Puppe3 02.06.2006 20:59:40 | |
---|
Tervehdys. Ostokuumeen kourissa koetan vielä löytää jonkun joka puhuisi minulle järkeä, ja saisi luopumaan ostoaikeistani ja rahantuhlauksestani. Ostokuumeeni kohteena on tuo vk-8. Onko ko laitteesta käyttökokemusta, ja tietoa mahdollisista ongelmista. Olen päässyt hieman "hiplaamaan" ko kapistusta, ja ensituntumalta laite tuntui lähes soittimelta. Kierrellessäni liikkeitä, olen valitettavasti törmännyt turhan usein siihen, että soitin olisi ominaisuuksiltaan varsin monipuolinen, mutta sitten kaikki kaatuu näihin ala-arvoisiin koskettimiin. Onko muilla vastaavia tuntemuksia, vai olenko vain turhan nirso? Mitä muita hyväsoundisia koskettimia suosittelisitte (hintaluokka max n2000€)? Musiikki jota harrastan on pääosin suomi-iskelmä/ vanhempi tanssimusiikki. Arvostan hyviä urku ja piano soundeja, sekä kohtuullisia koskettimia. |
freeze 03.06.2006 01:03:10 | |
---|
Tervehdys. Ostokuumeen kourissa koetan vielä löytää jonkun joka puhuisi minulle järkeä, ja saisi luopumaan ostoaikeistani ja rahantuhlauksestani. Ostokuumeeni kohteena on tuo vk-8. Onko ko laitteesta käyttökokemusta, ja tietoa mahdollisista ongelmista. Olen päässyt hieman "hiplaamaan" ko kapistusta, ja ensituntumalta laite tuntui lähes soittimelta. Kierrellessäni liikkeitä, olen valitettavasti törmännyt turhan usein siihen, että soitin olisi ominaisuuksiltaan varsin monipuolinen, mutta sitten kaikki kaatuu näihin ala-arvoisiin koskettimiin. Onko muilla vastaavia tuntemuksia, vai olenko vain turhan nirso? Mitä muita hyväsoundisia koskettimia suosittelisitte (hintaluokka max n2000€)? Musiikki jota harrastan on pääosin suomi-iskelmä/ vanhempi tanssimusiikki. Arvostan hyviä urku ja piano soundeja, sekä kohtuullisia koskettimia. joo...maailmalta monet HaMMONDI miehet pisti vk-7:n nurkkaan mutta nyt syleilee ja jumaloi vk-8:a ... hammond asian tuntiat jenkeissä ja japanissa ja joka puolella teki viimeisen hionnan vk-8:iin eli nyt sen pitäisi olla lähes täydellinen manuaalinen urku laite....jopa käsken ostaa sen :) |
mange jamo 03.06.2006 10:15:45 | |
---|
Itse olen vk-8:n omistanut noin puolitoista vuotta ja ei ole ollut valittamista. Monta keikkaa sillä on soitettu eikä ole jättänyt pulaan. Soundien ja asetusten viilaajat varmaan harmittelee näytön puuttumista, mutta jos soittimen ostaa soittamiseen eikä näpräämiseen, ni näyttö on melko tarpeeton. Perus edit-komennot sitä paitsi oppii helposti ulkoa. Koskettimistosta olen jyrkästi eri mieltä kanssasi. Kyseessähän on nimenomaan uruille tyypillinen "waterfall" koskettimisto, ja itse en ole parempaa näistä klooni-hamiskoista löytänyt. Tällähän ei ole tarkoituskaan soitella esim. pianoa. Urku-huttuun todella hyvä tatsi. Soittimen hinta/laatu-suhde on hyvä. |
Aivokalvo 03.06.2006 20:33:30 | |
---|
Ja muistakaahan että vermeestä on myös räkki/pöytäversio, joita liikkuu jopa käytettynä. Ja melko edullisesti. "Lähellä reunaa, varrella virran" |
Janus 04.06.2006 03:49:49 | |
---|
Ja muistakaahan että vermeestä on myös räkki/pöytäversio, Siis nimenomaan tabletop-moduuliversio VK-8M, jota ei varsinaisesti räkkiin saa mitenkään. |
R.Syke 04.06.2006 08:05:15 (muokattu 04.06.2006 08:07:27) | |
---|
Siis nimenomaan tabletop-moduuliversio VK-8M, jota ei varsinaisesti räkkiin saa mitenkään. -No ei niin saakaan. Ja senpä takia vaihdoinkin koskettimilliseen malliin. Painavahan se on, kyllä. |
mange jamo 04.06.2006 14:07:13 | |
---|
Itse mietin kanssa modulimallia aluksi. Yksi keikka VK8m:llä oli ihan tarpeeksi. Sitä ei saa mihinkään kiinni, jolloin esim. drawbarien käyttö on kyllä melkoista leikkimistä. Itsellä taisi olla moduli polvien välissä yli puolet keikasta. Jos vaan budjetissa löytyy ni ehdottomasti kosketinversio! Jossain studionäpräämisessä varmaan riittää modulikin. makuasi(oit)a. Minusta toi Vk8 on unelma roudattava! Suht pienikokoinen ja kantolaukussa yhdellä kädellä roudattavissa. Yksin RD700 stagepianoa (laukun kanssa yli 30kg) roudanneena tuota urkua kanniskelee mukana vaikka huvikseen. |
