Aihe: Taas tätä samaa kuraa.. 1 2 | |
---|---|
![]() 24.07.2006 00:49:06 | |
Eli taas tätä samaa kysymystä vähän varioiden. Eli ku nyt pitäs päättää että ostaakko hiellä ja verellä metallitehtaassa tienatuilla kesätyörahoilla korgin TR-76, vaiko sitten räkkiin tritoni ja kontrolloida sitä tuolla vanhalla synalla, ja kun rahaa saisi niin ostaa sitten vielä joku kontrollikone erikseen.. Olen selannut monia sivuja ja lukenut nippelitietoa mutta ei oikeen selvää kuvaa vielä ole pystynyt muodostamaan. Sen takia kaipaisi nyt raakaa vertailufaktaa (synien ominaisuudet) ja sitten ehdottomasti käyttäjien kommentteja.. kiitos.. (enkä halua kuulla mitään "osta motiffi" lausuntoja) Tulin, näin, soitin... | |
![]() 24.07.2006 00:57:12 | |
NIin lisätäänpä nyt tämä käyttötarkoituskin vielä. Eli pääasiassa melodista heviä soitan , käytän paljon synamattoja ja jossain määrin leadeja. Lisäksi satunnaisia yleispimputuksia kaiken maailman yhtyeissä joissa tarvitaan lähinnä peruspianoa ja rokkiurkusoundia. Tulin, näin, soitin... | |
![]() 24.07.2006 01:51:08 | |
NIin lisätäänpä nyt tämä käyttötarkoituskin vielä. Eli pääasiassa melodista heviä soitan , käytän paljon synamattoja ja jossain määrin leadeja. Lisäksi satunnaisia yleispimputuksia kaiken maailman yhtyeissä joissa tarvitaan lähinnä peruspianoa ja rokkiurkusoundia. Siis vertaat saman koneen räkki ja kiipparimallia? Eikös ne ole samanlaisia.. | |
![]() 24.07.2006 02:07:49 | |
Uteloiduin sen verta mikä tuo nykyinen syna on ? | |
![]() 24.07.2006 03:45:53 | |
no TR +Paremmat samplet enemmän PCM:a. +Räkkien säätäminen todella tylyä puuhaa ja Korgilla ei edes editoria. -Vain 1 inser efekti ( en kylä tajua mitä korg ajatteli tämän tehdessään, Korgithan tunnetusti efektejä tarvii) (triotonissa on 5 insert efektiä) Trioton rack sitten juuri toisin päi | |
![]() 24.07.2006 07:06:38 | |
no TR +Paremmat samplet enemmän PCM:a. +Räkkien säätäminen todella tylyä puuhaa ja Korgilla ei edes editoria. -Vain 1 inser efekti ( en kylä tajua mitä korg ajatteli tämän tehdessään, Korgithan tunnetusti efektejä tarvii) (triotonissa on 5 insert efektiä) Triton rack sitten juuri toisin päi TR:ssä on tosiaan isompi PCM, mutta se ei välttämättä paljon lisää saundeihin sillä tietääkseni pianosample on varsin isokokoinen ja se lohkaisee suuren palan... mutta onhan tuosta hyvää puhuttu, tosin koskettimisto ja 1 IFX on kyllä haukuttu maan rakoon... minkälainen kontrolleri sinulla sitten on? Triton Rackissa hyvänä puolena myös hurja laajennusmahdollisuus joka myös kasvattaa PCM:ää... kun tuohon saa kiinni MOSSin ja 8 laajennuskorttia muistaakseni. Ja kyllä Rackille löytyy jotain librarian-ohjelmia jotka ovat muiden kuin korgin valmistamia, mutta editorisoftaa ei tosiaan taida löytyä. Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 24.07.2006 07:19:45 | |
Mä sanoisin että Triton Rack tulee säilyttämään arvonsa paremmin, ja näyttöhän +näppäimet on täysin vastaavat kuin TR-sarjassa, joten en käsitä miksi soundien editointi olisi jotenkin vaikeampaa. Sitäpaitsi, heavy-hommia ajatellen TR76:n hinnalla voi hyvinkin saada Triton Rackin +Orchestral-laajennuksen. Sit vielä joskus MOSS-boardi sisään, niin lead-sounditkin päivittyvät vähän paremmalle tasolle (saa stock-sämpleilläkin ihan hyvää jälkeä, kun jaksaa ohjelmoida). | |
