Aihe: Kosketinsoittimelle DI-boxi?
1 2
Synastikki
08.06.2006 15:29:52

käytättekö omia DI-boxeja keikoilla vai vedättekö suoraan pöytään ilman vai käytättekö esiintymispaikan omia? =) Voisiko joku suositella jotain suht halpaa DI-boxia? =)
On se vaa niin HEAVYA!!
ganesha
08.06.2006 22:07:55
kun käyttää omia niin ei tarvitse tyytyä niihin behruihin, hehe...itse käytän Alton DI4-räkkitsydeemiä, saa kahdesta synasta joko stereona tai neljästä vermeestä monona. kätevää.
maksoi uutena 160 eskoa, tekee kanavaa kohti nelisenkymppiä...ihan kohtuu hinta.
on mulla sit vielä yks T-kaupasta tilattu Millennium aktiivi-DI-boksikin, ei maksanut kuin reilut parikymppiä (eipä kande kyllä pelkästään tätä saksasta asti tilata) - mutta toimivuus/luotettavuus on vähän niin ja näin. yleensä toimii ihan ok, mut sit toisinaan, kuun asennoista ja keikkapaikan feng shui-tasapainosta riippuen, sit taas ei toimi. no kun halvalla sai :D
mielummin sit vaik Behru ku toi millennium, mut mielummin kuitenkin Alto ku behru.
viina. hanuri. ja naiset.
ganesha
08.06.2006 22:07:57
kun käyttää omia niin ei tarvitse tyytyä niihin behruihin, hehe...itse käytän Alton DI4-räkkitsydeemiä, saa kahdesta synasta joko stereona tai neljästä vermeestä monona. kätevää.
maksoi uutena 160 eskoa, tekee kanavaa kohti nelisenkymppiä...ihan kohtuu hinta.
on mulla sit vielä yks T-kaupasta tilattu Millennium aktiivi-DI-boksikin, ei maksanut kuin reilut parikymppiä (eipä kande kyllä pelkästään tätä saksasta asti tilata) - mutta toimivuus/luotettavuus on vähän niin ja näin. yleensä toimii ihan ok, mut sit toisinaan, kuun asennoista ja keikkapaikan feng shui-tasapainosta riippuen, sit taas ei toimi. no kun halvalla sai :D
mielummin sit vaik Behru ku toi millennium, mut mielummin kuitenkin Alto ku behru.
ganesha
08.06.2006 22:08:01
ganesha
08.06.2006 22:09:38
Eddy
08.06.2006 22:31:01
Kertaus on opintojen äiti!
Koskettelen soittimia...
baron
08.06.2006 22:39:16

käytättekö omia DI-boxeja keikoilla vai vedättekö suoraan pöytään ilman vai käytättekö esiintymispaikan omia? =) Voisiko joku suositella jotain suht halpaa DI-boxia? =)

Mulla on omat, kuka niistä Eastwayn tai mitä niitä festariäänilafkoja on, laitteista tietää.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
baron
08.06.2006 22:39:31

Mulla on omat, kuka niistä Eastwayn tai mitä niitä festariäänilafkoja on, laitteista tietää.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
baron
08.06.2006 22:39:44

baron
08.06.2006 22:40:30

Repetitio mater studiorum est!
Synastikki
08.06.2006 22:55:15

Kiitos tästä hmm... moninaisesta mielipidevyörystä :P mielelläni ottaisin vielä lisää laite-esimerkkejä :P
On se vaa niin HEAVYA!!
Mikael
08.06.2006 22:58:09

Kiitos tästä hmm... moninaisesta mielipidevyörystä :P mielelläni ottaisin vielä lisää laite-esimerkkejä :P

Mikäli aiot paljon ja pitkään keikkailla, niin Countryman DI on laadukas ja kestävä valinta - ihan toista maata kun noi edellä mainitus kiinanpoikain halpaosista värkkäämät.
Siitä mistä aita on matalin...
EP
08.06.2006 23:03:08
Koskettimet ja haitari on meillä ollut ihan suoraan mikserissä, mutta kai siinä hyvä olis joku mötikkä olla välissä.
Mää oo vetäny joskus kitaran ja bassonkin suoraan mikseriin, kun on laiskuus yllättänyt! 8)
U.Honey
08.06.2006 23:10:30
Koskettimet ja haitari on meillä ollut ihan suoraan mikserissä, mutta kai siinä hyvä olis joku mötikkä olla välissä.

Haitarin ja mikserin välinen mötikkä kannattaa valmistaa jostain eristävästä materiaalista, esim. posliinista. Muutoin haitarin ääni saattaa kuulua kaiuttimista!
Kolmisormismythe
EP
08.06.2006 23:12:06
Haitarin ja mikserin välinen mötikkä kannattaa valmistaa jostain eristävästä materiaalista, esim. posliinista. Muutoin haitarin ääni saattaa kuulua kaiuttimista!

Juu, on kyllä ollut sama mielessä! 8))
Corvus
09.06.2006 09:55:32
Lyhyillä etäisyyksillä voi linjaulostulolla varustetut koskettimet hyvin kytkeä suoraan mikseriin. Rhodes ja muut vastaavat passivisella elektroniikalla varustetut vehkeet tarvitsevat samakaltaisen DI-boksin tai esivahvistimen kuin kitaratkin.

Rakensin digipianolle oman DI-boksin audiomuuntajista (normaali jakki sisään ja balansoitu XLR ulos). Toimii oikein hyvin. Passiivinen rakenne miellyttää - ei tarvita pattereita.

Toisinaan käytän kaksikanavaista putkiesivahvistinta, joka samalla lailla symmetroi signaalin, mutta tarvitsee sitten verkkovirtaa toimiakseen. Sisään saa kaksi stereosignaalia ja ulos tulee yksi balansoitu stereo.
Ile-
09.06.2006 22:15:07

Hemmetti olin niin väsyny et luin ton kertauksen kaks kertaa ja alotin jo kolmatta.
Synastikki
10.06.2006 02:31:25

onko tämä mistään kotoisin?: http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_di20_di_box_prodinfo.html
kun ei viitsisi tuohon mielettömästi satsata ja tuossa olisi kätevästi kaksi kanavaa niin saisi kivasti vedettyä stereona :P saa kertoa vastaavia tuotteita hieman kalliimmastakin hintaluokasta :)
On se vaa niin HEAVYA!!
juini
12.06.2006 14:04:21
onko tämä mistään kotoisin?: http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_di20_di_box_prodinfo.html
kun ei viitsisi tuohon mielettömästi satsata ja tuossa olisi kätevästi kaksi kanavaa niin saisi kivasti vedettyä stereona :P saa kertoa vastaavia tuotteita hieman kalliimmastakin hintaluokasta :)

Itse olen jättänyt hifistelyt kotisohvalla ja vetänyt tollasella osgelmitta keikan jos toisenkin.
Synastikki
12.06.2006 14:16:15

Itse olen jättänyt hifistelyt kotisohvalla ja vetänyt tollasella osgelmitta keikan jos toisenkin.

hyvähyvä :) eli voin (melkein) hyvinmielin tuollaisen hommata muiden härpäkkeiden lisäksi :P
Hevihaarukka! ,,/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)