asgotz 12.06.2006 22:45:33 | |
---|
Voisko kukaan alan proo kertoo pari vinkkii, miten saa sävellettyy biisejä koskettimilla ilman, että ne kuulostaisivat joltai pianoetydiltä. Mä oon ite säveltäny biisin koulussa ja se oli ihan ok mut siin oli pelkkä piano soittamassa kunnolla, sillä mieän kitara soitti säveliä, basso säveliä ja rummut jotain mun keksimii yksinkertaisia komppeja. Meille tuli siit ihan kiva bändi, ja saatii melko hyvii soittajii, mut me ei olla vielkää saatu kiinni siit ideasta. Onks mitäää vinkkejä, miten sais tehtyy kunnon biisin koskettimilla, mielellään melko kovaa rockia. Tuleeks mitään hyvii skaaloja tai sointuja mieleen, ku duuri ja molli ainaki skaaloina kuulosta usein molemmat kahdelta ääripäältä. Voiks koskettimill tehä mitää hyvii biisej, ku mä oon ite soittanu 4,5 vuotta klassista ja aloitin säveltämisen yrittämisen noin 8 kuukautta sitte. ai pitäskö aloittaa kitaran bändiä varten. Toivottavasti joku ymmärs, et mitä mä haen takaa.. |
Synastikki 12.06.2006 23:05:20 | |
---|
ainaki se et biisit ei kuulosta pianoballadeilta ku niissä ei käytä pianoa... eli rohkeasti kehittämään sointukiertoja pad/strings soundeilla ja leadsoundeilla tekemään kuvioita... ja jos jotain kitaravetoista haluaa tehdä niin ensin sointukierto kasaan ja sitten antaa kitaristin sovittaa jotain kivaa räimettä päälle :P vaikea silleen suoraan kertoa mitään kun itellä ideat vaan tulee jostain yhtäkkiä ja sitten ne kehittyy siinä matkan varrella kun sitä biisiä tekee :) Hevihaarukka! ,,/ |
isojussi 13.06.2006 10:14:20 | |
---|
Muista voimasoinnut ja blueskierto! Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
Synastikki 13.06.2006 10:33:37 | |
---|
Muista voimasoinnut ja blueskierto! juu tosiaan kitaralle kannattaa kirjottaa noita powersointuja :P blueskiertoa en sinällään ehkä suosittelis :P mutta siitä vaan jos siltä tuntuu :D jos jotain mega-angstia haluaa vetää niin vähennetyt soinnut laajaan käyttöön :D Hevihaarukka! ,,/ |
Adawolf 13.06.2006 10:40:49 | |
---|
blueskiertoa en sinällään ehkä suosittelis Yllättyisit jos tietäisit kuinka paljon metalliriffittelyssäkin käytetään blueskiertoa. My keyboard wants to kill yo mama. |
R.Syke 13.06.2006 10:59:02 | |
---|
Siinä taas xx:n uusinkarnaatio. HOHO. Keep on drinking! |
Synastikki 13.06.2006 11:06:47 | |
---|
Yllättyisit jos tietäisit kuinka paljon metalliriffittelyssäkin käytetään blueskiertoa. uskon että aika paljon :P itse vaan en sen kanssa hirveämmin tee mitään :D voishan sitä kyllä kokeilla xP Hevihaarukka! ,,/ |
Adawolf 13.06.2006 12:13:46 | |
---|
Onks mitäää vinkkejä, miten sais tehtyy kunnon biisin koskettimilla, mielellään melko kovaa rockia. Tuleeks mitään hyvii skaaloja tai sointuja mieleen, ku duuri ja molli ainaki skaaloina kuulosta usein molemmat kahdelta ääripäältä. Voiks koskettimill tehä mitää hyvii biisej, ku mä oon ite soittanu 4,5 vuotta klassista ja aloitin säveltämisen yrittämisen noin 8 kuukautta sitte. ai pitäskö aloittaa kitaran bändiä varten. Ite mää teen nykyään aina silleen, että jamittelen päässä biisin/riffit valmiiksi ja lopuksi laulan ne muille. Esittäminen saattaa tuntua kornilta, mutta toimii :) My keyboard wants to kill yo mama. |