Aihe: YAMAHA DX7 Virtajohtoremontti
1
pooki
20.06.2006 16:23:37
Tervehdys!

Olen joskus nähnyt jossain että DX7:n alkup. "hempula" virtajohto olisi vaihdettu tukevaan eurojohtoon. Siis syntikan taakse olisi tehty kolo johdon liittimen runko-osalle ja kytketty se kiinni. Onko kukaan tehnyt tai teettänyt tai muuten asiasta jyvällä?
Tuli vaan mieleen kun tuo alkup. johto on kovin kyseenalaisesti kiinni ja nyt kun olen käytellyt soitinta uudessa kotona maadoittamattomassa pistokkeessa niin virtakynä näyttää että soittimen etupaneelin kiinnitysruuvien kantoihin tulee 60 voltin virta. En mitään sähköjutuista ymmärrä, mutta onko mahdollista saada soittimeen ns. maadoitus kun johdon vaihtaa? Ei tietenkään näistä vanhoista pistokkeista joita täällä kotona on mutta noin niinkuin yleensä?
moder
20.06.2006 17:57:12
sen virtajohdon liittimen vaihto ei varmaankaan ole kummoinen homma.

Pikku vinkkinä, kannattais siirtää tämä elektroniikka ja soitinrakennus - osioon. Siellä kun tietävät näistä sähköhommista paljon.
kede
26.06.2006 02:07:43 (muokattu 26.06.2006 02:08:32)
Mulla lähti irti se alkuperäinen virtajohto, vähän heikko kiinnitys oli kyllä. Johonkin se johto tarttui kun kannoin kainalossa synaa ja naps. Nytkin oon teippaillu nykyistä johtoa siitä liitoskohdan läheltä, ikään kuin vedonpoistoksi. Irroitettava johto olis tietysti aika ässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)