Aihe: Vapaan säestyksen ja pop&jazz -pianonsoitonopetusta Turusta 1 | |
---|---|
![]() 20.07.2006 19:34:40 | |
Homma nyt siis menee mulla niin, että pääsin klasariopistoon soittamaan pianoa. Olen musiikkiopiskeluissa jotenkin käännekohdassa. Lopetan edelliset yksityiset soittotunnit kymmenen vuoden jälkeen. Musiikkiopistossa en tule todellakaan saamaan otsikon mukaista opetusta. Opistossa saa sivuaineeksi vapaan säestyksen, mutta epäilykset heräävät, onko senkin opettaja joku täydennyskoulutuksen käynyt klasaripimputtaja. Mahtavinta olisi, jos saisin ihan puhdasta pop&jazz -pianon ja vapaan säestyksen yksityisopetusta. Sitä ei kotikaupungistani löydy, joten suuntaaminen 70 km päähän Turkuun näyttää ainoalta vaihtoehdolta. Mutta en tunne Turun musiikkipiirejä, saatika sitten tiedä mistä lähteä etsimään. Pop&Jazz-opisto ei ole enää vaihtoehto. Palataan asiaan ensi keväänä, kun sinne voi hakea. Jos täällä ei kukaan tiedä tällaisia opettajia Turusta, niin kertokaa edes mistä voisin alkaa hakemaan sellaista. Netti ei taida auttaa. | |
![]() 23.07.2006 14:03:16 | |
Eiköhän sieltä löydy ihan Konsalta. Mun mielestä siellä on pop/jazz osastokin. Tämmöset jätkät Turussa kuin Severi Pyysalo ja Ilpo Murtojärvi varmaan tietää mistä avun löydät. Puhelin käteen :-) | |
![]() 26.07.2006 10:12:00 | |
Terve, Soita turun seudun musiikkiopistolle (http://www.tsmo.fi/) p. 02-2344505 ja pyydä Pekka Laineen puhnumeroa. Hän on erittäin hyvä pop/jazz-pianotyylin ja vaps:n opettaja. Olen itse ollut hänen oppilaanaan nyt 4 vuotta ja ollut erittäin tyytyväinen. Hyvä opettaja ja hyvä tyyppi! | |
![]() 26.07.2006 20:38:48 | |
Soita turun seudun musiikkiopistolle (http://www.tsmo.fi/) p. 02-2344505 ja pyydä Pekka Laineen puhnumeroa. Hän on erittäin hyvä pop/jazz-pianotyylin ja vaps:n opettaja. Olen itse ollut hänen oppilaanaan nyt 4 vuotta ja ollut erittäin tyytyväinen. Hyvä opettaja ja hyvä tyyppi! Harmi vaan, että Laineen Pekka on jo täyteen buukattu, eikä anna yksityistunteja. Ei ainakaan ota uusia oppilaita. Tai ei ainakaan minua huolinut. :P Olen hakannut päätäni seinään vuoden pari Turun jazzpiano-opettajien suhteen. Paras on hakea musiikkiopistolle ja sitä kautta pääsee Laineen opetukseen (myös halvemmalla). Mutta haut olivat keväällä. | |
![]() 26.07.2006 22:38:12 | |
Harmi vaan, että Laineen Pekka on jo täyteen buukattu, eikä anna yksityistunteja. Ei ainakaan ota uusia oppilaita. Tai ei ainakaan minua huolinut. :P Olen hakannut päätäni seinään vuoden pari Turun jazzpiano-opettajien suhteen. Paras on hakea musiikkiopistolle ja sitä kautta pääsee Laineen opetukseen (myös halvemmalla). Mutta haut olivat keväällä. Kun olisi tajunnut silloin keväällä. Mahdotonta olisi ollut tajuta, kun pääsystä klassiseen opistoon ei ollut vielä hajuakaan. Soitin Pekalle jo monia päiviä sitten (pikaviestinä sain vinkin hänestä). Ei ollut yhtään häiriintynyt, vaikka kesälomalla soitinkin. Pyysi soittamaan, kun asia on ajankohtaisempi (kun koulut alkaa), ja sanoi, että eiköhän opetusta löydy. Tosin ei ollut varmuutta, että juuri Laine voisi opettaa (sanoi kuitenkin, että hänelläkin SAATTAISI olla aikaa). Saas nähä miten käy. Täytyyhän siitäkin rupusesta kaupungista yks ope löytyä! | |
![]() 27.07.2006 10:42:18 | |
