Aihe: Koskettimet uusiksi.
1 2
Hannu H.
28.04.2006 18:24:26

Nyt se on päätetty. Kitarakamoja on tarpeeksi pöllytelty joten nyt on kosketinosaston uusinnan vuoro.

WLM:t ja muut "oikeat" soittimet poies vahvistinpuolen puutteen takia (Lepaa ei pysty tällä hetkellä roudaamaan jne.).

Elikkä roudausystävällinen paketti hakusessa.
Tuossa tulin siihen tulokseen että mulla ei ole nyt varaa ostaa erillistä urkua ja pianoa joten pitänee jokin välimallin ratkaisu kehittää, joka ei kuitenkaan menisi jatkossa iha firapeliksi. Budjetti semmoset 1000e + mitä tuosta vanhasta technics KN1600 avaruuslaivasta saan. Mahdollisesti voisi tämän päälle vielä 400-500e irrota jos näen todella tarpeelliseksi..

Soittelen tällä hetkellä rokkia ja reggaeta bändeissä joten soundimaailmat sen mukaan. Hammondeja, wurlyja, rhodeseja ja pianoja sais löytyä. Jousia ja jotain muuta ehkä myös, mutta ne ei ole niin tähdellisiä.

Vaihtoehdot:
1. Ostan joko urun tai stagepianon ja kituuttelen vuoden tahi useamman sillä.
2. Ostan jonkinmoisen urun tai stagepianon ja halvan toisen. (Tässä mielestäni mennään metsään..)
3. Ostan kontrollerin ja moduulin jotka voi sitten jatkossa jättää vaikka himakäyttöön tai kontrollerin ottaa ohelle keikkasettiin
4. Joku aparaatti joka hoitaa kummatkin hommat.

Ykkösvaihtoehdossa olis tähtäimessä sitten joku VK7, XB1, RD 300/1000 SX, P80, P120..
Kakkosta en sen enempää vielä miettinyt kun en pidä järkevänä.
Kolmosessa kontrolleriksi vaikka CME:n UF 6 tai 7. Moduuleista mulla ei ole harmainta hajuakaan.
Nelosesta ei oo mitään hajua.

Kaiken tämän lisäksi tarttis sitte hommaa joku ämyri josta mökää tulee pihalle näin alustavasti bänditreeneissä ja sitten keikalla vaikka omana monitorina.
Joku 200w aktiivimonitori?

Mitäs sanotte. Mikä olis järkevin valinta?
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Veruon
28.04.2006 19:09:51
Tämähän haiskahtaa ihan Nord Electrolta tämä homma, jos se tatsi ei häiritse pianonsoittoa, niin silloinhan tuo on aivan mainio peli. Taas jos haluaa ne painotetut koskettimet, niin sitten kannattaa varmastikkin hankkia joku digipiano+räkki.

Noista CME:n kiippareista en tiedä, kuinka laadukkaita ne ovat, yhtä ihan hipaisin tuolla musaliikkeessä, mutten tarkemmin kun se ei ollut päällä, eikä ollut mitään räkkiä sen kaverina, mutta tatsi ainakin tuntu semmoselta keskinkertaiselta, ei se ihan huono ollut, muttei hyväkään. Potikat ja napithan oli suoraan kopioitu Motifeista ja Tritoneista, jotku tuntu vähän hepposilta.
Member of DX-7 mafia
Hannu H.
28.04.2006 19:42:17

Tämähän haiskahtaa ihan Nord Electrolta tämä homma

Noita olen kuolaillu mutta hinta vaan on vähän hirvittäny. Vaan nyt googletellesa löysinkin st. pauls soundista 61 mallin hintaan 1455.
Tuohon vois saada budjetin venytettyäkin. Olis peliä pitkäksi aikaa (toivon mukaan).
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
baron
28.04.2006 19:58:16

Noita olen kuolaillu mutta hinta vaan on vähän hirvittäny. Vaan nyt googletellesa löysinkin st. pauls soundista 61 mallin hintaan 1455.
Tuohon vois saada budjetin venytettyäkin. Olis peliä pitkäksi aikaa (toivon mukaan).

