Aihe: kuinka paljon viikossa/päivässä treenaatte
1 2
jalppa_87
26.07.2006 03:41:43
voi olla et tällainen on ollut täällä mutta en sitä ainakaan ensisilmäyksel huomannu, eli pistäkää linkkii jos on..

mut asiaan: tuossa tänään huomasin soittaneeni taas sen 6h ja rupesin miettimään että kuinka usein ja paljon porukka treenaa.. laskeskelin nopeesti et itse tulee parhaimmillaan joku viikko soiteltuu se melkein 35h/viikko ja kun tuota soittoa nyt on tullut harrasteltua jo se reilu 6 vuotta niin, ei tuo nyt ainakaan ihan aloittelijan innostusta ole..

tulee vedettyä yleensä joku tietty lämmittely sormille ja sit pari biisii.. sit vähä treenii jne.. jossain vaihees miettii sit et ompa nälkä ja aha!?! 4-5h menny.. kyllä, minulla ei ole sit vissiin paljon elämää.. mut tulipahan mieleen ja aattelin kysästä et onko täällä muitakin yhtä hulluna treenavia..
se joka ei tiedä mitään mutta tietää ettei tiedä mitään tietää enemmän kuin se joka ei tiedä mitään eikä tiedä ettei tiedä mitään...
Synth
26.07.2006 07:59:17
Itse treenaan niin paljon kuin aika sallii... yleensä vähintään 1/2h päivässä... Välillä kaksikin tuntia jos oikein innostunut on jostain biisistä ja ei ole akuuttia tilannetta.
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
Ile-
26.07.2006 09:21:12
Riippuu pitkälti keikkatilanteesta.
Dirk
26.07.2006 12:05:50
Harjoittelu ei mene ikinä hukkaan, mutta itse aika ei sinänsä kerro kaikkea. Hyvin laaditulla reeniohjelmalla voi saada puolet lyhyemmälläkin reenillä parempaa tulosta kuin vain päättömällä soittamisella/jammailulla. Eli jos ylimääräistä aikaa on esimerkiksi vielä näin loppukesälle, niin tee opettajasi kanssa suunnitelma paljonko käytettävissä olevasta ajasta käytät tiettyjen osa-alueiden parantamiseen...
philias23
26.07.2006 12:11:28
Harjoittelu ei mene ikinä hukkaan, mutta itse aika ei sinänsä kerro kaikkea. Hyvin laaditulla reeniohjelmalla voi saada puolet lyhyemmälläkin reenillä parempaa tulosta kuin vain päättömällä soittamisella/jammailulla. Eli jos ylimääräistä aikaa on esimerkiksi vielä näin loppukesälle, niin tee opettajasi kanssa suunnitelma paljonko käytettävissä olevasta ajasta käytät tiettyjen osa-alueiden parantamiseen...

"Älä treenaa niitä asioita jotka jo osaat".
Sistis
26.07.2006 12:39:00 (muokattu 26.07.2006 12:39:31)
Itse treenailen vaihtelevasti, enemmänkin sitten soittelen omaksi ilokseni niitä näitä. Mutta sitäkään en tee päivittäin. Bändin kanssa treenaamme taasen riippuen keikkatilanteesta. Jos keikkoja tai nauhoituksia on tiedossa, treenaamme käytännössä joka viikonloppu parit muutaman tunnin sessiot, jos taas ei ole mitään tiedossa, saatamme pitää enemmänkin taukoa ja kehitellä kukin tykönämme uusia juttuja vanhoihin biiseihin, tai sitten kokonaan uusia kappaleita.

Noin pienellä treenimäärällä selviäminen ei olisi mahdollista, ellei meillä olisi yli kymmenen vuoden soittokokemusta toistemme kanssa erinäisistä projekteista. Tällä kokoonpanolla on soitettu reilu kahdeksan vuotta. Yhteisen soittohistorian merkityksen huomaa nykyään erittäin hyvin uusia biisejä opetellessa. Biisit saadaan pelaamaan yleensä jo tunnin mittaisten treenien jälkeen, vaikka ne eivät mitenkään helposta päästä olekaan (tahti- ja sävellajit vaihtelevat kesken biisien etc.).

