Aihe: Korg Triton LE ongelma!!
1
Tukkajumalatar
03.08.2006 19:55:56

Tästä aiheesta saattaa ollakin jo keskustelua, mutta en löytänyt kyseistä aihetta. Eli ongelmani on seuraava: Voiko realtime controlseja tallentaa? Esimerkiksi jos säädän Eg-releasea sopivaksi, voiko sen tallentaa tiettyyn saundiin? Olen kokeillut "write a combination" säätöjen jälkeen, mutta sen jälkeen säädöt nollaantuu.

Samoin, jos olen säätänyt eg-releasea ja vaihdan biisin aikana saundia, säädöt nollaantuvat kun palaan takaisin samaan saundiin. Miten se voi olla niin vaikeaa? Kysymykseni on ehkä tyhmä, mutta en ole tosiaan mikään tekniikan ihmelapsi, minä vaan soitan. Olen lukenut manuaaliakin, mutta se nyt on sellaista kapulakieltä, että kielimuuri tulee vastaan. Joten voisiko joku ystävällisesti auttaa minua tämän asian kanssa? Suuret kiitokset etukäteen!
zepeteus
03.08.2006 20:26:41
Voiko realtime controlseja tallentaa? Esimerkiksi jos säädän Eg-releasea sopivaksi, voiko sen tallentaa tiettyyn saundiin? Olen kokeillut "write a combination" säätöjen jälkeen, mutta sen jälkeen säädöt nollaantuu.

Koetapa "Write Program" combin sijasta.

Samoin, jos olen säätänyt eg-releasea ja vaihdan biisin aikana saundia, säädöt nollaantuvat kun palaan takaisin samaan saundiin.

Liittyy edelliseen, eli koska soundin muutokset eivät ole talletetut muistiin, ne katoavat uusia soundeja valkatessa.
Tukkajumalatar
03.08.2006 20:48:55

Mutta saundi, johon haluan tallentaa muutokset, on combissa (user). Tarkoitatko, että ainoastaan Progin saundeja voi muokata? Voiko realtime controls säätöjä tallentaa?
keyboardplayer
03.08.2006 22:43:44

Mutta saundi, johon haluan tallentaa muutokset, on combissa (user). Tarkoitatko, että ainoastaan Progin saundeja voi muokata? Voiko realtime controls säätöjä tallentaa?

Käsittääkseni (ainakan triton classicissa) noita controllerin säätöjä (esim eg-release) ei voi tallentaa noin että vääntää knobista sopivaksi ja tallentaa sitten. Eli combin jokaisen soundin (=programin) eg-release täytyy säätää program-moden puolelta ihan sieltä soundin asetuksista (amp-eg) sopivaksi ja tallentaa sitten ne programit...

tiedä saiko tosta nyt mitään selkoo...
mack the knife
03.08.2006 23:01:37
Käsittääkseni (ainakan triton classicissa) noita controllerin säätöjä (esim eg-release) ei voi tallentaa noin että vääntää knobista sopivaksi ja tallentaa sitten. Eli combin jokaisen soundin (=programin) eg-release täytyy säätää program-moden puolelta ihan sieltä soundin asetuksista (amp-eg) sopivaksi ja tallentaa sitten ne programit...

tiedä saiko tosta nyt mitään selkoo...

Noin se on, ei voi "knobista sopivaksi" -tyylillä tallentaa. Niillä heitellään vaan lennosta.
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
Tukkajumalatar
04.08.2006 10:37:38

Kiitokset suuret vastauksista ja avusta, ongelma selvisi. Täysin loogistahan tuo on!
teroyk
04.08.2006 14:32:30 (muokattu 04.08.2006 14:39:03)
Jos vehje on tietokoneessa kiinni, niin voi.
Eli MIDI-softa äänittämään, kun pyöräytät nupit oikeaan asentoon.
Ja sitten kun laitat MIDI-softassa toiston, niin se pyöräyttää oikeaan asentoon.