![]() 24.07.2006 12:02:39 | |
Nykyään on tämmönen alesiksen qs6.1... Että tällähän tosiaan saan kyllä kontrolloitua, ja sitten tosiaan kuhan lisää saa rahaa niin sitten ostan jonkun masterkiipparin vielä. Mutta tosiaan se äänten säätöhomma arveluttaa, siis tämä editorin puute. Kaiketi räkist ruuvaamalla saa sitten ihan näppärästi säädettyä ku vaan jaksaa vähän opetella. Ja ei sen puoleen onhan yöt aina aikaa leikkiä näillä härveleillä niiin ihan hyvä vaan jos on mahdollisuutta säätää... Ja ehkä sitten sen räkin kannalle näiden juttujen perusteella kallistuisin, toi efektihomma oli hyvä huomata, tosiaan ku TR:ssä ei oo ku se 1 insert, ja Triton räkissä 5.. onhan siinä kuitenkin ero.. Tulin, näin, soitin... | |
![]() 26.07.2006 02:04:01 (muokattu 26.07.2006 02:05:26) | |
noh siis TR:ässä on 2X enemmän PCM ja onhan se aina 2x enemmän.. Tritonissa on PIANO ja STRING soundit puuta verrattuna TR:ään. jos niitä haet suosittelen TR:ää. Tritonissa on sitten paremmat synasoundit ja muut erikoiset soundit parempia kun on enemmän efektejä jne. Kannattaa Korgin sivuilta kuunnella demot niin tiedät sitten edes vähän mikä odottaa sama soundsetti mikä TR:ässä on on myös X50 kokonaan ja osittain MicroX, joihin korgin sivuilla / forumeissa esittely video( jossa käytetään pelkästään yhteisiä soundeja) Katso sieltä, minusta kuulostaa ihan hyvältä. Orchestra samplet kuulostaa tosin vähän muovimaisilta, mutta en tiedä kun videon laatu ei ole korkeinta luokkaa. Ja kyllä Tritoniinkin sound editorin tietokoneelle saa, mutta ei korgilta. | |
![]() 26.07.2006 03:36:40 | |
joo... nyt heräs kyllä semmonenkin idea että kenties ostan ton räkin nyt, kontrolloin sitä tolla vanhalla alesiksella, ja sitten myöhemmin ostan ton x50, jolloin saan noi piano ja string soundit kohdilleen. Ku tuo x50 hinta ei pilviä hivottele... Tulin, näin, soitin... | |
![]() 26.07.2006 07:39:49 | |
joo... nyt heräs kyllä semmonenkin idea että kenties ostan ton räkin nyt, kontrolloin sitä tolla vanhalla alesiksella, ja sitten myöhemmin ostan ton x50, jolloin saan noi piano ja string soundit kohdilleen. Ku tuo x50 hinta ei pilviä hivottele... hyvä idea kieltämättä :P jos vain rahat riittää :) ja jos ohjelmointikykyä löytyy niin keikoilla ei tarvitse olla kuin x50 soittimena/kontrollerina ja Triton Rack :) kun tuo x50 vielä on niin kevyt niin ei sinällään paha roudaus :) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 26.07.2006 13:12:59 | |
totta... ja x50 näyttääkin ihan katu-uskottavalta... näin mä teen... ja siinä kohti ku mulla on rahaa tohon x50 niin se maksa enää ku jonkun 700 €, mikä on ihan kohtuuden rajoissa, mutta semmonen kysymys vielä heräs että sitte ku on keikalla triton rack jota ohjaa x50:sellä, ja sitten haluais jotain soundii imasta siitä x50 itestään, niin mites se sitten tapahtuu O_o? ku en oo tähän kontrollointiin juurikaan perehtynyt. Tulin, näin, soitin... | |
![]() 26.07.2006 13:41:35 | |
