Aihe: invertteri Hammondiin 1 | |
---|---|
![]() 13.08.2006 13:08:47 | |
Voisiko joku kiitos kertoa minkälaisia ja hintasia taajuusmuuntimia on noihin Jenkkilän Hammondeihin ja mitä ne maksaa ja mistä niitä saa? TREK 2 -taajuusmuunnin on jonkun yli 500 dollaria, huh, ihan hyvä hinta varmaan jos ostaa B-3:sen mutta mä oon ostamassa M-3:sta. Kuulin että Saksasta sais 100 eurolla taajuusmuuntimia. Ois hienoa kuulla jotain infoa ja kokemuksia! | |
![]() 13.08.2006 20:01:55 | |
Voisiko joku kiitos kertoa minkälaisia ja hintasia taajuusmuuntimia on noihin Jenkkilän Hammondeihin ja mitä ne maksaa ja mistä niitä saa? TREK 2 -taajuusmuunnin on jonkun yli 500 dollaria, huh, ihan hyvä hinta varmaan jos ostaa B-3:sen mutta mä oon ostamassa M-3:sta. Kuulin että Saksasta sais 100 eurolla taajuusmuuntimia. Ois hienoa kuulla jotain infoa ja kokemuksia! Trekin omassa hinnastossa tuo taajuusmuunnin maksaa 524,- taalaa, mutta saman laitteen saat Goffilta hintaan USD 369,-. Nykykurssilla tekee karvan alle 300 eur plus rahti, tulli ja 22% alv. Olen kyllä nähnyt jonkun markkinoivan Saksan ebayssa edullisempia muuntimia, mutta enpä osaa sanoa miten ne on toteutettu. | |
![]() 14.08.2006 10:03:25 | |
Voisiko joku kiitos kertoa minkälaisia ja hintasia taajuusmuuntimia on noihin Jenkkilän Hammondeihin ja mitä ne maksaa ja mistä niitä saa? TREK 2 -taajuusmuunnin on jonkun yli 500 dollaria, huh, ihan hyvä hinta varmaan jos ostaa B-3:sen mutta mä oon ostamassa M-3:sta. Kuulin että Saksasta sais 100 eurolla taajuusmuuntimia. Ois hienoa kuulla jotain infoa ja kokemuksia! Mun mielestä sun ei kande tuoda M-3:sta Jenkeistä. Roudauskulut nousee lähelle tonnia varmastikin + päälle tulee vielä tulli ja ALV. Ennemmin toisin sitten suoraan A-100:n tms., joita kuitenkin saa sieltä tonnin pintaan... eli kokonaishinta ei lopulta poikkeaisi niin hirveästi. Toinen vaihtoehto olisi tuoda porukalla kontillinen noita urkuja tuolta, juttu, jota on tullut mietittyä jo pidemmän aikaa... | |
![]() 14.08.2006 11:32:36 | |
Toinen vaihtoehto olisi tuoda porukalla kontillinen noita urkuja tuolta, juttu, jota on tullut mietittyä jo pidemmän aikaa... perusta firma & osta kontillinen ja myy eteenpäin! ... jaa, löytyiskö tarpeeksi tosi-innostuneita kuitenkaan?? Soitetaan jamia! | |
![]() 15.08.2006 16:56:41 | |
Mun mielestä sun ei kande tuoda M-3:sta Jenkeistä. Roudauskulut nousee lähelle tonnia varmastikin + päälle tulee vielä tulli ja ALV. Ennemmin toisin sitten suoraan A-100:n tms., joita kuitenkin saa sieltä tonnin pintaan... eli kokonaishinta ei lopulta poikkeaisi niin hirveästi. Toinen vaihtoehto olisi tuoda porukalla kontillinen noita urkuja tuolta, juttu, jota on tullut mietittyä jo pidemmän aikaa... Mulle on siis tulossa kaks M-3:sta yhessä lootassa. Koska kyseessä on merirahti, ei rahdin hinnaksi pitäis tulla ku muutama satku yhteensä (plus rekkakuletus Jenkkilässä plus satamamaksut tms. Suomessa plus tulli...). Ainakin tähän mennessä vaikuttaa kokonaiskustannukset siedettäviltä. Ideana oli rahottaa oma M-3 myymällä toinen M-3 voitolla eteenpäin mutta veljeni Samppa Other haluaa myös M-3:sen... Ideana on siis, että hinta pysyis sen verran aisoissa, ettei ainakaan tuu takkiin jos myyn joskus sitten sen M-3:sen. Postittelen tänne sitten, että miten meni ja minkälaisia kustannuksia tuli! | |
