Ritardando 12.06.2006 16:27:11 | |
---|
Moi! Saako Korgin M1:een nykyisin jotakin tietokoneohjelmaa, jolla voi tallennella ja editoida soundeja? Ohjekirjassa mainittiin jotakin tällaisesta mahdollisuudesta. En ole ennemmin asiaan oikein paneutunut, mutta nyt voisi sitäkin mahdollisuutta käyttää, jos sellainen on olemassa. Entä soundien lataaminen netistä, onnistuuko? |
KoskPaavo 13.06.2006 00:20:36 | |
---|
Kato SynthZone:sta Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
teroyk 13.06.2006 14:45:03 | |
---|
Moi! Saako Korgin M1:een nykyisin jotakin tietokoneohjelmaa, jolla voi tallennella ja editoida soundeja? Ohjekirjassa mainittiin jotakin tällaisesta mahdollisuudesta. En ole ennemmin asiaan oikein paneutunut, mutta nyt voisi sitäkin mahdollisuutta käyttää, jos sellainen on olemassa. Entä soundien lataaminen netistä, onnistuuko? Mulla olis Steinberg Syntworks M1 Atarille ja voisin jopa herkita myyntiä...mutta harvalla nykyään Ataria tietokoneena... |
R.Syke 13.06.2006 17:05:52 (muokattu 13.06.2006 17:06:01) | |
---|
Mulla olis Steinberg Syntworks M1 Atarille ja voisin jopa herkita myyntiä...mutta harvalla nykyään Ataria tietokoneena... Loistavaa. Tää oli se, mitä mä ikinä en odottanu. Ei sulla Commodore 64:ään olis mitään? |
teroyk 14.06.2006 14:40:05 | |
---|
Loistavaa. Tää oli se, mitä mä ikinä en odottanu. Ei sulla Commodore 64:ään olis mitään? heh..itekkin etsin C64:lle hyvää syntikkasoftaa, joka käyttää vehkeen omaa loistavaa SID-piiriä. |
polyfonken 15.06.2006 15:06:44 | |
---|
t. (http://www.polyfonken.com/TravelSampler) |
samulijp 15.06.2006 17:10:36 | |
---|
http://www.prophet64.com/ Olihan C64 siisti aikansa mutta mä en jotenkin tajua kuka niitä soundeja kaipaa oikeasti, saati että laittaa rahaa haisemaan saadakseen ne synaan missä on paljon parempia ja makeempia soundeja. No, jokainen taplaa tyylillään. "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
R.Syke 15.06.2006 17:33:51 (muokattu 16.06.2006 00:33:00) | |
---|
Nää on tommosia museaalisia juttuja. Omistan ko. laitteen lisäksi suunnilleen koko PC-historian. Ja itse asiaan. Toi Korg M1 on yks, mitä metsästän. En tatsin enkä soundien takia, vaan ihan uteliaisuudesta. Tutustuminen vehkeisiin :) Jaksaa sitten korvikkeista vääntää :D |
polyfonken 16.06.2006 11:54:33 (muokattu 16.06.2006 11:59:32) | |
---|
kuusnepalla mä en henkilökohtaisesti musaa jaksaisi tehdä (ymmärrän silti miks moni jaksaa) mutta sidstation oli ihan helvetin nerokas loota. kyse ei oo ton äänipiirin/mikron kohdalla mistään nostalgiasta vaan raa'asta soundista joka kaikessa rajoittuneisuudessaan potkii kaikenmaailman motifit naapurikuntaan silloin kun vaaditaan sitä tiettyä fiilistä. oon joutunut sanoo tän muutamaan kertaan ja varmaan joudun edelleenkin mutta meissä on soittajia - tyyppejä jotka tiluttaa ihan miten päin vaan mutta joille sillä soundilla ei oo ees niin paljon väliä - ja sit syntetisoijia / tuottajia / äänisuunnittelijoita / konemuusikoita - ja nää on niitä tyyppejä joiden on paras tajuta soundin päälle ja jotka ei oo vaihtamassa vanhoja laitteista mihinkään tritoniin/motifiin/fantomiin. koska se mikä teki noista vanhoista soittimista (tai kuusnepasta) erikoisia on just se ääni. sitä ei nykyromplereista aina saa ja siinä ei oo kyse nostalgiasta. eli just toi mitä herra aiemmin sanoi, jokainen tosiaan taaplaa tyylillään. t. (http://www.polyfonken.com/TravelSampler) |
samulijp 16.06.2006 12:11:31 | |
---|
jotka ei oo vaihtamassa vanhoja laitteista mihinkään tritoniin/motifiin/fantomiin. koska se mikä teki noista vanhoista soittimista (tai kuusnepasta) erikoisia on just se ääni. sitä ei nykyromplereista aina saa ja siinä ei oo kyse nostalgiasta. Jotenkin musta vaan tuntuu että samanlailla sanotaan noista trinoteista/motiffeista/fantomeista parinkymmenen vuoden päästä. Ei siinä mitään, pidän itsekkin tietyistä vanhoista soundeista. "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
polyfonken 16.06.2006 12:16:24 | |
---|
:D jep. mä olin sanomassa tohon samaan hengenvetoon että M1 on laite jonka takia ei tartte vaivautua koska se on periaatteessa ysäritriton (ts. samplaamalla äänet saa ihan saman soundin ilman rumaa mustaa syntikkaa). t. (http://www.polyfonken.com/TravelSampler) |
teroyk 17.06.2006 14:09:37 (muokattu 17.06.2006 14:14:29) | |
---|
mä olin sanomassa tohon samaan hengenvetoon että M1 on laite jonka takia ei tartte vaivautua koska se on periaatteessa ysäritriton (ts. samplaamalla äänet saa ihan saman soundin ilman rumaa mustaa syntikkaa). Eipä ole näin. Mulla oli parhaimmillaan M1, T3 ja Triton Rack ja jokainen soundas erille. Mulla oli jopa Tritonissa laajennus ROM-palikka, jossa piti olla sama choir-multisample, kuin M1:ssä, mutta eipä sittenkään soundannu samalta. Edit: Ja sitä paitsi M1:en ei ole ysäritriton, kun tuli jo 1988... |