Aihe: Korg X5D ja kosketinrikki (?) 1 | |
---|---|
![]() 05.06.2006 16:38:53 (muokattu 05.06.2006 16:40:34) | |
Toiseksi alimmasta E-koskettimesta ei kuulu enään mitään, huomasin vian vasta äsken. Koskettimiin ei ole koskaan muistaakseni osunut mitään, mikä olisi voinut aiheuttaa koskettimiston rikkoontumisen, ja kosketin on muutenkin ehjä. Missä voisi olla vika? E: Ja otsikossa kirjoitusvihre.. | |
![]() 05.06.2006 17:44:07 | |
Toiseksi alimmasta E-koskettimesta ei kuulu enään mitään, huomasin vian vasta äsken. Koskettimiin ei ole koskaan muistaakseni osunut mitään, mikä olisi voinut aiheuttaa koskettimiston rikkoontumisen, ja kosketin on muutenkin ehjä. Missä voisi olla vika? E: Ja otsikossa kirjoitusvihre.. Tod.näk. pölyä koskettimen välissä, eli koppa auki ja tsekkaus tai sitten jonnekin huoltoon. Tuskin mikään iso "vika". | |
![]() 05.06.2006 21:22:07 | |
sori on pakko sanoa mutta osta parempi vehje. X5d on aikansa jo eläny, ihme että näinki pitkään. | |
![]() 05.06.2006 21:30:56 (muokattu 05.06.2006 21:44:05) | |
sori on pakko sanoa mutta osta parempi vehje. Mistä voit päätellä, että kyseinen henkilö ei käytä Korgia pelkästään esim. vaikka kontrollerina paremmalle vehkeelle? X5d on aikansa jo eläny, ihme että näinki pitkään. Ellei kyseessä ole se pari vuotta sitten tehty uusi tehdaserä X5D:tä. Mulla oli ennen vanha X5 ja siinäkin jotkut koskettimet aika-ajoin takkuili, löi pari kertaa vähän kovempaa sitä kosketinta ja alkoi taas pelittään. Pölyä siellä saattaa olla välissä, että jos ei heti ala toimaan, niin auki vaan takakansi ja putsausvärkit kouraan. My keyboard wants to kill yo mama. | |
![]() 05.06.2006 22:04:04 | |
sori on pakko sanoa mutta osta parempi vehje. X5d on aikansa jo eläny, ihme että näinki pitkään. HOHO! Oletko soitinkaupan myyjä? 8) | |
![]() 05.06.2006 22:19:53 | |
Toiseksi alimmasta E-koskettimesta ei kuulu enään mitään, huomasin vian vasta äsken. Koskettimiin ei ole koskaan muistaakseni osunut mitään, mikä olisi voinut aiheuttaa koskettimiston rikkoontumisen, ja kosketin on muutenkin ehjä. Missä voisi olla vika? Tuo on helppo avata ja tsekata. Luultavasti jotain skeidaa ja homma lähtee skulaamaan kun avaa ja huiskuttaa vähän pölyjä. Minulla on samanlaisesta vehkeestä ollu pari kertaa koskettimia pimeenä, mutta aina lähteny avaamisen jälkeen pelittämään. | |
![]() 05.06.2006 22:34:04 | |
Mistä voit päätellä, että kyseinen henkilö ei käytä Korgia pelkästään esim. vaikka kontrollerina paremmalle vehkeelle? Käytän ihan pelkästään tuota X5D:tä, muuta ei ole (vielä). Ellei kyseessä ole se pari vuotta sitten tehty uusi tehdaserä X5D:tä. Kyseessä on viime syksynä uutena ostettu X5D, eli olisiko sitten juuri tuo pari vuotta sitten tehty uusi tehdaserä? Näemmä uskoisin tuon vian olevan sitten juuri tuo, että siellä on jotain likaa/pölyä välissä. Tässä nyt kun on sairaana ja on kesäloma niin voisi vaikka huomenna aukaista tuon ja katsoa mitä on käynyt. Onko tuo kovin vaikea homma? | |
![]() 05.06.2006 22:44:44 | |
Kyseessä on viime syksynä uutena ostettu X5D, eli olisiko sitten juuri tuo pari vuotta sitten tehty uusi tehdaserä? Näemmä uskoisin tuon vian olevan sitten juuri tuo, että siellä on jotain likaa/pölyä välissä. Tässä nyt kun on sairaana ja on kesäloma niin voisi vaikka huomenna aukaista tuon ja katsoa mitä on käynyt. Onko tuo kovin vaikea homma? siinähän on vielä takuuta jäljellä - vie liikkeeseen. Mikäli sattuukin olemaan jotain muuta niin et ole itse kämminyt. yllättävän nopeasti tuo ongelma tuli - onko ollut jossain pölyisessä paikassa?? Minulla ei juuri mitään ongelmia tuohon tapaan ole 25 vuoteen ollut. Soitetaan jamia! | |
![]() 05.06.2006 22:46:09 | |
sori on pakko sanoa mutta osta parempi vehje. X5d on aikansa jo eläny, ihme että näinki pitkään. olisit voinut jättää sanomatta - hevitilutteluun yms. ihan käypä ja haluttu peli Soitetaan jamia! | |
![]() 05.06.2006 23:14:20 | |
siinähän on vielä takuuta jäljellä - vie liikkeeseen. Mikäli sattuukin olemaan jotain muuta niin et ole itse kämminyt. Tämä ei tullutkaan mieleen. Taidankin kiikuttaa laitteen kauppaan ja säästyn vaivalta. yllättävän nopeasti tuo ongelma tuli - onko ollut jossain pölyisessä paikassa?? Minulla ei juuri mitään ongelmia tuohon tapaan ole 25 vuoteen ollut. Laite on tuossa takanani, eli huoneessani ja suht aktiivisessa käytössä. Joskus on jaksoja jolloin en soita viikkoon pariin, ja silloin saa pyyhkiä hieman pölyä tuosta päältä. Huoneeni on kyllä muutenkin aika pölyinen paikka, joten voi olla että siellä on pölyä välissä. | |
