Aihe: alesis fusion 8hd vs. Korg tr 88??
1
Frack
07.07.2006 11:14:35
Olisi mahtavaa jos joku haluaisi avustaa minua hieman hankintapäätöksessä ja kertoa niin hyviä kuin huonojakin puolia näistä laitteista. Haluaisin tietää varsinkin Alesiksen huonoista puolista..pisti nimittäin mietityttämään hinta Thomannilla (1599e)..onko jotakin mätää..? Syna olisi enemmänkin tarkoitus hankkia tanssimusiikin/r´n´b:n väsäämiseen, kuin rokkiin/heviin.. ja kumman käyttö on yksinkertaisempaa? (oon vasta aloittelija..)
HK
07.07.2006 15:09:45
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta se mielikuva sekä Rolandin fantomin että tuon fusionin omistajien juttuja seuranneena (lähde: http://forums.rolandclan.info/ ) on tullut, että lienee aika omanlaisensa vehje. Jos on kiinnostusta perehtyä kunnolla omien soundien tekemiseen soundeja kehutaan, mutta jos taas haluaa vain soitella suoraan paketista niin tehtaan presetit siinä ovat kuulemma täysin ala-arvoiset. Kuulemma kannattaa käydä kokeilemassa laitetta "preset bank 5/hollow sun" soundeilla jos haluaa saada hiukan kuvaa ko. vehkeen soundimaailmasta. Käsittääkseni laite taitaa sopia paremmin elektroniseen musiikkiin. Valttia on tietysti myös tuo kovalevytallennin, joka taas toisaalta on sitten hiukan turha ominaisuus jos jo käyttää ennestään tietokonetta ko. tarkoitukseen.

Kuulopuhetta, kannattaa varmasti plärätä itse tarkemmin vertailuja ja arvosteluja webistä. Taitaa olla melko harvinainen Suomessa.
Peltikorva puupäässä.
teroyk
07.07.2006 15:17:40
Alesiksen huonoista puolista..pisti nimittäin mietityttämään hinta Thomannilla (1599e)..onko jotakin mätää..?

Hintahäiriköi varmaan. Luulempa, että samahomma kuin Andromedan kanssa, eli ne myy lyhyttä toimitusaikaa ja sitten kun tilaa sanovat, että ei tiedä milloin tulee. Joten hanki suomesta, tosin voit varautua maksaamaan saman verran kuin tr 88:sta.

Mutta jos noita kahta vertaa fusionia ja tr:ää, niin minä kyllä taipuisin kevyesti fusionin puolelle, nyt kun ovat saanet tuon ohjelmistonkin kuntoon eli OS 1.22:en.
Leikari
07.07.2006 22:11:24 (muokattu 07.07.2006 22:14:27)
Keyboard -lehdessä kehuttiin monipuolisuutta (so. erilaisia synteesiengineitä) - on siis oikea syntikkakin eikä pelkkä SS-playeri - - ja siinäpä sen huono puoli ainakin ensimmäisellä OS:llä. Ns. oikeiden soittimien imitaatiot eivät ole oikein tätä päivää laadultaan - piano taisi kuitenkin olla hyvä.

Mitä sitten painotat - onko speksien monipuolisuus tärkeä vs. fantom/motif/(triton) tasoiset SS-soundit??

Periaatteessa voisi ajatella, että analog-modelling ja FM tuottaa typäkämmät bassot vs. SS-synat - ja ainakin alesis analogimallinnuksen osaa -- FM on hyvä tanakoihin R&B soundeihin. Physical modelling -soundeja voi käyttää esim. uskottaviin foneihin tyms. ja kaikenlaiseen häröilyyn.

Jos olet kiinnostuntu itse soundien tekemisestä ja säätämisestä niin suosittelen. Pitäisin Fusionia mielenkiintoisena ja monipuolisia mahdollisuuksia tarjoavana vs. pian tylsät ja rajoittuneet SS-synat - - eipä pajoa R&B -tuottajien studioissa "motifit" näy juhlivan (vaikka niitäkin voi nähdä, vaan ei pääosassa)

Käy tsekkaamassa kuitenkin soundit mikäli mahdollista. Toisaalta hinta ei paha, mutta varaudu, että hinta tippuu nopeammin kuin KRY-merkeillä - - toisaalta: eihän sitä myytäväksi hankitakaan

Alesiksen hintapolitiikka on melko aggressiivinen - T-kaupan hinnassakaan ei mielestäni ole mitään hämärää.

edit: niin, olisiko SS-puolen samplet vaihdettu parempiin uuden OS:n myötä?? en tiedä..

-- niin .. Fusion on enemmän syntikka kuin Motif, fantom tai triton, jotka sopivat hyvin tavanomaiseen rokki, iskelmä ja humppavääntöön, coverbändeille ja muuhun allround -touhuiluun

osta fusion!!

:-)
Soitetaan jamia!
Frack
08.07.2006 00:46:52
Paljon kiitoksia vastanneille avustanne, olin itsekin hieman kallistunut tuohon fusioniin.. Palaan varmasti tyhmien kysymysten kanssa asiaan laitteen hankittuani.. =)
Leikari
08.07.2006 14:04:41
mielenkiinnolla kuulen mahdollisia kokemuksia Fusionista aikanaan

- -

sen verran vielä sekoitan pakkaa toisenlaisella mahdollisuudella, että:

- kontrollerikiippari +
- sopiva/sopivia käytettyjä/uusia virtuaali-analogeja - esim. korg ms-2000R (korg -tyylinen soundi, sopii mm. bassohommiin) , joku novation - sopii kuulaisiin soundeihin, creamwaren moduli uutena tai access virus classic -moduli +
- all-round -synaksi joku roland tai korg -moduli käytettynä - "huono" soundi voi olla eduksikin +
- yamaha dx tai joku yamahan fm-moduli

em .paketin saisi paljon halvemmalla - tilaa kyllä vie enemmän eikä niin helposti roudattavissa

... tai sitten kaikki tarvittava softana
Soitetaan jamia!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)