Yhdessä vaiheessa yrittelin viritellä opiskelupaikkakunnallenikin bändiprojektia. Vaikka tuossa kokoonpanossa soitti taitavia yksilöitä, ei hommaa saanut oikein toimimaan missään vaiheessa. Juurikin se yhteinen yhteensoittokokemus puuttui, ja se näkyi. Homma menikin sitten telakalle aika nopeasti... siellä se on vieläkin.
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

LIVE: 3.8. Lapua, Hot Spot, Rock-lyriikka 2006 -finaali
timwee
26.07.2006 17:32:59
Viime aikoina harjoittelu on ollut vähäisempää. Keikat ja opetus pitävät kuitenkin sormet virkeinä, silloin tällöin treenikuuri tekee tottakai hyvää. Ja uutta musiikkia yritän kuunnella aktiivisesti.
Masapena
26.07.2006 20:15:20 (muokattu 26.07.2006 20:16:24)
6-12*15-25min (poikkeuksellisesti joskus 40min)

Ja se on muuten viiva, ei miinus-merkki.

Edit: Nykyään pyrin harjoittelemaan aina eri kappaletta harjoittelusessioiden välillä. Nyt opettelen seitsemää.
Adawolf
26.07.2006 20:16:26
Mä reenaan sen verran, että pystyn vetään mitä haluan. Jos ei mene, pitää reenata.
My keyboard wants to kill yo mama.
Anonymous-jazz
26.07.2006 20:38:49

HOHO ja Lahjattomat treenaa :) :)

im just kidding...
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
moder
26.07.2006 21:54:28
pyrin harjoittelemaan tekniikkajuttuja väh. tunnin päivässä. Kuitenkin jossain vaiheessa soitto lipsahtaa sinne "päättömän jammailun" puolelle, ja sitä kestääkin sitten muutama tunti :)
Synth
27.07.2006 10:55:09
Musiikki on tehty nauttimista varten!!!

Pääosa soitteluistani menee siihen päättömän puolelle koska en halua tehdä harrastuksestani mitään ilotonta treeniä.
Opettelee juuri niitä kappaleita mistä itse tykkää niin kyllä se kokemus siinä itsestään karttuu ja samaan aikaan siitä voi nauttia, eikä mitään tunnin mittaisia sormiharjoituksia feat. runsas kiroilu.
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
Adawolf
27.07.2006 11:38:28
Pääosa soitteluistani menee siihen päättömän puolelle koska en halua tehdä harrastuksestani mitään ilotonta treeniä.

Mainitsetkin, että musiikki on sulle harrastus, asia olis toinen jos olisit ammattilainen.
Ile-
27.07.2006 13:01:40
Noin 1/3 soitettavista kappaleista pitäisi olla jonkunlaisia etydejä. Liiallinen tekniikantreenaus ei ole hyväksi, koska taiteellinen puoli rupeaa kärsimään.
Adawolf
27.07.2006 13:46:29
Noin 1/3 soitettavista kappaleista pitäisi olla jonkunlaisia etydejä. Liiallinen tekniikantreenaus ei ole hyväksi, koska taiteellinen puoli rupeaa kärsimään.

Mutta ensinhän täytyy osata soittaa täydellisesti, jotta pystyy todella vetään tunteella.
Tottakai liika on aina liikaa.
Notefix
27.07.2006 14:06:12

Mä luin ton "kuinka paljon viikossa/päivässä tienaatte".

Treenaus? En juuri ollenkaan.
"Layers of layers of shit!"
baron
27.07.2006 15:02:37

Mä luin ton "kuinka paljon viikossa/päivässä tienaatte".

Treenaus? En juuri ollenkaan.

Välttyy rasitusvammoilta.

Nimimerkki "Toipilas"
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
pianistityttö
28.07.2006 15:50:15 (muokattu 28.07.2006 15:50:36)
Kesällä vähän tulee pidettyä lomaa, mutta kursseilla tulee semmoiset 5-6 tuntia treenattua. Sitten kun opiskelut taas alkaa, yleensä n. 4 tuntia päivässä. Ei sitä välttämättä aina katso aikaa. Sitten kun on tyytyväinen saavutuksiinsa, voi höllätä..
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
Plektra
28.07.2006 16:08:33
Päivästä riippuen 1-5 tuntia. Huono puoli on, että suurin osa "treeniajasta" kuluu päämäärättömään jamitteluun kun voisi yhtä hyvin jotain tekniikkaharjoituksiakin tehdä. Jos jollain on ehdotuksia, mistä voisi saada itseopiskeluun materiaalia, olisin kiinnostunut.
Get up & stay on the scene
BobHope
05.08.2006 22:02:54

Riippuu mistä roikkuu... eheh..

Siis joinakin päivinä tulee soitettua joku neljä tuntia, joskus ei tuu pariin päivään kunnolla soitettua. Jos on ankara tarvi opetteluun bändisoittoa varten tms. niin silloin tulee enemmän reenattua. (PRKL kun tää vanha näytönromu vinkuu - pää halkee) (ei liittynyt mitenkään tähän threadiin)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)