Soitin Pekalle jo monia päiviä sitten (pikaviestinä sain vinkin hänestä). Ei ollut yhtään häiriintynyt, vaikka kesälomalla soitinkin. Pyysi soittamaan, kun asia on ajankohtaisempi (kun koulut alkaa), ja sanoi, että eiköhän opetusta löydy. Tosin ei ollut varmuutta, että juuri Laine voisi opettaa (sanoi kuitenkin, että hänelläkin SAATTAISI olla aikaa). Jep, tilanteet muuttuu... mä taisin olla liian pessimistinen, toivotaan. Et vaan muuten ole ugilaisia? | |
![]() 27.07.2006 19:17:44 (muokattu 27.07.2006 19:21:27) | |
Et vaan muuten ole ugilaisia? Nyt kyllä kiinnostaa tietää, mistä sä ton oikein äkkäsit. Edit: 70 km Turkuun? :) | |
![]() 28.07.2006 13:17:47 | |
Nyt kyllä kiinnostaa tietää, mistä sä ton oikein äkkäsit. Edit: 70 km Turkuun? :) Sehän oli vain hienostunut arvaus... Soittelin Vakka-Suomen musiikkiopistossa 10 vuotta ja kuviot on tutut. Konservatiivirehtori vaihtui vuosi pari sitten, ja sen jälkeen on oppilaskonserteissa ruvennut kuulumaan viihdemusiikkiakin ja muutenkin meno vähän piristymään. Kannattaa ottaa vapaa säestys, vaikka sitä pitäisikin täydennyskoulutettu klasari, jos ihan alusta lähdet sillä puolella. Ei siitä ainakaan haittaa ole. Lisäksi vaikka sitten Turkuun jatsipiano-opelle... | |
![]() 28.07.2006 16:25:37 | |
Kannattaa ottaa vapaa säestys, vaikka sitä pitäisikin täydennyskoulutettu klasari, jos ihan alusta lähdet sillä puolella. Alusta? Olen enemmän alussa klassisella puolella. Jos klassisella olen 3/3, niin vapaassa jotain D:stä eteenpäin. Lähinnä sitä, että se täydennyskoulutettu klasari tuskin tuo minulle paljoa uutta. Tuo on kyllä totta, aloittelijoita nuo pystyvät opettamaan hyvin monta vuotta. Toivoisin, että pop&jazz-open kanssa voitaisiin handlata toi I-kurssi. Lisäksi tarvitsen kipeämmin sivuaineeksi harmonikan tai basson, koska ne ovat mulle niitä soittimia, jotka tarttevat opetusta, koska niistä ovat 3/3 edessä. Perustasot 1-3 ovat vapaassa säestyksessä jotain aivan naurettavaa. Nyt kävin kakkosen keväällä suorittamassa, prima vistassa tuli joku Pieni nokipoika! | |
![]() 28.07.2006 19:45:53 | |
Ahaa, mä ymmärsin jotenkin tosta ekasta viestistä, että olit klasaria soittanut ennenkin. Vois olla aika shokki eka klasaripianotunti, jos opettaja olis kovin vanhan koulukunnan edustaja... :P Toivotaan taas parasta... | |
![]() 01.08.2006 20:18:13 | |
Ahaa, mä ymmärsin jotenkin tosta ekasta viestistä, että olit klasaria soittanut ennenkin. Vois olla aika shokki eka klasaripianotunti, jos opettaja olis kovin vanhan koulukunnan edustaja... :P Toivotaan taas parasta... Siis olenhan mää klasariakin soittanut, vähemmän vain. Mutta joo, eka varsinainen klasaritunti edessä opistolla. | |
![]() 02.08.2006 20:14:21 | |
Siis olenhan mää klasariakin soittanut, vähemmän vain. Mutta joo, eka varsinainen klasaritunti edessä opistolla. Saako udella kuka sun opettajaksi mätkähti? | |
![]() 05.08.2006 23:22:45 | |
Saako udella kuka sun opettajaksi mätkähti? Sori, että kesti vastata. Oltiin mökillä kaukana sivistyksestä :) Sirke Ruikkala. Mitä olen nähnyt tenteissä ja pääsykokeissa, niin saattaapi olla niitä vanhan kansan tätejä. Ei se edes mätkähtänyt mun opekseni, vaan hanuriopettajani samaisesta opistosta tiesi kertoa, että Sirke nimenomaan halusi minut oppilaakseen. | |
![]() 12.08.2006 07:36:15 | |
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)