Aihe: tarvitaan vinkkejä/neuvoja/mielenilmaisuja syntikan ostoon
1 2
boredomi
02.06.2006 17:21:43
Elikkä olen syntikan soittaja jyväskylästä ja tarvitsisin uuden syntikan jossa tulisi olla hyvät soundit ja pitch bend. Mielellään alle tuhat euroa hintaluokka. syna tulisi bändi/keikkakäyttöön.
boredomi
02.06.2006 17:29:14
tai miten olisi kannettava ax-7? onko siita mihinkään? jos ei niin kertokaa joku hyvä tonnin syna
ownar
02.06.2006 20:05:07 (muokattu 02.06.2006 20:11:11)
AX-7 on loistokas mutta se ei valitettavasto ole syna.... vaan midi controlleri (eli siihen tarvii soundimouulin / rackin etä sitä voi soittaa)

Suosittelen Korgilta :::: Korg TR / Korg X50 (ok luokka) Triton extreme (paras luokka)
Roland:::: Roland Juno-D, Roland Juno G(Ok luokka) Fantom X
Yamaha Surkeet halppis synat, Suosittelen Yamahlta MO6 / Motif (ES)

noh ton enempää ei tule nyt mieleen ja nuo tunnen parhaiten onhan niitä clavian nord leadeja ja niitä mutta en tiedä niistä tarpeeksi että osaisin sanoa mitään mutta nuo kaikki menettelee (tosin Rolandin Juno-D on mielestäni huono koskettimiston ja ärsyttävän user interfacen ja koko/muotonsa takia.)

T- kaupassa Korg TR / X50 on n.1000+ (TR) ja n. 800 (X50) Junot on 500 (d) ja n. 1000- (d).

noista neljästä joku jos tonnin pintaan haluat on niitä muitakin kuten jo sanoin mutta nuo nyt ainakin hyviä ovat.
boredomi
02.06.2006 20:43:13
no sen ax-7 homman tiesin kyllä mut aattelin vaan et onko siitä mihinkään...
kiitti kuiteski tiedosta. rupeen tassa kattelee noita sun ehottamia
boredomi
02.06.2006 20:54:44
en nyt noista tiiä. tietääkö kukaan mita synia janne warman käyttää tai henrik klingenberg (sonata arctican syntikan soittaja)
LaRZa
02.06.2006 21:58:49
Ostat ax-7 kaveriksi vaikka käytetyn Roland JV-1080 -modulin, ni hevit irtoo. Ei pitäis hirveen montaa satasta maksaa.
ownar
02.06.2006 23:08:39
juu minä tiedän se (warman?) käyttää Motif ES. ainakin

Sonata arctican Killingberg käyttää AX-7(ennen käytti AX-1) jota ohjaa Kurzweil K2600XS (huom hinta 3000+++€) ennen ne on käyttänyt myös Korg karmaa ja Triton Pro:ta

Korg X50 ja TR on erittäin paljon samankaltaisia kuin karma ja triton PRO (ne on juuri ilmestyneet ja T-kaupastakaan ei viellä X50 saa (16.6)) nissä on vähän päivitetyt soundit ja vähemmän effekt prosessoreita (muisttakseni tarkista Korgin sivuilta) uskon ettei tämä ole ongelma sinulle. TR:ssä on X50 enemmän aftertouch ja sekvensseri (ja muuta mutta sinulle melko varmasti täysin merkityksetöntä).

suosittelen että käyt lähi musiikki liikkeessä itse testaamassa.

tuo TR /X50 on kuitenkin aloittelioilta kehuttu ja helppo käyttöisimpiä paketteja jossa hyvä käyttöliittymä ja äänet.
Synastikki
03.06.2006 00:30:32

juu minä tiedän se (warman?) käyttää Motif ES. ainakin
Sonata arctican Killingberg käyttää AX-7(ennen käytti AX-1) jota ohjaa Kurzweil K2600XS (huom hinta 3000+++€) ennen ne on käyttänyt myös Korg karmaa ja Triton Pro:ta

