Aihe: Mistä koskettimet sekakäyttöön alle 500?
1
made28
02.08.2006 10:27:16
Olen hankkimassa eka kiipparia. Enimmäkseen kotisoittoon musiikkia laidasta laitaan, joskus hupikeikkailua lauluilloissa ym yksin ja tai satunnaisissa porukoissa. Harrastan myös kevyen säveltämistä koneen kanssa silloin tällöin. En ole nirso kosketuksen laadulle (mulla on jo s-piano jossa midi) Kauppias ehdotti yamaha ypt-400:a. Kuulemma uus malli 350 ecun pintaan? Onko hintaluokassa kilpailukykyinen vaihtoehto? Ja mitä etuja usb tarjoaa verrattuna perinteiseen midi-liitäntään? Vai kannattaako hankkia parin vuoden vanhoja rolandeja/casioita: Korgit näyttävät menevän yli budjetin..
R.Syke
02.08.2006 10:58:04
Sekakäyttöön? Alle 500:n ei onnistu.
Murmeli
02.08.2006 12:25:17
ei onnistu ainakaan uutena. tori, huuto.net jne. kannattaa koluta läpi ja kysellä speksejä vekottimesta täältä.
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
frenger
08.08.2006 19:37:58 (muokattu 08.08.2006 19:39:16)
toi hinta rajottaa aika paljon jos monipuolista haet. käytännössä tohon luokkaan kuuluu jotain casioita sun muita mistä ei paljoa irti saa... itselläni kävi tuuri kun löysin rollen rs-50 mallin kaupan "näytiltä" tosin aivan koskemattomana ja sain hintaan 470e. soundeiltaan ja specseiltään smaa luokkaa kuin tuplasti kalliimmat vekottimet tosin aika karsittu tietenkin. nykyään vehjettä myydään nimellä juno-d pari hunttia kalliimmalla ja tosiaan kuten sanottu kannattaa turvautua käytettyjen selailemiseen. kannattaa tarkkaan miettiä noita vaatimuksia nimittäin jos huomaa tarvitsevansa vain muutamia ominaisuuksia saattaa löytää niiltä osilta hyvänkin synan jotain multikäyttösynaa huomattavasti halvemmalla.

Niin ja huomasin vasta että mainitsit omistavasi jo jotkin koskettimet midillä eli kannattaa myös vilkuilla räkkejä. moduleilta nimittäin saa huomattavasti halvemmalla.
Windreaper
08.08.2006 19:44:49
Onko pakko olla uusi? Alle 500e: Hyväkuntoinen käytetty Korg Trinity tai Roland XP60/80 ja humppa soi!
HK
09.08.2006 03:00:25 (muokattu 09.08.2006 03:03:28)
Onko pakko olla uusi? Alle 500e: Hyväkuntoinen käytetty Korg Trinity tai Roland XP60/80 ja humppa soi!

Ja soi muuten vieläpä samperin hyvin noilla vaihtoehdoilla. Vanhempikin Korgi tai Rolle täyttäisi nuo kriteerit komeasti.

Summa summarum: kannattaa tutustua käytettyihin.
Peltikorva puupäässä.
Marko F
09.08.2006 09:36:57
Olen hankkimassa eka kiipparia. Enimmäkseen kotisoittoon musiikkia laidasta laitaan, joskus hupikeikkailua lauluilloissa ym yksin ja tai satunnaisissa porukoissa. Harrastan myös kevyen säveltämistä koneen kanssa silloin tällöin. En ole nirso kosketuksen laadulle (mulla on jo s-piano jossa midi) Kauppias ehdotti yamaha ypt-400:a. Kuulemma uus malli 350 ecun pintaan? Onko hintaluokassa kilpailukykyinen vaihtoehto? Ja mitä etuja usb tarjoaa verrattuna perinteiseen midi-liitäntään? Vai kannattaako hankkia parin vuoden vanhoja rolandeja/casioita: Korgit näyttävät menevän yli budjetin..

Siis säestys-keyboardia vai synaa hakemassa?
Synth
12.08.2006 11:24:52
Roland Juno-D hyvä sekakäyttöön, 500 hujakoilla, itse hankkimassa samaista vehjettä parin viikon sisällä :)

Säestykseen olisi varmasti GW-7 parempi.
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)