Janus 04.06.2006 14:11:18 (muokattu 04.06.2006 14:13:34) | |
---|
Itse mietin kanssa modulimallia aluksi. Yksi keikka VK8m:llä oli ihan tarpeeksi. Sitä ei saa mihinkään kiinni, jolloin esim. drawbarien käyttö on kyllä melkoista leikkimistä. Itsellä taisi olla moduli polvien välissä yli puolet keikasta. EVO. 4 siivua roudarinteippiä on tähän mennessä riittänyt pitämään ton minkä tahansa synan tai stagepianon kulmalla. Urkumallikin on ihan pop, ja tatsi on todella hyvä, mutta mulle itselle riittää ainakin keikoille 2 lavuaaria (piano & syna/sämpleri) ja se, että VK-sarjan urkusoundin saa kulkemaan mukaan piuhasalkussa on erittäin jees. Kaikilta osin en oo tohon modulimalliinkaan tyytyväinen, mä kirjotin siitä joskus tänne pidemmän sepustuksen: linkitän tähän jos satun löytämään. EDIT: Hoplaa - Lady Manhattan http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=122771&o=0&#p5018101 |
philias23 04.06.2006 18:00:22 | |
---|
Mulla on tällä hetkellä molemmat (kiippari&moduli) ja voisin ehkä tuosta kiipparimallista luopua jos hinnasta päästään yksimielisyyteen.. |
U.Honey 04.06.2006 18:25:31 (muokattu 04.06.2006 18:38:41) | |
---|
Siis nimenomaan tabletop-moduuliversio VK-8M, jota ei varsinaisesti räkkiin saa mitenkään. -No ei niin saakaan. Ja senpä takia vaihdoinkin koskettimilliseen malliin. Painavahan se on, kyllä. Hmm, ei se taida mahtua räkkiin kosketinversiokaan ;-) EVO. 4 siivua roudarinteippiä on tähän mennessä riittänyt pitämään ton minkä tahansa synan tai stagepianon kulmalla. Mulla on VK-8M tarrateipillä kiinni kiippareissa. Hyvin toimii. Drawbarien säätäminen on myös helpompaa kun moduli on käden ulottuvilla. Kolmisormismythe |
R.Syke 04.06.2006 19:04:59 (muokattu 04.06.2006 19:05:42) | |
---|
Hmm, ei se taida mahtua räkkiin kosketinversiokaan ;-) No ei. Sen takia on tuplastandi :) Pistän kuvan kunhan selviän... |
maza 05.06.2006 08:58:50 | |
---|
VK-8:n lisäksi kannattaa myös tsekata Korg CX-3 (uusi malli), Nord Electro ja Hammond XK-3. Kaikissa kunnollinen waterfall-koskettimisto. Itse pidän ehkä CX-3:n tatsia aidoimman tuntuisena. |
mauri500 05.06.2006 09:55:19 | |
---|
Niin ajaa kyllä asiansa loistavasti. Olen erittäin tyytyväinen soundiin, käyttöliittymään, koskettimistoon, roudattavuuteen jne. Mutta mikäli kysyjä haluaisi sekä hyvää urkua että hyvää pianoa samaan pakettiin taitaisi NordElectro olla oikeampi valinta. parempi 8 tuntia töissä kuin kokonaan ilman unta |
Janus 05.06.2006 10:17:20 (muokattu 05.06.2006 12:36:19) | |
---|
mikäli kysyjä haluaisi sekä hyvää urkua että hyvää pianoa samaan pakettiin taitaisi Rolandin V-Combo SRX-11 -pianokortilla olla oikeampi valinta. EDIT: Tai sit RD-700sx, siinäkin taitaa olla joku karvalakkiversio tosta VK-mallinnuksesta sisäänrakennettuna. Pianotatsi tosin. |
Fuzzy Boner 05.06.2006 10:17:36 | |
---|
Mutta mikäli kysyjä haluaisi sekä hyvää urkua että hyvää pianoa samaan pakettiin taitaisi NordElectro olla oikeampi valinta. Electrossa hyvät rhodesit ja clavit - ei peruspianoa. VK-8:ssa taas ihan oorait piano. MÖLLISTY |
R.Syke 05.06.2006 12:26:21 | |
---|
Electrossa hyvät rhodesit ja clavit - ei peruspianoa. VK-8:ssa taas ihan oorait piano. Että Häh? Mistä lähtien? |
philias23 05.06.2006 14:16:28 | |
---|
Että Häh? Mistä lähtien? NordElectron pianoon verrattuna varmaankin.. |
Fuzzy Boner 05.06.2006 14:19:32 | |
---|
NordElectron pianoon verrattuna varmaankin.. Niin just. Vk8:n piano kuulostaa etäisesti pianolta, nord electron ei todellakaan. MÖLLISTY |
philias23 05.06.2006 14:23:57 | |
---|
Niin just. Vk8:n piano kuulostaa etäisesti pianolta, nord electron ei todellakaan. Kuka ehtii kirjoittaa ekana tähän sen "soundi on sormissa"? Baron? :) |
Fuzzy Boner 05.06.2006 15:16:08 (muokattu 05.06.2006 15:16:26) | |
---|
Kuka ehtii kirjoittaa ekana tähän sen "soundi on sormissa"? Baron? :) Baron kirjoittaa että osta staikkari. Mä sanon että soundi on mun sormissa. Saa vuokrata. (väsyny hoho) MÖLLISTY |