Aihe: Ostamassa YAMAHA DGX-220 soitinta 1 | |
---|---|
![]() 30.07.2006 12:57:08 (muokattu 30.07.2006 14:11:14) | |
Olen ajatellut ostaa kyseisen kosketinsoittimen ( YAMAHA DGX-220 ),mutta en ole täysin varma tuosta soittimen USB-liitäntä asiasta.Meinaan,että soittaako tuo USB-väylä (Kun se on kytketty tietokoneeseen) ihan normaalisti soittimeen tallennetut äänet tietokoneen musa ohjelmaan?esim.Cooledit pro 2? Vai pitääkö olla MIDI IN/OUT-liitäntä vai Line out-liitäntä?Joita kyseisessä soittimessa ei ole | |
![]() 30.07.2006 13:58:53 | |
"headphone/line out stereo jack" Noin sanottiin thomannin sivuilla soittimen tiedoissa. Eli näytäisi tuossa olevan se line out. Ja kyllä sellainen taitaa löytyä joka koskettimistosta. Mä en ainakaan itse ole törmännyt sellaisiin josta tuo puuttuu. :) Tuo USB on periaatteessa sama kuin tuo Midi liitäntä. Ja USB:n tai sen tavallisen midi liittännän kautta ei kulje ääntä, pelkästään dataa. Eli voit esim. siirtää tietokoneelta soittimeen ääniä tai komppeja tms. Jospa tästä nyt sais jotain tolkkua...:) "Jos ooppera on musiikkia, katolta putoaminen on liikennettä." Alfred E. Neuman | |
![]() 30.07.2006 14:08:47 (muokattu 30.07.2006 15:25:24) | |
"headphone/line out stereo jack" Noin sanottiin thomannin sivuilla soittimen tiedoissa. Eli näytäisi tuossa olevan se line out. Ja kyllä sellainen taitaa löytyä joka koskettimistosta. Mä en ainakaan itse ole törmännyt sellaisiin josta tuo puuttuu. :) Tuo USB on periaatteessa sama kuin tuo Midi liitäntä. Ja USB:n tai sen tavallisen midi liittännän kautta ei kulje ääntä, pelkästään dataa. Eli voit esim. siirtää tietokoneelta soittimeen ääniä tai komppeja tms. Jospa tästä nyt sais jotain tolkkua...:) Toivon mukaan siinä sit on LINE OUT-reikä :D.Aika puutteellinen info teksti kylläkin tuosta soittimesta :/ Kyl sain tolkkuu,thanx | |
![]() 30.07.2006 23:11:42 | |
itse en kyllä ostaisi kyseistä soitinta vähän turhan "lelu". : / | |
![]() 31.07.2006 07:03:10 (muokattu 31.07.2006 16:21:44) | |
itse en kyllä ostaisi kyseistä soitinta vähän turhan "lelu". : / Ei mua haittaa toi * lelumaisuus*.Kunhan soittelemaan pystyy niin ei väliä :) Mietin tuossa vielä,että noihin pelkkiin soittimiin ei taida tulla edes muuntajaa mukaan.Joten mietin ostavani :YAMAHA DGX-305 Setin.Tuossa soittimessa on varmaan sit samat ominaisuudet kuin ylemmässä mallissa?Meinaan,että tuo line out reikä vissiin löytyy yms? Aika puutteellisia noi info tekstit thomanin sivuil :D YAMAHA DGX-305 SET: YAMAHA DGX-305, MILLENIUM KS-1001, THOMANN NT 1215 | |
![]() 02.08.2006 08:53:41 (muokattu 02.08.2006 09:07:45) | |
Tässä on uusi Yamaha, jota Keyboard Player -lehdessä kehuttiin erinomaiseksi soittimeksi (aloittelijalle): http://www.yamaha-europe.com/yamaha … s/20_e_series/30_PSRE403/index.html 61 Keys with Touch response 504 Voices, included 360 XG-Lite-Voices 155 Styles w. 2 Variations backlit LC-Display Music Database with 256 Entries Flash ROM for Songs Registration Memory 30 Preset Songs Digital Effekts: Reverb/Chorus/DSP Master EQ Pitch Bend Wheel 2 Assign-Knobs for Filter and Effects Performance Assistant YAMAHA Education Suite Y.E.S. 4 32-voice polyphony USB to host 2-Way Speaker system 2 x 2,5 Watt Katso alta uusimmat DGX:t. http://www.yamaha-europe.com/yamaha … /20_portatone_dgx_series/index.html Video: http://www.yamaha-europe.com/yamaha … DGX505/DGX505_english_v1_0_300k.wmv | |
