
maza 21.04.2006 20:29:29 | |
---|
Onko todellakin näin? Muistelisin kyllä että weeälämmissä foldback on. Kertaus tapahtuu tosin ylempää c:stä eikä g:stä kuten Hammond-konsoleissa(paitsi H100:ssa!). On tosin aikaa kun oon wlm:ään koskenut... Riippuu varmaan mallista. Käytin jonkin aikaa WLM Tripiä (4-okt. manuaalit) ja siinä muistaakseni foldbackia ei ollut. Mallit ovat kuitenkin muuttuneet ajan mittaan... |