Yhden käden soitin, mutta ehkä sulle riittää?
My name is Baron, Sir Baron.
Hannu H.
28.04.2006 20:51:13

Yhden käden soitin, mutta ehkä sulle riittää?

Riittänee juu. 61 kosketinta nykyisessäkin ja ihan hyvin tällä pärjäilly.
Toista riviä sitten joskus jos rupee tila loppumaan (ja se kunnon stagepiano joskus isona miehenä kun töissä käy)

Mutta saa vielä toki muitakin vaihtoehtoje ehdotella jos mieleen tulee.
Ja testatakin pitää tuo nordi, vaikka ainakin samplejen perusteella on loistava peli.
baron
28.04.2006 21:15:19

Riittänee juu. 61 kosketinta nykyisessäkin ja ihan hyvin tällä pärjäilly.
Toista riviä sitten joskus jos rupee tila loppumaan (ja se kunnon stagepiano joskus isona miehenä kun töissä käy)

Mutta saa vielä toki muitakin vaihtoehtoje ehdotella jos mieleen tulee.
Ja testatakin pitää tuo nordi, vaikka ainakin samplejen perusteella on loistava peli.

Jos satut urkusoundeista tykkäämään ja onhan sen Rhodeskin lähes siedettävä eli siitä vaan.
BaariMikko
28.04.2006 21:45:59

onhan sen Rhodeskin lähes siedettävä

Hoho. Verrattuna mihin?
"jos et tiedä mistä soundi tulee niin voit luulla että tulee muualta." -JPQ
Teatteriin!
U.Honey
29.04.2006 05:15:37
Hoho. Verrattuna mihin?

kenties Rhodesiin?
Kolmisormismythe
musamies
29.04.2006 11:15:10
Mun mielestä ei välttämättä tarvi erilistä stagepianoa jos ei nimenomaan erityisesti juuri pianosoittoon halua panostaa. Mä hankkisin mieluummin vaikka sen leveemmän version Nord Electrosta. Tietysti kapeampi voi olla helpompi kuljettaa. Sen akustisen pianon saundia en ole kuullut kyllä hirveästi kehutun, mutta eikös se ole enemmän sähkömekaanisten soittimien matkimiseen tehtykin.

Nord Stage voi olla kiva peli kanssa, mutta taitaa olla vähän kallis.

Jos ei ole itsellä hyviä kuljetusvalmiuksia, niin mun mielestä oikeat Rhodesit ja Hammondit kannattaa unohtaa keikkakäyttöä ja treenikäyttöä silmälläpitäen.
maza
29.04.2006 15:11:37

Tämä nyt menee vähän vintage-osastolle, mutta mun keikkasetti on mielestäni varsin roudattava ja erinomaisen autenttisen soundinen:

- Rhodes Mk. II 54, siis se 4,5 oktaavin pikkurhodes.
- Yamaha SK-20-urku (tosta lähtee sitten hyvät urut ja synasoundit)
- Motion Sound Pro-3T Leslie (siis pelkkä yläosa, alapuolella simulaattori)
- tulossa Korg Prophecy soolosynaksi
- hyvä ständi

Tuo Rhodes kulkee oikeasti varsin hyvin mukana. Vaihtoehtoisesti joko urun tai Rhodesin vois korvata Electrolla tarvittaessa.
musamies
29.04.2006 15:25:47
Mazan systeemi on kiva, mut aika hankala tollasen kanssa mennä treeneihin jos joutuu viemään laitteet mukanaan.

Eiks tääl ollu tollanen myytävänäkin:
http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/Content/Roland/PR/VR-760.html

Mun mielestä nuorelle muusikolle, jolla ei välttämättä ole omaa autoa, vois joku tuon tapanen olla kätevä.
Leevo
29.04.2006 15:38:47

Mazan systeemi on kiva, mut aika hankala tollasen kanssa mennä treeneihin jos joutuu viemään laitteet mukanaan.