Ja miten olis nupinkäännön äänittäminen Tritonin sequenserille, niin ei tarvi tietokoineita...ite on voi testata, kun juuri omistan sen Tritonin jossa sitä ei ole.
zepeteus
05.08.2006 19:00:49 (muokattu 07.08.2006 22:14:08)
Näin. Sori omasta kovin vajavaisesta aloituksestani. Ympätään nyt sitten samaan: Mikäli jollakulla on havaintoja myynnissä olevasta Tritonin EXB-SCSI kortista (kotomaassa tai ulkomailla), pistäkää noottia. DLX:llä ei ole, eivätkä saa uusia kun ei tehdä enää.

PS. EXB-SCSI juttu näyttää selviävän, kiitos Keyboardplayer.
Murmeli
07.08.2006 03:05:33
Sitten toinen ongelma:
Tilojen (sekä ulko- että sisätilat) kosteus- ja lämpötilaerot.
Vie vempeleen esim. tunkkaisesta treenikämpästä (n.+20-+25 astetta, kohtuu kosteaa ^^) keikkasaliin (huomattavasti viileämpää ja kuivempaa) tai ulkoilmaan, soittaa jotain velocityllä 120+ niin ääniä jää päälle ja/tai combi vaihtuu. Vastaavia probleemia? miten muuten voi ongelman kiertää kuin antamalla lerpukan "totutella" vallitsevaan ilmastoon? entäs ulkokeikat myöhällä, ilmankosteus voi nousta melko suureksi?
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
v_m_kangas
07.08.2006 09:16:40

Sitten toinen ongelma:
Tilojen (sekä ulko- että sisätilat) kosteus- ja lämpötilaerot.
Vie vempeleen esim. tunkkaisesta treenikämpästä (n.+20-+25 astetta, kohtuu kosteaa ^^) keikkasaliin (huomattavasti viileämpää ja kuivempaa) tai ulkoilmaan, soittaa jotain velocityllä 120+ niin ääniä jää päälle ja/tai combi vaihtuu. Vastaavia probleemia? miten muuten voi ongelman kiertää kuin antamalla lerpukan "totutella" vallitsevaan ilmastoon? entäs ulkokeikat myöhällä, ilmankosteus voi nousta melko suureksi?

Joo..aivan tyypillistä Tritonille. Mulla ei sentään vielä näin kesäaikaan ole ongelmia ollut. Talvella hyvä lisävaruste olisi lämpöpuhallin tuolle lelulle.
Humppaa tai soita humppaa
teroyk
07.08.2006 16:27:11
Joo..aivan tyypillistä Tritonille. Mulla ei sentään vielä näin kesäaikaan ole ongelmia ollut. Talvella hyvä lisävaruste olisi lämpöpuhallin tuolle lelulle.

Lämpöpuhallinta parempi tapa kuljettaa case:ssa ja antaa lämmetä casessa avaamatta, ettei kosteus tiivistyisi.
v_m_kangas
07.08.2006 20:05:15

Lämpöpuhallinta parempi tapa kuljettaa case:ssa ja antaa lämmetä casessa avaamatta, ettei kosteus tiivistyisi.

Joo..jos on jo aamusta liikkeellä keikkapaikalla;) Meinaan jos ulkona on -25C, se case ei aivan heti lämpiä kylmän koleassa tanssiladossa.

Rolandin RS-5:llä kävin niin, että kun sinne kylmään latoon tuli porukkaa täyteen, ilma oli niin kosteaa, jotta se lelu ei pelannut ensinkään. Viimeinenkin päre paloi sen kanssa sateisena juhannuspäivänä.

Mun mielestä tuo Korg ei kuitenkaan niin herkkä kuin tuo Rolle oli.
Humppaa tai soita humppaa
teroyk
08.08.2006 14:10:48
Joo..jos on jo aamusta liikkeellä keikkapaikalla;) Meinaan jos ulkona on -25C, se case ei aivan heti lämpiä kylmän koleassa tanssiladossa.

Sitten käytetään lämpöpuhallinta suoraan caseen ei soittimeen suoraan.
Koska ongelmana on se, että kylmä soitin laitetaan lämpimämpään, niin
siihen alkaa tiivistymään kosteutta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)