Aihe: Tonnin synat?
1 2
Wonder
11.03.2006 10:55:57
Oon miettinyt että voisinpas ostaa jonkun kivan syntetisaattorin, hintahaitarina suurinpiirtein 1000e-1300e, mutta ei se niin tarkkaa ole. Mitäs hyviä syntikoita tällä rahalla saisi? Tarvetta olisi enimmäkseen lead-synasoundeille, synth brasseille, padeille, ja kaikille muille syntetisaattoriäänille. Rhodesit, urut ja klavinetti löytyy jo, koska mulla on Nord Electro 2. Hyvä pianokin löytyy stage-pianostani, mutta lähinnä noita synajuttuja kaipaan..

Oon vähän katellut näitä seuraavia: Yamaha MO6, Roland Juno-G, Roland Fantom XA, mutta en ole päässyt testaamaan kuin tuota Fantom Xa:ta. Siinä oli ainakin ihan kohtalaisen hyvin noita soundeja mitä kaipasin..muista ominaisuuksista en osaa sanoa, olen aika aloittelija synaosastolla.

Mitäs muita samanhintaisia on? Ja onko kukaan vertaillut näitä jo mainitsemiani? Ehkä eniten kiinnostaa toi Yamahan MO6, mutta en ole tutustunut vielä tarkemmin, olen intissä tällä hetkellä..
hahuusko
14.03.2006 16:13:53
Jos ennestään löytyy jo stagepiano ja Electro 2, niin itse harkitsisin noita mainitsemiasi syntikoita mieluummin jotain virtuaalianalogisyntikkaa. Ne kun on tarkoitettu juuri noiden "synteettisten" syntikkasoundien tuottamiseen. Vaikkapa Nord Lead 2x tai Alesis Ion taitavat olla ihan päteviä soittimia ja suurinpiirtein budjettisi rajoissa (Nord vähän yli ja Ion selvästi ali, Nordin räkkimalli tosin taitaa olla tonnin pintaan).
Mika Torvinen
15.03.2006 01:45:38
Itse ostaisin ainakin jonkun analogi synan. Saa vaikka mitä tuolla hinnalla: Junot 6, 60, 106, JX-8P/10.. yms
Sequential Circuits Six-Trak/Roland SH-2000/Roland JD-990 Super JD/Roland PRO-E/Yamaha DX7(Master Keyboard Only)/Oberheim Matrix 1000/
Eriador
15.03.2006 12:19:46
mulla on korg triton le, olen tyytyväinen ostokseen.
1+2=3?
hoksploks
15.03.2006 22:46:00

Jep, sanoisin kans että miksei toi uus Korgin TR olis ihan varteenotettava vaihtoehto, ainakin monipuolinen. Hommaa se.
Luo satsumista jivehitti, hipparokki, suumuusikkorappi, hittihevi, jatsi, mustasoul.
Wonder
17.03.2006 09:23:27
Mites tuo Alesis ION, onko kenelläkään kokemusta? Missähän tämmöstä pääsis testaamaan?
M.i.k.key
17.03.2006 10:08:22
Toi MO6 on mun suositus. Hyvä all-around kone ja olis aika kova setti kiippareita sen jälkeen. Toi analogiasia on kuitenkin niin erikoishommaa... Riippuu tietysti mitä tekee. Ihan kivahan se on erikoisia pörinöitä kotona kikkailla mutta tuolla kentällä... :)
Möllisty!
Wonder
17.03.2006 12:47:55
Joo, monipuolisuus on tosi tärkee ominaisuus. Mulla ei oo kokemusta analogisyntikoista niin en oikein tiedä niistä kauheesti...jos joskus hommaan jonkinlaisen studion niin sinne hankin kyllä ehdottomasti analogisia vehkeita. Mutta tällä hetkellä syna tulisi lähinnä koti/ keikkakäyttöön, joten olisi kiva jos siitä tulisi enemmän kuin pari makeeta ääntä, en jaksaisi roudata keikoille jokaiselle biisille omaa synaa. Soitan kuitenkin vähän kaikenlaista musaa.