![]() 03.08.2006 19:19:03 | |
Tässä on uusi Yamaha, jota Keyboard Player -lehdessä kehuttiin erinomaiseksi soittimeksi (aloittelijalle): http://www.yamaha-europe.com/yamaha … s/20_e_series/30_PSRE403/index.html 61 Keys with Touch response 504 Voices, included 360 XG-Lite-Voices 155 Styles w. 2 Variations backlit LC-Display Music Database with 256 Entries Flash ROM for Songs Registration Memory 30 Preset Songs Digital Effekts: Reverb/Chorus/DSP Master EQ Pitch Bend Wheel 2 Assign-Knobs for Filter and Effects Performance Assistant YAMAHA Education Suite Y.E.S. 4 32-voice polyphony USB to host 2-Way Speaker system 2 x 2,5 Watt Katso alta uusimmat DGX:t. http://www.yamaha-europe.com/yamaha … /20_portatone_dgx_series/index.html Video: http://www.yamaha-europe.com/yamaha … DGX505/DGX505_english_v1_0_300k.wmv Hmm.Toiki olis ihan jees,mut kiinnyin tuohon dgx mallii enemmä.Sitä ei vaan jostai kumman syystä löydy ny Thoman.De:stä | |
![]() 03.08.2006 22:31:37 | |
Tässä juuri nyt ajattelin laittaa tilaukseen tuon Yamaha Dgx-305 soittimen.Onko teillä tietoo esim. millasee musiikkiin se soveltuu?Esim itse räp biittejä teen.Että onko se sitten soveltuva siihen hommaan :D | |
![]() 10.08.2006 02:02:47 (muokattu 10.08.2006 02:10:03) | |
tuo laite ei todellakaan ole rapin tekoon. Osta juno D se on varmasti parempi sinun tarkoitukseesi. Tossa DGX menee puolet hinnasta 88 näppäimeen ja kajareihinja viellä sekvensseriinkin, ja se on lähinä tehty realistisia soundeja(eteenkin piano ja huilu jne.) varten siis ei rappin jne tekoon. Muutenkaan DGX ei ole ammattilais tasoa kuten MO/Motif ovat ja kustomoida ei voi paljoa. Harjotteluun kuitenkin passeli peli. Rummut ovat aika kehnoja enemmän humppa/vapaa aika/harjottelu tyylinen koko boardi. Pianot todella hyvät tuon hintaiseksi. Humppaa sillä ehkä voi soittaa ihan hyvin mutta siihen se sitten jääkin. Jos et usko niin lue Yamahan sivuilta siellä tämä on kategoriassa "PIANO focused portables" Elektro soundeja on turha toivoa ja kaikki heviin soveltuvat äänet on puuroa. (olen käyttänyt tätä boardia). viellä kerran tämä on hyvä aloittelia ja harjoittelu boardi ja enemmän sanoisinko "Iloisiin soundeihin" soveltuva. Itse suosittelisin ehkä Juno-D siinä tunnetusti suuntaus kohti dance / rap musiikkia koskettimet eivät ole edes puoliksi sitä mitä DGX mutta jos rappiin aiot ja et halua niin lelu soundeja niin Juno D on parempi vaihtoehto. (ja ne näppäimet ei haittaa jos et ole soittanut pianoa jos olet niin Juno-D tuntuu ehkä vähän puurolta). Pianot ja huilut ei ole niin hyviä kuin DGX mutta elektro ääniä/ string soundeja(taas kerran DGX hyvät stringit humpan soittoon) voi sanoa jo ääniksi. | |
![]() 11.08.2006 06:46:24 | |