Warman käyttää controllerina Korg X5 ja räkkikamaa on kauhea läjä...
Klingeberg käyttää juu nykyään AX-7, mutta ohjaa sillä kyllä muutamaa räkkivehjettä ja Korg Karmalla soittelee livenä (kokemus marraskuu 2005)... Juu ja Sonatan Härkin käytti Karmaa kanssa... Taidettu vetää Silence levyn kiipparit sillä...
On se vaa niin HEAVYA!!
boredomi
03.06.2006 10:40:08
Ostat ax-7 kaveriksi vaikka käytetyn Roland JV-1080 -modulin, ni hevit irtoo. Ei pitäis hirveen montaa satasta maksaa.
no toi ax-7 oli se mikä mun alunperin piti ostaa ku mulla on jo yks iha normi syna mutta ilman bendiä... aattelin ostaa joko uuden synan tai ton ax-7:n vanhan kaveriks. en kuiteskaa paljoo tiedä tosta ax-7 oikeen mitään
oon tietenkin kattonu kaupoista ja netistä tietoa mutta haluisin varmistua semmosilta ihmisilta jotka tuntee kyseisen soittimen paremmin kuin minä.
ownar
03.06.2006 12:25:54 (muokattu 03.06.2006 12:26:41)
AX-7 on erittäin hyvät koskettimet ja todella hyvä "Pich bend" mekaniikka.

ei se kuitenkaan kaikkeen soittoon sovi koska siinä on vain 5(vai oliko niitä 4?) oktaavia ja voit käyttää vain yhtä kättä. todella hyvä sooloihin ja simppelien sointujen soittoon.

kannttaa kuitenkin keikallakin olla viellä 61+ koketiminen toinen syna ja uusimmat äänetkin saa siinä sivussa.

Ja syna ilman bendiä kuulostaa pahalta jos ei oo bendiä niin äänet/ efektitkin varmaan on aika huonoja : /.
boredomi
03.06.2006 12:50:40
Ja syna ilman bendiä kuulostaa pahalta jos ei oo bendiä niin äänet/ efektitkin varmaan on aika huonoja : /.

nyt osuitkin ongelman ytimeen eli mulla ei oo varaa molempiin...
ownar
03.06.2006 19:09:41
suosittelen että ostat joko A) Soundi moduulin /rackin JA AX-7 Tai vaikka Korkin X50 ja
myähemmin AX-7 (hintaa tulisi n.1300 + ständi ja pedaali = 1400€). Tietenkin voi yrittää veron vähennystä jos olet jonkun sortin pianon opettaja / ammatti muusikko.
(eli 22% pois hintaa jäisi noin 1150€).

Keikoilla on hyvä olla sekä Ax-7 että normaali syna joten voit tietenkin aina kytkeä vanhan synasikin ääni moduuliin.
Janus
04.06.2006 09:23:53 (muokattu 04.06.2006 09:25:41)
Tietenkin voi yrittää veron vähennystä jos olet jonkun sortin pianon opettaja / ammatti muusikko.
(eli 22% pois hintaa jäisi noin 1150€).

Puurot ja vellit sekaisin... ALVilla ei ole tulonhankkimisvähennyksen kanssa mitään tekemistä. Ja ALV-vapauden puolestaan saa firma tms. joka maksaa vastaavasti myymistään palveluista riittävästi ALVia. Ei silti, että nämä asiat olisivat ketjun aloittajan kannalta mitenkään relevantteja.

AX-7:ssa on 4 oktaavia, ja kahdella kädellä pystyy soittamaan tarvittaessa ;)

Synastikki:
Taidettu vetää Silence levyn kiipparit sillä...