Vähän off topic, mutta mikähän tää soundi on millä Dave Grusin sooloilee "An Actor's Life"-biisin lopussa? Tämmönen vähän huilun kuulonen synasoundi...mielettömän makee! Muutenkin kaikki Dave Grusinin, David Fosterin, Princen, Stevie Wonderin sekä TOTOn ja Michael Jacksonin Thriller ja Off The Wall-levyillä käytetyt syna/kiipparisoundit...semmosia kaipaisin. Okei tossa oli jo aika paljon, mutta ne antaa vähän suuntaa. Ei siis mitään hevisoundeja, vaan kaipailen lähinnä näitä 70-80-luvun tunnelmia. Nii ja tietty se Jump-brass pitää olla! :D

...taitaa kallistua tonne MO:n suuntaan, ellei peräti Motifin :D
Stube
17.03.2006 15:19:41
Entäs legendaarinen final countdown -soundi. Mahtaako löytyä suoraa mistään uudesta Rollesta? Juno-G:stä ehkä kun old school -meininkiä mainostavat... Eikös se ollut perus presentti JX-8P:stä?
Windreaper
17.03.2006 15:31:46
Entäs legendaarinen final countdown -soundi. Mahtaako löytyä suoraa mistään uudesta Rollesta? Juno-G:stä ehkä kun old school -meininkiä mainostavat... Eikös se ollut perus presentti JX-8P:stä?

Taisi olla JX-8P:n 'Poly Brass' -presetti. Ainakin oman JX:n vastaava saundi on kohtuu lähellä. Uusilla Rolleilla mahtaa olla lähinnä omasta ohjelmointitaidosta kiinni ;).
Eriador
17.03.2006 16:38:51

Tritonilla tein oman combin jossa käytin alkup. ja muokattuja brass-progeja, tuli todella makeen kuulonen Final Countdown-soundi.
Siinä on muutenkin melko laaja soundivalikoima joten se sopii keikkaatekevälle varsinkin jos soittaa monenlaista musaa.
Itse keikkailin n. 3 v, sama laite kokoajan käytössä (paitsi alussa X3), soitin humpasta heviin ja Triton hoiti hommansa paremmin kuin minä :D
1+2=3?
Titares
22.03.2006 11:34:04 (muokattu 22.03.2006 11:38:56)
Osta Motif! ...Tämä ei ole vain vitsi, sillä myyn ajanpuutteen vuoksi melkein uuden Motif ES RÄKIN. Samasta syystä olen todennäköisesti laittamassa myyntiin myös erinomaisen Yamaha 01X:n ("kannettava studio" eli digitaalinen mikseri/äänikortti/sampler/moottoroitu ohjain) ja avaamattoman Cubase SX3:n + Steinberg Virtual Instrument Collectionin.

http://www.yamaha-europe.com/yamaha … X_I88/01X_I88_english_v1_0_300k.wmv
http://www.yamaha-europe.com/yamaha … otif_Rack_english_v1_0_300k_wmv.wmv

Jos kiinnostaa, niin soitelkaa tai pistäkää postia. En ole tosin vielä ehtinyt miettiä hintoja, kun vasta tein päätöksen.

t. Teemu.
puh. 09-4514644 t. 09-810 500
akva@hotmail.com
Janus
22.03.2006 11:59:29
Taisi olla JX-8P:n 'Poly Brass' -presetti. Ainakin oman JX:n vastaava saundi on kohtuu lähellä. Uusilla Rolleilla mahtaa olla lähinnä omasta ohjelmointitaidosta kiinni ;).

http://www.synthmania.com/Famous%20Sounds.htm

"Update: several Swedish and Norwegian readers have contacted me and confirmed that the synth used was a Roland JX-8P - apparently a preset, "Stab..." something."
Windreaper
22.03.2006 18:21:32
http://www.synthmania.com/Famous%20Sounds.htm

"Update: several Swedish and Norwegian readers have contacted me and confirmed that the synth used was a Roland JX-8P - apparently a preset, "Stab..." something."

