Aihe: Alesis Fusion?
1
jari75
10.04.2006 12:32:45
Onko kellään kokemuksia minkä tasoinen kiippari on kyseessä?
Jari75: Oikealla tiellä jo vuodesta -75
Leikari
11.04.2006 10:35:06
Onko kellään kokemuksia minkä tasoinen kiippari on kyseessä?

Keyboard -lehdessä (joskus 2005) muuten kehuivat, mutta samplepohjaiset soundit eivät olleet nykyajan tasoa vaan ennemminkin "edelliseltä vuosikymmeneltä". Spekuloivat myös, että Alesis oli lupaillut uuden OS-version mukana parempia sampleja/soundeja. Onko sitten parannusta tullut - en tiedä. Tsekkaa ja kysele vaikka www.soundonsound.com ín foorumilta. Kokeilematta mitään sen hintaista laitetta en ostaisi vaikka miten kehuttaisiin.
Soitetaan jamia!
JPQ
11.04.2006 13:07:30

Musta se että soundit meneeeltä ajalta voi olla jollekkin jopa plussa
epäilen jopa itselleni lisäksi
www.fusionsynth.comista
olen käsittänyt että uusiakin samplesettejä olisi nykyään kovikselta
käytetttäväksi olikos ainakin rumpuja en muista kun en ihan niin
tiukasti seuraa vaikka syna kiinnostaakin kovasti thomann hinnallaan.
Leikari
11.04.2006 13:20:36 (muokattu 11.04.2006 13:21:49)
Musta se että soundit meneeeltä ajalta voi olla jollekkin jopa plussa

eiköhän silloin kannata ostaa käytetty

KB-lehden mukaan korg, roland ja yamaha ovat parempi valinta mikäli perinteiset soitinäänisoundit ovat tärkeä valintaperuste

tiukasti seuraa vaikka syna kiinnostaakin kovasti thomann hinnallaan.

hinta ei kyllä ole paha

Alesiksen harrastama erikoinen muotoilu ei kylläkään meikäläisene oikein iske - kerran olen livenä nähnyt enkä usko ko. muotoilun kestävyyteen. Myöskään tekninen toteutus so. kiiltävä ja hempulan oloinen muovisuus eivät vakuuttaneet.

Periaatteessa speksien mukaan olisi mielenkiintoinen, vaan enpä usko menestystä tulevan. Käytettynä hintakin todennäköisesti putoaa nopeasti so. nostaa reaalihintaa.

... ai niin: tuo linkki kannattaa kirjoittaa esim. muotoon www.fusionsynth.com sta´- eli sijapääte erikseen kirjoitettuna
Soitetaan jamia!
JPQ
11.04.2006 14:45:27

eiköhän silloin kannata ostaa käytetty

KB-lehden mukaan korg, roland ja yamaha ovat parempi valinta mikäli perinteiset soitinäänisoundit ovat tärkeä valintaperuste

hinta ei kyllä ole paha

Alesiksen harrastama erikoinen muotoilu ei kylläkään meikäläisene oikein iske - kerran olen livenä nähnyt enkä usko ko. muotoilun kestävyyteen. Myöskään tekninen toteutus so. kiiltävä ja hempulan oloinen muovisuus eivät vakuuttaneet.

Periaatteessa speksien mukaan olisi mielenkiintoinen, vaan enpä usko menestystä tulevan. Käytettynä hintakin todennäköisesti putoaa nopeasti so. nostaa reaalihintaa.

... ai niin: tuo linkki kannattaa kirjoittaa esim. muotoon www.fusionsynth.com sta´- eli sijapääte erikseen kirjoitettuna

Hyvä linkkin kirjoitus vinkki ja mun korvaan jotain aidompaa oli
pianossa. Ja toki toinen mitä mietin on Juno-G tai sitten Korg Tr61
koska laaja Yamaha on jo.
keyboardplayer
12.04.2006 16:42:00

Kiinnostus heräsi mullakin kun laitteen demot kuuntelin ja videon tsekkasin. Halpa hinta ja tuo kasiraitanauhotus houkuttelevat :P
JPQ
12.04.2006 18:44:22

Kiinnostus heräsi mullakin kun laitteen demot kuuntelin ja videon tsekkasin. Halpa hinta ja tuo kasiraitanauhotus houkuttelevat :P

Lisäksi kait se että alesis lupautunut paranetelemaan sitä
tulevaisuudessa.:)
kultagal@
13.04.2006 23:26:30
kokeilin messuilla ja aika mopo oli.suoraan sanottuna kuullosti joltain vanhalta generalmidi modulilta.odotin kyllä paljon enemmän.
BaariMikko
14.04.2006 15:31:00

kokeilin messuilla ja aika mopo oli.suoraan sanottuna kuullosti joltain vanhalta generalmidi modulilta.odotin kyllä paljon enemmän.