Eihän Härkin soittanu Sonatan levyille mitään muuta kun soolot. Tritonista taitaa olla peräisin kaikki Silencen ja Winterheart's Guildin muut synat.
boredomi
04.06.2006 12:32:51
Keikoilla on hyvä olla sekä Ax-7 että normaali syna joten voit tietenkin aina kytkeä vanhan synasikin ääni moduuliin.
tää tieto tuli oikeaan osoitteeseen, eli pystyn liittämään vanhan synani äänet moduuliin. joo enköhän ton aäks-seiskan ostan... mutta entä moduuli?
jos ax-7 maksaa n. 500 e niin moduuli sais maksaa 500 e myös. ehdotuksia??
Leikari
04.06.2006 15:01:44
no toi ax-7 oli se mikä mun alunperin piti ostaa ku mulla on jo yks iha normi syna mutta ilman bendiä...

mainitsemasi "normi syna" ei varmaan ole varsinainen syna vaan automaattisäestyskosketinsoitin halvemmasta päästä - tähän tyyliin http://www.thomann.de/gruppe-KYBH-0.html?iwid=3
Soitetaan jamia!
Leikari
04.06.2006 15:06:22
tää tieto tuli oikeaan osoitteeseen, eli pystyn liittämään vanhan synani äänet moduuliin.

perehty mies midiin :-)

joo enköhän ton aäks-seiskan ostan... mutta entä moduuli?
jos ax-7 maksaa n. 500 e niin moduuli sais maksaa 500 e myös. ehdotuksia??

käytettyjä korgin moduleita on "jatkuvasti" huuto.netissä ja mnet -torilla. Alle tuon summan saa hevin soittoon sopivia korgeja - - - 300-400 enintään kannattaa vanhemmista maksaa - ei mitää huippua enää nykypäivänä esm. pianosoundien osalta, mutta toimii strings, pad ja "efekti" -osastoissa - leadejakin voi ruuvata sopiviksi

myös: nord lead rack -- käytettynä - tiukkaan leadtilutteluun hyviä ... hintatasoa en ole seurannut

torilla on myytävänä nord modular rack - sopisi soundillisesti, mutta todennäköisesti sinulle liian vaikea - en suosittele
Soitetaan jamia!
Leikari
04.06.2006 15:28:20
mikset ostaisi tätä

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=109891

... ei pitäisi olla heviuskottavuuspuutetta ;-)

-- joku 850,- voisi olla kohtuullinen hinta

siihen perään vielä joku käytetty multiefekti niin tonnin paketti on valmis

ax-7 on ehkä hauska lavaegoiluun, mutta oikeaan soittamiseen pidemmän päälle hankala
Soitetaan jamia!
Synastikki
04.06.2006 18:40:00

Eihän Härkin soittanu Sonatan levyille mitään muuta kun soolot. Tritonista taitaa olla peräisin kaikki Silencen ja Winterheart's Guildin muut synat.

Härkin soittanu kyllä silencelle suurimman osan kaikesta... Eclipticalla ja suurimman osan Winterheart's Guildista vetää Tony Kakko (soolot Jens Johansson) ja Reckoning Nightilla soittelee Henrik Klingenberg... Ja Härkin ainakin livenä käytteli Karmaa Sonatan kanssa... Tritonissa ja Karmassa pitkälti sama sandidata joten ei välttämättä tuota edes erota kummalla vedetty :)
On se vaa niin HEAVYA!!
teroyk
04.06.2006 21:44:28 (muokattu 04.06.2006 21:46:23)
ax-7 on ehkä hauska lavaegoiluun, mutta oikeaan soittamiseen pidemmän päälle hankala

Niin. Kannattaa muistaa myös, että ton mallisia soittimia on tarkoitettu soitettavan, niin että vain yksi käsi on koskettimilla (toki väliin voi muutaman nuotin heittää kaksin käsinkin). Mutta jos olet jossain rock-bändissä, jos käytetään koskettimia vain mausteena, niin voi mennä tollanen pidemmänkin aikaan. Ja onhan se miehekästä lavalla liikkua.
boredomi
05.06.2006 15:42:04
mainitsemasi "normi syna" ei varmaan ole varsinainen syna vaan automaattisäestyskosketinsoitin halvemmasta päästä

tämä kyllä pitää paikkaansa... =) olen liittynyt muusikoiden nettiin vain pari päivää sitten ja en oikeen tunne teidän kaikkia "termejä" =) lopetan siis "termin" synan käytön täst edes.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)