Mun mielestä nuorelle muusikolle, jolla ei välttämättä ole omaa autoa, vois joku tuon tapanen olla kätevä.

Nimen omaan näin, ton hinta on kuitenkin kallis Electroon verrattuna. Mulla oli just toi Rolandi harkinnassa viimeksi kun olin soitinta ostamassa, mutta päädyin kuitenkin Nord Electroon. Kohtalaisen monipuolisena laitteena toi Roland on musta kuitenki ehdottomasti parempi sijoitus kuin Nord Stage.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
samulijp
29.04.2006 15:44:44
Electron uusi piano on mielestäni ihan käytettävä ainakin keikkaolosuhteissa. alkaa olemaan kyllä joka kiipparistilla electro joten jos on arvetta erottua niin ehdottomasti jotain muuta. Tosin ihan loistava laite kaikenkaikkiaan!
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
baron
29.04.2006 15:52:42

Electron uusi piano on mielestäni ihan käytettävä ainakin keikkaolosuhteissa. alkaa olemaan kyllä joka kiipparistilla electro joten jos on arvetta erottua niin ehdottomasti jotain muuta. Tosin ihan loistava laite kaikenkaikkiaan!

Ei oo tullut mieleen, että erottua voisi myös soittamalla eikä kiippareiden värillä?
samulijp
29.04.2006 16:28:31
Ei oo tullut mieleen, että erottua voisi myös soittamalla eikä kiippareiden värillä?

Mä oon niin paska että erotun kyllä takuuvarmasti. Siksi mulla onkin Motif ja Electro!!

"Pimp My Keyboards" toimisi kyllä ainakin omille vehkeille. Mikaelille se "Pimp My Studio" ja Notelle "Pimp My Assistent".
musamies
29.04.2006 19:10:13
Mun hieman vanhanaikaiseen imagoon sopii huonosti nykysoittimien ulkonäkö. Oikein vimpan päälle mun imagoon sopivaa urkua ei kuitenkaan viittis keikkapaikalle raahata.

On se kumma kun kitaristeille ja basisteille tehdään vaikka kuinka tyylikkäitä pelejä, mutta ei kosketinsoittajille?! Mä tosin lisäsin WLM:määni yhden tiikkipuunpätkän alemman manuaalin alle, ettei koskettimet niin helposti osu johonkin esim. ovenkulmaan.
samulijp
29.04.2006 21:14:12
Mä innostuin jo tuunaamisesta. Täytyy käydä kaupassa jahka ne aukee. Beware...
Hannu H.
29.04.2006 21:52:23

Tuo mazan setti kuulostaa kyllä kivalta. Enemmän = enemmän. Iso pino kiippareita on yhtä lailla komea kuin kitaristin fullstack =)

Auto multa löytyy, vaan tommonen sedan ei ole mikään tila-ihme..
4x12 sujahtaa takakonttiin. Muuta sinne ei sitten mahdukkaan kovin helpolla..

Tuossa tuli tuota budjettia vielä pohdittua niin turhaa romua myymällä sais kyllä tohon isompaankin nordiin rahat. Olis sitte vähän monikäyttöisempi (ja "korvaisi" oikean pianon tulevaisuudessa, kun ei täällä kotonakaan aina voi asua..)

Katselee tuossa kesällä sitten kun tilit alkaa juoksemaan.
maza
30.04.2006 13:19:39

Mä korvasin VR-760:n nykysetupilla ;) Ko. härveli on yllättävän nihkeä roudattava.
Nykyiset kamat kyllä kulkee keikoille ihan mukavasti.
Jos soittimen on oltava sellainen, että kulkee mukana, on Electro erinomainen vaihtoehto.
maza
30.04.2006 13:21:24

Vedin muuten eilen keikalla laina-Electrolla Rhodesit ja täytyy tunnustaa, että soundi oli hämmästyttävän lähellä meikän Mk. II 54:sta. Tatsi tietysti oli oikeaan verrattuna mitä oli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)