Jep, saattoi olla myös joku Stab Brass/Brass Stab, ei oo JX-8P:n presettilistaa käsillä eikä pikainen hakukaan tuottanut tulosta.
Wonder
24.03.2006 08:48:39
Osta Motif! ...Tämä ei ole vain vitsi, sillä myyn ajanpuutteen vuoksi melkein uuden Motif ES RÄKIN. Samasta syystä olen todennäköisesti laittamassa myyntiin myös erinomaisen Yamaha 01X:n ("kannettava studio" eli digitaalinen mikseri/äänikortti/sampler/moottoroitu ohjain) ja avaamattoman Cubase SX3:n + Steinberg Virtual Instrument Collectionin.

http://www.yamaha-europe.com/yamaha … X_I88/01X_I88_english_v1_0_300k.wmv
http://www.yamaha-europe.com/yamaha … otif_Rack_english_v1_0_300k_wmv.wmv

Jos kiinnostaa, niin soitelkaa tai pistäkää postia. En ole tosin vielä ehtinyt miettiä hintoja, kun vasta tein päätöksen.

t. Teemu.
puh. 09-4514644 t. 09-810 500
akva@hotmail.com

Hmm...no pitää harkita. Mutta mulla ei oo pitch-benderiä ollenkaan tällä hetkellä, siksi ajattelin hommata koskettimilla varustetun version. Mutta saa nyt nähdä mihin ratkaisuun päädyn...
Titares
24.03.2006 12:12:47
On se tietty kätevä, vaikka maksaa melkein tuplasti.
Wonder
24.03.2006 15:46:30 (muokattu 25.03.2006 08:26:51)
Joo, pitää nyt vähän kattoa...en oo ostamassa ihan lähiaikoina kummiskaan, koska olen intissä...Ja olen muutenkin aika aloittelija näissä syntetisaattoreissa, pitäisi ehtiä vähän edes tutustua niihin ennenkun ostaa mitään...

Niin ja, mitähän kaikkea hyötyä aftertouch-ominaisuudesta on? Oon miettinyt tota Yamaha MO6:sta, mutta kun siinä ei ole aftertouchia... :/ Esimerkiksi samanhintaisesta, tai no 200e halvemmasta Korg TR:stä se löytyy, mutta en sitten tiedä TR:stä muuten mitään...
Wonder
08.04.2006 16:25:58 (muokattu 08.04.2006 16:58:09)
Kävinpä tänään testaamassa Yamaha MO6:sta. Ja olihan se hyvä. Kyllä mä taidan nyt kallistua all around-synan puolelle...Pitäis vaan päästä testaamaan vielä noita muitakin, lähinnä Korg TR:ää ja Roland Juno G:tä. Kuinka paljon noissa vehkeissä pääsee muokkaamaan soundeja? Ja ainakin tossa Korg TR:ssä on aftertouch, jota ei MO6:sta löydy...noista laajennuskorttipaikoista en tiedä, mutta MO:ssa niitä ei ainakaan ole. En sitten tiedä tarviiko niitä kun soundeja on kuitenkin jo aika paljon...
JPQ
08.04.2006 20:21:04

Kävinpä tänään testaamassa Yamaha MO6:sta. Ja olihan se hyvä. Kyllä mä taidan nyt kallistua all around-synan puolelle...Pitäis vaan päästä testaamaan vielä noita muitakin, lähinnä Korg TR:ää ja Roland Juno G:tä. Kuinka paljon noissa vehkeissä pääsee muokkaamaan soundeja? Ja ainakin tossa Korg TR:ssä on aftertouch, jota ei MO6:sta löydy...noista laajennuskorttipaikoista en tiedä, mutta MO:ssa niitä ei ainakaan ole. En sitten tiedä tarviiko niitä kun soundeja on kuitenkin jo aika paljon...

Todella paljon noita soundeja on lisäksi kaikissa tietääkseni pääsee samplesynan alusta tosin kuten totesinkin suodattimet on parhaita kait yamahassa mutta rolandilla taas rinmod,booster,fxm enginessään.
BaariMikko
08.04.2006 20:26:22

Mites tuo Alesis ION, onko kenelläkään kokemusta? Missähän tämmöstä pääsis testaamaan?

Mulla on ollut tuo nyt vähän aikaa, ihan kokonaan en ole vielä ehtinyt tuota ottamaan haltuun, mutta vaikuttaisi olevan hintaansa nähden helvetin hyvä laite vanhojen analogien matkintaan.
"jos et tiedä mistä soundi tulee niin voit luulla että tulee muualta." -JPQ
Teatteriin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)