Sama. Lisäksi vehkeessä oli kovin muovinen, mitäänsanomaton tatsi, ja kun tämä yhdistetään melko karseaan yleisilmeeseen, laitteesta oikein huokuu epäinspiroivuus.
"jos et tiedä mistä soundi tulee niin voit luulla että tulee muualta." -JPQ
Teatteriin!
teroyk
15.04.2006 08:39:43
Tyytyväisenä Alesis QS-sarjan käyttäjänä olen ihmeissäni kuunnellut Fusion keskustelua. Ei kait Fusion ole mennyt taaksepäin QS-sarjasta?
JPQ
15.04.2006 11:38:22

Tyytyväisenä Alesis QS-sarjan käyttäjänä olen ihmeissäni kuunnellut Fusion keskustelua. Ei kait Fusion ole mennyt taaksepäin QS-sarjasta?

Kuuntele tuolta demot ja päättele itse minusta ei. Ja mihin soundeihin
alesista käyttelet ?
http://www.fusionsynth.com/audiodemo.html
kultagal@
16.04.2006 15:24:06
itsellä on qs8 ja qsr.fusionin soundit ei ainakaan näistä vermeistä ole mennyt pätkääkään eteenpäin.tatsi on järkky, ja kehuttu pianosample oli aivan luokaton.tehtaan demot nyt saa kuullostamaan vaikka kuinka hyviltä jos niitä ruuvaa parhaat studio ukot.eri asia on sitten miltä soitin tuntuu kun alat itse vetään.odotin pitkään julkaisua koska speksit lupasi paljon.tälläiselle monitoimi myllylle olisi ollut käyttöä,mutta kokeilun jälkeen en voi ajatellakkaan hankintaa.
Leikari
17.04.2006 14:36:42
Ei kait Fusion ole mennyt taaksepäin QS-sarjasta?

ei ilmeisesti ole mennyt eteenpäin kuten muut valmistajat

periaatteessahan Fusion olisi mielenkiintoinen paketti, mutta mikäli yhden tärkeän osa-alueen toteutus ontuu niin eipä muista ole sitä paikkaamaan.

tehtaan demot eivät vakuuttaneet - muutenkaan ne eivät paljoa kerro kun helposti huomio kiinnittyy musiikkiin ja yhtä aikaa soivat äänet peittävät muuta alleen. Pianosounditkin pitää testata itse yksittäsinä nuottein eri korkeuksilta, lyöntivoimakkuuksilla sekä sointuja, juoksutuksia ja biisejä soittamalla.
Soitetaan jamia!
teroyk
17.04.2006 22:46:36 (muokattu 17.04.2006 22:48:53)
Kuuntele tuolta demot ja päättele itse minusta ei. Ja mihin soundeihin
alesista käyttelet ?
http://www.fusionsynth.com/audiodemo.html

Hmmm...johtuiskohan tuo huonon kuuloisuus mp3 pakkauksesta...Pianosoundi kuulosti jopa huonommalta, kuin QSR:än.
Itse käyttelen QSR+Classic-card yhdistelmää, silloin kun tarvii oikeilta soittimilta
kuulostavia soundeja. Ja huilu ja soolo viulu on edelleen parasta, mitä olen
kuullut missään soittimessa, tietenkin aitoja laskematta mukaan.
teroyk
17.04.2006 22:52:22
tatsi on järkky

Kummassa Fusion 6HD vai Fusion 8HD mallissa?
JPQ
17.04.2006 23:17:26

Hmmm...johtuiskohan tuo huonon kuuloisuus mp3 pakkauksesta...Pianosoundi kuulosti jopa huonommalta, kuin QSR:än.
Itse käyttelen QSR+Classic-card yhdistelmää, silloin kun tarvii oikeilta soittimilta
kuulostavia soundeja. Ja huilu ja soolo viulu on edelleen parasta, mitä olen
kuullut missään soittimessa, tietenkin aitoja laskematta mukaan.

No huilu on tosiaan parasta alesiksessa vaikka käytänkin nykyään
vahemman mallin kuin huilua kun ennen. Myös akustiset kitarat musta
parhaiden joukossa. Jokseenkin tasapainoisimmat soundit.:)
Leikari
21.04.2006 12:00:07
SOS:n may 2006 numerossa on Fusionin esittely-/arviointijuttu

maksusta luettavissa verkossa www.soundonsound.com

toukokuun alkupuolella tulee myyntiin Akateemisen kirjakauppojen lehtiosastoille (ainakin Hki ja Tapiola) - en aio ostaa
Soitetaan jamia!
JPQ
21.04.2006 13:52:17

SOS:n may 2006 numerossa on Fusionin esittely-/arviointijuttu

maksusta luettavissa verkossa www.soundonsound.com

toukokuun alkupuolella tulee myyntiin Akateemisen kirjakauppojen lehtiosastoille (ainakin Hki ja Tapiola) - en aio ostaa

Jaa en löydä kyllä ilmaista juttua mitenkään.
Hipelius
21.04.2006 15:01:02
^^ Ihmekös tuo kun maksusta oli puhe :)
http://www.sacrecy.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)