![]() 05.06.2006 23:22:57 | |
olisit voinut jättää sanomatta - hevitilutteluun yms. ihan käypä ja haluttu peli Nosiis onhan se X5 ihan paska jo nykypäivään, mutta siinä olen samaa mieltä, että sanomatta olis voinu jättää. My keyboard wants to kill yo mama. | |
![]() 05.06.2006 23:32:02 | |
Nosiis onhan se X5 ihan paska jo nykypäivään, Korgin AI2-synteesissä on edelleen sellaisia soundeja, joita ei saa mistään uusista synistä. Ja X5 taitaa olla ainoa 61-koskettiminen syna, joka mahtuu piuhoineen ym. tykötarpeineen suorakaiteen muotoiseen kitaralaukkuun. Repikää siitä huumoria. | |
![]() 06.06.2006 00:06:02 | |
Korgin AI2-synteesissä on edelleen sellaisia soundeja, joita ei saa mistään uusista synistä. Ja X5 taitaa olla ainoa 61-koskettiminen syna, joka mahtuu piuhoineen ym. tykötarpeineen suorakaiteen muotoiseen kitaralaukkuun. Repikää siitä huumoria. Mielestäni Korgin AI2-synteesin strings-soundit ovat huippuja, pidän niistä enemmän kuin esim. uudempien mallien stringseistä. | |
![]() 06.06.2006 00:14:26 | |
Mielestäni Korgin AI2-synteesin strings-soundit ovat huippuja, pidän niistä enemmän kuin esim. uudempien mallien stringseistä. Mun mielestä rumpukiteissä on jotain ihan hillittömiä sämplejä, esim. kuuluisa M1-ruoskanisku. HOHO | |
![]() 06.06.2006 00:24:25 | |
Se X5D:n urkusaundipankki on ihan jees ja mä kans diggaan Korgin jousisaundeista. The Strings rules! Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" | |
![]() 06.06.2006 00:34:44 (muokattu 06.06.2006 00:35:28) | |
kylläpäs nyt otitte vakavasti mun kommenttini. mutta onhan se totta että X5D on käytetyin halppis syna mitä on ja viellä tosi vanha. mutta ei se mitään onhan ruoskan isku soundit tärkeitä :). mutta eiköhän päivän huumorit ollu siinä - takaisin aiheeseen. | |
![]() 06.06.2006 02:22:17 | |
Jokainen käyttäkään sellaista synaa tms laitetta josta tykkää tykkäähän jotkut hammond b3sestakin vaikka sekin vanhaa tekniikkaa jo. Ei millään pahalla mutta ihmettelen sitä ettei vanhasta sais pitää varsinkin kun vanhat mallit joskus sisältää tosiaan hyvin helmiä soundeja suhteessa. esim. Yamaha S30 huilu on piipitystä Alesis S4+ synaan nähden. Tosin ei S30 ole kovin uusi sekään mutta silti. Enkä jaksa uskoa että Motif huilu esim. olisi tämän pohjalta ajateltuna kovin eläväinen. | |
![]() 06.06.2006 07:21:58 | |
Laite on tuossa takanani, eli huoneessani ja suht aktiivisessa käytössä. Joskus on jaksoja jolloin en soita viikkoon pariin, ja silloin saa pyyhkiä hieman pölyä tuosta päältä. Huoneeni on kyllä muutenkin aika pölyinen paikka, joten voi olla että siellä on pölyä välissä. pyydä äitiä ompelemaan jostakin vähänpölyävästä/pölyämättämästä kankaasta/materiaalista päälle laitettava suojahuppu - tai osaat varmaan itsekin. Mitoitat sopivan väljäksi, että asettuu päälle & sen on syytä peittää jokainen sivu, jotta pysyy paikoillaan. Minulla on kaikissa esillä olevissa kosketinsoittimissa ao. peite. Soitetaan jamia! | |
![]() 06.06.2006 10:05:22 | |
Kauppaan vaan takas jos takuuta kerran vielä on. Muistelen kuitenkin että joku käyttäjä ehkä vuosi-pari sitten purki oman X5:n, puhdisti koskettimien kontaktit ja laittoi vielä kuvat tänne. Niiden perusteella uskaltanee purkaa ja puhdistaa jos tarvetta. Haku ei nyt toiminut joten en löytänyt linkkiä. | |
![]() 06.06.2006 12:53:43 | |
Kauppaan vaan takas jos takuuta kerran vielä on. Muistelen kuitenkin että joku käyttäjä ehkä vuosi-pari sitten purki oman X5:n, puhdisti koskettimien kontaktit ja laittoi vielä kuvat tänne. Niiden perusteella uskaltanee purkaa ja puhdistaa jos tarvetta. Haku ei nyt toiminut joten en löytänyt linkkiä. Löysin tuon eilen, mutta linkki niihin kuviin ei enään toiminut.. Laitteessa on aikaisemminkin ollut häikkää koskettimen kanssa, muistaakseni toiseksi korkein D temppuili niin, että sitä sai painaa todella kovaa ennenkuin tuli ääntä. Huoltoon tämä laite on vietävä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)