tuo laite ei todellakaan ole rapin tekoon. Osta juno D se on varmasti parempi sinun tarkoitukseesi. Tossa DGX menee puolet hinnasta 88 näppäimeen ja kajareihinja viellä sekvensseriinkin, ja se on lähinä tehty realistisia soundeja(eteenkin piano ja huilu jne.) varten siis ei rappin jne tekoon. Muutenkaan DGX ei ole ammattilais tasoa kuten MO/Motif ovat ja kustomoida ei voi paljoa. Harjotteluun kuitenkin passeli peli. Rummut ovat aika kehnoja enemmän humppa/vapaa aika/harjottelu tyylinen koko boardi. Pianot todella hyvät tuon hintaiseksi. Humppaa sillä ehkä voi soittaa ihan hyvin mutta siihen se sitten jääkin. Jos et usko niin lue Yamahan sivuilta siellä tämä on kategoriassa "PIANO focused portables" Elektro soundeja on turha toivoa ja kaikki heviin soveltuvat äänet on puuroa. (olen käyttänyt tätä boardia). viellä kerran tämä on hyvä aloittelia ja harjoittelu boardi ja enemmän sanoisinko "Iloisiin soundeihin" soveltuva. Itse suosittelisin ehkä Juno-D siinä tunnetusti suuntaus kohti dance / rap musiikkia koskettimet eivät ole edes puoliksi sitä mitä DGX mutta jos rappiin aiot ja et halua niin lelu soundeja niin Juno D on parempi vaihtoehto. (ja ne näppäimet ei haittaa jos et ole soittanut pianoa jos olet niin Juno-D tuntuu ehkä vähän puurolta). Pianot ja huilut ei ole niin hyviä kuin DGX mutta elektro ääniä/ string soundeja(taas kerran DGX hyvät stringit humpan soittoon) voi sanoa jo ääniksi. Hmm.Kyllä mä ainaki ajattelin ekaks kokeilla millasii saundei siin on ku pistin saksasta tuleekki.Onhan nois palautus oikeus yms.Sanotko koko merkin. Yamaha juno d? | |
![]() 11.08.2006 08:51:24 | |
Aika puutteellinen info teksti kylläkin tuosta soittimesta :/ mainosspeksejä paremmin ominaisuudet voi tarkistaa manualista - esim. yamahalla löytyvät: http://www.yamaha.co.jp/manual/english/index.php sieltä esim. dgx-220 http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/port/dgx220_en_om.pdf josta löytyy mm.: The PHONES/OUTPUT jack also functions as an external output. You can connect the PHONES/OUTPUT jack to a keyboard amplifier, stereo system, mixer, tape recorder, or other line-level audio device to send the instrument’s output signal to that device. eli: output myös vahvistimeen/tietokoneen ääniliitäntään löytyy Soitetaan jamia! | |
![]() 11.08.2006 10:37:35 (muokattu 11.08.2006 10:37:55) | |
Hmm.Kyllä mä ainaki ajattelin ekaks kokeilla millasii saundei siin on ku pistin saksasta tuleekki.Onhan nois palautus oikeus yms.Sanotko koko merkin. Yamaha juno d? Roland Juno-D Siin ei oo kajareit mukana et ne pitää hommaa erikseen varmaa. | |
![]() 11.08.2006 10:54:09 (muokattu 11.08.2006 10:55:21) | |
Harjotteluun kuitenkin passeli peli. -- viellä kerran tämä on hyvä aloittelia ja harjoittelu boardi ja enemmän sanoisinko "Iloisiin soundeihin" soveltuva. Mutta ei pianoharjoitteluun. Koskettimisto on ihan liian heppoinen, että enemmän soitelleelle tosta olisi oikeastaan mitään hyötyä, ja aloittelijan taas tollasella treenaaminen ajaa vääränlaisen tekniikan pariin. EDIT: valtzor: (Juno-D) Siin ei oo kajareit mukana et ne pitää hommaa erikseen varmaa. Sopivalla välipiuhalla saa kytkettyä ihan himastereoihin. Tai halpoihin tietokonekaiuttimiin, jos välttämättä haluaa omat kaiuttimet. | |
![]() 11.08.2006 23:10:17 | |
Hmm.Vois melkei laittaa uuden topicin pystyy :) hehe. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)