Aihe: Tonnin synat?
1 2
Wonder
11.03.2006 10:55:57
Oon miettinyt että voisinpas ostaa jonkun kivan syntetisaattorin, hintahaitarina suurinpiirtein 1000e-1300e, mutta ei se niin tarkkaa ole. Mitäs hyviä syntikoita tällä rahalla saisi? Tarvetta olisi enimmäkseen lead-synasoundeille, synth brasseille, padeille, ja kaikille muille syntetisaattoriäänille. Rhodesit, urut ja klavinetti löytyy jo, koska mulla on Nord Electro 2. Hyvä pianokin löytyy stage-pianostani, mutta lähinnä noita synajuttuja kaipaan..

Oon vähän katellut näitä seuraavia: Yamaha MO6, Roland Juno-G, Roland Fantom XA, mutta en ole päässyt testaamaan kuin tuota Fantom Xa:ta. Siinä oli ainakin ihan kohtalaisen hyvin noita soundeja mitä kaipasin..muista ominaisuuksista en osaa sanoa, olen aika aloittelija synaosastolla.

Mitäs muita samanhintaisia on? Ja onko kukaan vertaillut näitä jo mainitsemiani? Ehkä eniten kiinnostaa toi Yamahan MO6, mutta en ole tutustunut vielä tarkemmin, olen intissä tällä hetkellä..
hahuusko
14.03.2006 16:13:53
Jos ennestään löytyy jo stagepiano ja Electro 2, niin itse harkitsisin noita mainitsemiasi syntikoita mieluummin jotain virtuaalianalogisyntikkaa. Ne kun on tarkoitettu juuri noiden "synteettisten" syntikkasoundien tuottamiseen. Vaikkapa Nord Lead 2x tai Alesis Ion taitavat olla ihan päteviä soittimia ja suurinpiirtein budjettisi rajoissa (Nord vähän yli ja Ion selvästi ali, Nordin räkkimalli tosin taitaa olla tonnin pintaan).
Mika Torvinen
15.03.2006 01:45:38
Itse ostaisin ainakin jonkun analogi synan. Saa vaikka mitä tuolla hinnalla: Junot 6, 60, 106, JX-8P/10.. yms
Sequential Circuits Six-Trak/Roland SH-2000/Roland JD-990 Super JD/Roland PRO-E/Yamaha DX7(Master Keyboard Only)/Oberheim Matrix 1000/
Eriador
15.03.2006 12:19:46
mulla on korg triton le, olen tyytyväinen ostokseen.
1+2=3?
hoksploks
15.03.2006 22:46:00

Jep, sanoisin kans että miksei toi uus Korgin TR olis ihan varteenotettava vaihtoehto, ainakin monipuolinen. Hommaa se.