Aihe: Voiko syntikan kytkeä kitaravahvariin?
1 2
Teräskieli
24.04.2006 21:05:27
Voiko syntikkaa vahvistaa tavallisella kitaracombolla? Ittelle ei tuu ainakaa mitää suurempia esteitä mieleen, mutta voi olla etten täysin ymmärrä asiaa..Ainaki kaikkein matalimmat äänet saattaa kai kuluttaa kitaracombon kaiutinta. Ainakaan bassoa ei voi kitravahvarin läpi soittaa.
musamies
24.04.2006 21:14:44
Ei kai se siitä rikki mene. Kokeile ja kerro mitä mieltä olit?

Mä epäilen saundin olevan hyvä vain joihinkin erityiskäyttötarkoituksiin riippuen tietenkin minkälainen kitaravahvistin, syntikka ja saundimieltymys kyseessä.
Warmen
24.04.2006 21:44:00
Voiko syntikkaa vahvistaa tavallisella kitaracombolla? Ittelle ei tuu ainakaa mitää suurempia esteitä mieleen, mutta voi olla etten täysin ymmärrä asiaa..Ainaki kaikkein matalimmat äänet saattaa kai kuluttaa kitaracombon kaiutinta. Ainakaan bassoa ei voi kitravahvarin läpi soittaa.

Voi. Pistät viel särön ja hammond-saundin nii joo-o..:)
.
teroyk
25.04.2006 17:29:04

Joo kyllä syntikan bassosoundeilla saa kitaracombon paskaksi jos luukuttaa.
Kuulemma joidenkin kitaracombojen paperikartiot ei kestä.
OsQu
25.04.2006 23:00:49
Voi. Pistät viel särön ja hammond-saundin nii joo-o..:)

Ja tässä onkin sitten kassa deep purplen hammond saundi ;D
Mitä vähemmän säröä, sitä parempi soittaja..
Carpenter
30.04.2006 00:21:24
Bassoa ei kannata laittaa syntikasta eikä vahvistimesta kovempaa soittaessa. Muuten toimii hyvin.
juici
05.05.2006 18:19:41

Itse laittaisin mielummin bassovahvariin kiinni niin ei tarvii arpoa sen alakerran kanssa.
"Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..."
Veruon
06.05.2006 21:13:37
Itse laittaisin mielummin bassovahvariin kiinni niin ei tarvii arpoa sen alakerran kanssa.

Hoh.. se onkin sitten hyvä, kun tarvii arpoa vain yläkerran kanssa? Pääasiassahan syntikalla kuitenkin soitetaan vähän korkeammalta.
Member of DX-7 mafia
steelysam
07.05.2006 02:20:26
Esim. Quincy Jones äänittää kaikki syntikkaraidat aina putkivahvareiden läpi....
Möllisty
mkarttun
12.05.2006 17:26:23

Totta munassa voi!!! ja pitää jos on mahdollisuus...näin tuli hoidettua eräskin keikka jossa oli mukana nord electro2...aivan loistavat soudit lähti kun sai kunnon muroa urkuihin ja rhodes soundeihin...ei muutako kokeilemaan.
Mitä enemmän luet, sitä enemmän tiedät. Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän unohdat. Mitä enemmän unohdat, sitä vähemmän tiedät...
BaariMikko
12.05.2006 20:57:35

Totta munassa voi!!! ja pitää jos on mahdollisuus...näin tuli hoidettua eräskin keikka jossa oli mukana nord electro2...aivan loistavat soudit lähti kun sai kunnon muroa urkuihin ja rhodes soundeihin...ei muutako kokeilemaan.

Oikean Rhodesin kanssahan hyvä putkistyrkkari on lähestulkoon vaatimus...

ja Electron samplethan on otettu suoraan instrumentista eli vahvistinmallinnusta ei ole mukana - näinollen putkistyrkka tekee NE:n Rhodeseille erittäin hyvää ja on suositeltavaa jos vain viitseliäisyys riittää. Itse olen kyllä toistaiseksi tyytynyt keikoilla vetämään suoraan linjaan.
"jos et tiedä mistä soundi tulee niin voit luulla että tulee muualta." -JPQ
Teatteriin!
jari75
06.06.2006 17:26:58
Itse olen kyllä toistaiseksi tyytynyt keikoilla vetämään suoraan linjaan.

Käytätkö mitn "eturauhasia" (efektejä, DI-boxia jne..) vai vedätkö suoraan pöytään?
Jari75: Oikealla tiellä jo vuodesta -75
BaariMikko
06.06.2006 17:29:24

Käytätkö mitn "eturauhasia" (efektejä, DI-boxia jne..) vai vedätkö suoraan pöytään?

No kyllähän se DI-boksi siinä useimmiten on. Delay-purkkia oon käyttänyt joskus.
"jos et tiedä mistä soundi tulee niin voit luulla että tulee muualta."
Silenseux
06.06.2006 19:19:58

no en kyllä itse laittaisi, ellei minulla olisi tapana pitäytyä soittaessani kitaran äänialalla.
Eiku se menee niin että a-doorisen sävelillä neljäsosia ylöspäin vaan niin kauan että koskettimet loppuu! -Beatles-I'm the Walrus
vesku.ka
07.06.2006 14:51:18
Mie oon ainakin kämpillä soitellu kitaracombon läpi, ei ole ongelmia ollunna ainakaan ku pienellä soittelee.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
JoKo
14.06.2006 14:13:38
Oikean Rhodesin kanssahan hyvä putkistyrkkari on lähestulkoon vaatimus...

Jotkut trankkuvehkeetkin pelittää loistavasti, esim. Rolandin Jazz Chorus. Siinä on enemmän läsnäoloa kuin esim. Twin Reverbissä. Ja se stereo chorus... aijaijai. Oleellisin asia mielestäni on avonainen kaappi. Umpikaappien sointi ei oikein Rhodesin kanssa pelitä.
uneksija
15.06.2006 22:28:12
Jotkut trankkuvehkeetkin pelittää loistavasti, esim. Rolandin Jazz Chorus. Siinä on enemmän läsnäoloa kuin esim. Twin Reverbissä. Ja se stereo chorus... aijaijai. Oleellisin asia mielestäni on avonainen kaappi. Umpikaappien sointi ei oikein Rhodesin kanssa pelitä.

Tyhmä kymysys, mutta mitä toi umpinainen/avoinen kaappi meinaa?
JoKo
15.06.2006 23:19:36
mitä toi umpinainen/avoinen kaappi meinaa?
Sitä onko kaappi takaa suljettu vai aukinainen.
DVD
18.06.2006 19:22:32
Olen kokemuksen kautta huomannut että ainakin minun pieni Gallien Krueger bassocombo 12" elementillä sopii loistavasti kiippereille.
uneksija
19.06.2006 15:22:01
Sitä onko kaappi takaa suljettu vai aukinainen.

Oho, ahaa, öhö. Mites sitten, noin niiku simppelisti selitettynä, voidaan luonnehtia noiden kahden vahvistintyypin saundillista eroa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)