Hassu laitos tuo MicroX tosin kyllähän sekin "soundimoduulina" menee.:) ja 2x isompi samplerom ei tarkoita välttämättä mitään jopa positiivinen vaikutus voi olla isompi tai pienempi. Vaikka samplaustaajuus ja bittimäärä olisi samat niin arvot ei ole absoluuttisia. | |
![]() 27.07.2006 19:33:52 (muokattu 27.07.2006 19:35:29) | |
en tiedä kannattaako tuhlata rahaa 2 melko samanlaiseen laitteeseen, voisit säästää ehkä mielummin vaikkapa Yamahan MO6 siinä on varmaan tämänhintaluokan työasemista parhaat soundit Hinta on 1300€. Ainoa haukku on että string soundit on vähän sähköisen kuuloisia. Ja Rakkina MOTIF ES rack / Roland XV-5080 kannataa myös katosa. niin ei turhaan 2 samanlaista laitetta. Ja MOTIF ES:ssä myös iso plussa on että itse LORDI käyttää sitä. tätä plussaa ei voi olla mainitsematta :D. | |
![]() 27.07.2006 19:37:14 | |
Ja MOTIF ES:ssä myös iso plussa on että itse LORDI käyttää sitä. tätä plussaa ei voi olla mainitsematta :D. Ja meitsi... :) Möllisty! | |
![]() 28.07.2006 14:06:57 | |
Ja MOTIF ES:ssä myös iso plussa on että itse LORDI käyttää sitä. tätä plussaa ei voi olla mainitsematta :D. kauheaa väärää informaatiota täällä jaetaan... Viisuissa Awalla tosiaan oli motif mutta se oli vain sponssikiippari ja muutenkin kaikki tuli playbackina... Kun Lordi veti torilla ja Awa oikeasti soitti niin siellä telineen uumenissa oli Korg Triton... sen verran kuitenkin huonosti näkyi että en ole varma oli Classic vai Studio... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 28.07.2006 15:50:04 | |
no siinä tapauksessa ei motiffia, itse luulin että ne oikeasti soitti euroviisuissa. / vitsi | |
![]() 28.07.2006 15:51:16 | |
no siinä tapauksessa ei motiffia, itse luulin että ne oikeasti soitti euroviisuissa. / vitsi ehkä huonoin ikinä... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 28.07.2006 23:51:38 | |
kauheaa väärää informaatiota täällä jaetaan... Viisuissa Awalla tosiaan oli motif mutta se oli vain sponssikiippari ja muutenkin kaikki tuli playbackina... Kun Lordi veti torilla ja Awa oikeasti soitti niin siellä telineen uumenissa oli Korg Triton... sen verran kuitenkin huonosti näkyi että en ole varma oli Classic vai Studio... Juuri olin itse samaa sanomassa että kyllä se soitteli motiffilla ku ei ollu piuhan piuhaa kiinni koko masiinassa, mutta sitten torilla humppas korgilla. (tämä mitenkään motiffia väheksymättä) Tulin, näin, soitin... | |
![]() 02.08.2006 12:43:53 | |
Korgeista kerta höpötetään, en jaksanut avata uutta ketjua.. Tartten useampaa säröleadia, ei viitti aina soitella samalla. Tritonin (Lé) säröefektit ja amp simulatorit ei oo oikein mistään kotoisin imo, joten hommasin line6:en PODin. Jonkun muun valmistajan räkkiä olen ajatellut ostaa ja tälläinen systeemi pitäis johdottaa: Triton Lé, johon kytketty midipedaali saundinvaihtoon + tritonin jatkeena esim. joku rolandin räkki ja leadeja varten line6 POD miditettynä (jotta ampin vaihto onnistuisi), leadit ajettuna räkin ja tritonin ind. outputeista. vääntäkäähän gurut rautalangasta, mielellään paksusta. "No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)