Aihe: Rolandin stagepiano?
1
Veruon
11.06.2006 18:46:10
En viitsinyt tuossa kaapata nuita toisia stagepianotopikkeja, niin laitetaan tää nyt uutena.

Olen vähän kahden vaiheilla, että pitäisikö hankkia ihan keikkapianoksi/kotona soitteluun joko tuo FP-2 vai RD-300SX. Kun tuota FP-2 ei ollut paikallisessa musiikkiliikkeessä, eikä sitä ollut sinne vapaaehtoisesti tulossa, sitä ei siis päässyt kokeilemaan. RD-300SXkään ei ollut siellä, mutta sitä oli tulossa muutaman viikon päästä. Vähän mietityttää se, kannattaisiko tuota FP-2kosta ruveta metsästämään eri musiikkiliikkeistä, kun mielellään kokeilisin tatsia ennen ostoa. Toisaalta jos tuossa RD:ssä on hyvä tuntuma, niin voisi sitäkin harkita.

Eli siis kiteytettynä: Onko FP-2 ja RD300SX kosketintuntumassa suuria eroja, vai onko ne sellaisia kokeile, niin tiedät?
Member of DX-7 mafia
fidZi
14.06.2006 00:17:41
FP-2:ssa on aidomman tuntuinen koskettimisto (Progressive Hammer-Action Keyboard), mutta se sitten painaakin enemmän. Tosin siinä on aktiivikaiuttimetkin. RD-300sx on äänimaailmaltaan monipuolisempi (vaikkakaan laajennuskorttipaikkoja ei ole kuin isoveljessä RD-700sx:ssä).
Et ce temps, où est-il allé?
Manssoni
16.06.2006 11:42:14 (muokattu 16.06.2006 11:43:54)
heh.. itsekin juuri pohdin FP-2 ja rd300 välillä. Paikallisessa olis testattavana vaan toi FP-2. Hintakin suunnilleen sama. Paha valinta. Lähinnä siis pianosoundi ois tärkee itelle, kuis tossa FP2:ssa onko siinä e-pianoita tai mitää jousimattojutskia?
v_m_kangas
16.06.2006 11:52:57 (muokattu 16.06.2006 11:54:57)

Itse olen puntaroinut seuraavan ykköskeybin valinnassa Yamahan S90 ES ja Rolandin RD-700SX:n välillä. Suurinpiirtein saman hintaisia, mutta Yamaha näyttäis speksien mukaan ehkä sopivammaksi mother-keyboardiksi moduleja ohjaamaan.

Pitäisi päästä noita tyypittämään, summassa ei noin kalliita vehkeitä viitsi hankkia. Täällä Patelassa noita ei taida liikkeen telineistä löytyä :(

Ensoniq alkaa olemaan jo vanha ja yksi vasarakin on jo kilahtanut.
Humppaa tai soita humppaa
Janatuinen
21.06.2006 14:53:44
Pitkän harkinnan jälkeen päädyin ostamaan tuon Rolandin FP-2:n pari kuukautta sitten. Ainakaan vielä en ole katunut ostosta. Kosketintuntuma on mielestäni hyvä muihin samanhintaisiin stagepianoihin verrattuna. Roland saa plussaa myös FP-2:n monipuolisista liitännöistä.

Tuolle pianosoundille tulee ehkä itse hieman sokeaksi/kuuroksi, mutta moni on maininnut soundin kirkkaaksi. Toki soundivaihtoehtoja löytyy napin takaa lisää, mutta omaa korvaani ne eivät ainakaan miellyttäneet.

Mutta kosketintuntuma on hyvä. Soundejahan löytyy..
Lahjattomat treenaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)