Bug 20.09.2006 16:58:04 | |
---|
Olen alottanut soittamaan pianoa. Miten niitä nuotteja oikein luetaan? mistä voin semmosia opetus sivuja löytää netistä tai kirjoja. osaan jo molli/duuri soinnut mutta ei oikein riitä ja haluaisin opetella ihan biisi biisejä mutta niitä ei löydy ku kirjoista nuotteina mutta en osaa lukea niitä..kuinka niitä oikein luetaan? |
KoskPaavo 20.09.2006 18:28:58 | |
---|
Eiköhän sulla ole koulun musiikkikirjoja?Niistä lähtee, ei ne siellä netissä sen kummempia ole. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
OsQu 20.09.2006 19:08:07 | |
---|
No kahlaat läpi netin jotain teoria sivuja, ja ehkä jotain löytyy myös m.netin teoria palstalta. Menet kirjastosta lainaamaan jonkun teoriakirjan, mikä on suunnattu aloittelijoille. Ja tosiaankaan ei ole mitään helppoa ja nopeaa tapaa, jolla voisi opetella nuottien lukua. Se on melkein kun lukemaan opetteleisi (Itse opettelin nuotteja ja lukemaan samaan aikaan :D). Eli ei ole mitään oikotietä. Mutta kyllä todellakin kannattaa opetella lukemaan niitä nuotteja, niistä on varmasti paljon hyötyä (ainakin itselläni on ollut). Mitä vähemmän säröä, sitä parempi soittaja.. |
baron 20.09.2006 19:49:01 | |
---|
Tohtori Toonika!!!!! Ei oleta mitään esitietoja ja kirjan jälkeen osaat jo paljon!! "Speaking about music is like dancing about architecture" |
Ile- 20.09.2006 22:06:24 | |
---|
Suosittelen opettajaa, aina parempi vaihtoehto kuin itseopettelu. Kannattaa myös yrittää saada oikea pianonsoitonopettaja eikä ketään, joka vain hankkii lisätienestiä. Jotkut opettajat ovat oikeasti vähän sitä sun tätä. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
zorro 20.09.2006 23:41:04 | |
---|
Suosittelen opettajaa, aina parempi vaihtoehto kuin itseopettelu. Minä oon tästä erimieltä. Onhan tämä tietenkin tapauskohtasta, mutta: Olisi hyvä olla joku paikka kysyä jos joku asia on epäselvä, esimerkiksi tämä mnet toimii sellasena. Huomattavasti hitaampaa on sellanen että joku yrittää sinulle ihan opettamalla jotaki opettaa. Ihan omalla ajalla ja logiikalla kun lähtee nuita asioita lukemaan ja tajuamaan, niin tajuaa ne myös perusteellisemmin. Toisaalta eihän se ole ikinä pahitteeksi jos käy ihan opettajan johdollakin opiskelemassa, mutta voi olla että se syö sitten myös motivaatiota siitä itseopiskelusta. |