![]() 15.08.2006 17:23:26 | |
Mulle on siis tulossa kaks M-3:sta yhessä lootassa. Itse toisin kylla B-3:sen tai A-100:sen jos vaan lootaan mahtuu. Sama vaiva. My name is Baron, U.Honey Baron. | |
![]() 15.08.2006 18:02:01 | |
Hammondiin sopivia inverttereitä on sekä kideohjattuja (kuten Trek) että vapaastivärähteleviä. Kideohjatun etu ja ainoa haitta on että se on aina oikeassa vireessä, eli virettä ei saa säädettyä. Vapaastivärähteleviä inverttereitä on Hammondeihin tehty putkien aikakaudesta asti. Ne voi ja täytyy virittää, pahimmillaan monta kertaa illassa rakenteesta ja sijoituksesta (lämpötilavaihtelut) riippuen. Eli sopii kotona yksinsoittoon (jos ei treenaa nauhoitusten/CD:iden/MP3:en jne. kanssa), treenikämpällä välttää nipin napin. Vielä hienompia kaupallisia vaihtoehtojakin löytyy teollisuusautomaatiolaitteista. Aikoja sitten näin juuri passelin invertterin erään teollisuuskoneen kyljessä pienen sähkömoottorin nopeudensäädössä - se oli kideohjattu (mikroprosessori + näyttö) mutta myös portaattomalla nopeudensäädöllä varustettu. Hintakin oli kuulemma alle 150 € luokkaa. Valitettavasti rasian merkki ja ostopaikka on päässyt unohtumaan, mutta netistä noita saattaisi löytyä. Yhden kideohjatun olen tehnyt itse - kesti ensimmäiseen "Start"-kytkimen vapautukseeen saakka eli viitisen sekuntia. Pieni mitoitusvirhe... | |
![]() 16.08.2006 09:30:46 | |
Yhden kideohjatun olen tehnyt itse - kesti ensimmäiseen "Start"-kytkimen vapautukseeen saakka eli viitisen sekuntia. Pieni mitoitusvirhe... Sullahan sitten kesti kohtuullisen pitkään. Mä en ehtinyt laittaa sitä ensimmäistäni edes urkuun kiinni kun se jo kärähti. Tarvitsee näköjään olla trankuilla kuormaa ennen kuin virran kytkee päälle, huomasin. :) | |
![]() 18.08.2006 07:27:18 | |
Itse toisin kylla B-3:sen tai A-100:sen jos vaan lootaan mahtuu. Sama vaiva. Tämä myyjä, joka pystyy halvalla merirahdilla niitä urkuja lähettämään, myy ne M-3:set hintaan 100 dollaria kappale (sillä on vaan ne kaks). A-100 oiskin sitten 4000 dollaria, tosin niistä onkin sitten kaikki mahdollinen vaihdettu. Eli ei ole sama vaiva, mulla ei oo 4000 dollaria. Laskeskelin, että M-3:sille tulee hintaa vähintään 700 euroa per kappale, mutta kuitenkin alle tonnin ja tsägällä selkeästikin. Veikkaan, etten hirveen paljon halvemmalla hyvää Hammondia löydä, ja vaikka löytäisinkin, pitäisi sitä etsiä kuukausikaupalla, mutta en mä jaksa alkaa ettiä kun kerta on jo löytynyt jees-hintaset urut (tosin merirahdissa kestää pitkään). Jokatapauksessa tuohon hintaan en ikinä sais A-100:a, siihen menis jotain 2000-3000 dollaria ainakin (euroina tietysti jonkun verran vähemmän). Postittelen tänne kyllä sitten, että miten meni. | |
![]() 18.08.2006 11:51:39 | |
A-100:ia on näkyny noilla mailinglisteillä useinkin ~1000 dollarin pintaan, ja useammankin kerran olen nähnyt konsoleita $500 hintapyynnöillä :> | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)