Shyron 05.09.2006 15:12:17 | |
---|
Elikkäs pari kosketinta soi liian kovin. Eli ei voi soittaa rauhallisesti mitään, koska pienikin hipaisu niihin, saa ne soimaan täysillä. Oisko kellään samaa kokemusta ja miten sais korjattua? Olen kerran avannu laitteiston ja tsekannu onko välissä paskaa tai jotain, mutta kaikki näytti olevan kunnossa. Mikä liike esim. Turun seudulla korjaa näitä syntikoita? Kerran muuten hajosi korppuasema syntikasta (korg karma) ja myyjä sano, että korjaus maksaa noin 400 euroa. Menin atk kauppaan ostin 7 eurolla korppuaseman ja asensin itse. // Peku |
Leikari 05.09.2006 15:47:14 | |
---|
itse pulmaan en osaa sanoa mitään... Kerran muuten hajosi korppuasema syntikasta (korg karma) ja myyjä sano, että korjaus maksaa noin 400 euroa. Menin atk kauppaan ostin 7 eurolla korppuaseman ja asensin itse. noinhan sen pitäisi mennä - valitettavasti vaan eräillä valmistajilla on epästandardeja systeemejä (esim. yamaha sy-77:n korppuasem, ainakin vanhemmat rolandin digitaalisten moniraitureiden cdr-asemat), joiden osalta saatavuus ja hinta ovat ongelma kun uusiminen tulee vastaan Soitetaan jamia! |
v_m_kangas 05.09.2006 15:54:12 | |
---|
Elikkäs pari kosketinta soi liian kovin. Eli ei voi soittaa rauhallisesti mitään, koska pienikin hipaisu niihin, saa ne soimaan täysillä. Oisko kellään samaa kokemusta ja miten sais korjattua? Olen kerran avannu laitteiston ja tsekannu onko välissä paskaa tai jotain, mutta kaikki näytti olevan kunnossa. Mikä liike esim. Turun seudulla korjaa näitä syntikoita? Kerran muuten hajosi korppuasema syntikasta (korg karma) ja myyjä sano, että korjaus maksaa noin 400 euroa. Menin atk kauppaan ostin 7 eurolla korppuaseman ja asensin itse. Ei omakohtaista kokemusta ole, mutta tuo kosketusvoimakkuushan on toteutettu siten, että itseasiassa mitataan kosketusnopeutta. Eli siellä täytynee olla pari kytkintä, toinen antaa lähtöajan ja toinen loppuajan. Eli mitataan aikaa kuinka nopeasti kosketin painetaan pohjaan. Tämä on kyllä arvausta kun ei tiedä konetta. Humppaa tai soita humppaa |
Windreaper 05.09.2006 18:51:58 | |
---|
Tuo ongelma täyttää kaikki hapettuneen/likaisen kontaktin tunnusmerkit. Koskettimiston rakenne on vähän mallista riippuvainen, mutta yleensä koskettimien alla on jonkinlainen kumimatto ja sen alla kontaktit. Eli, irroitat täysillä soivat koskettimet ja niin monta niiden vierestä, että saat kumimaton pois. Sen jälkeen putsaat kontaktipinnat joko pyyhekumilla tai alkoholilla. Tämän jälkeen matto takaisin paikalleen. Tässä vaiheessa kannattaa testata, että kaikki toimii normaalisti, ja kasata kone loppuun vasta sen jälkeen. |
moder 05.09.2006 21:28:44 | |
---|
hapettumaa tai törkyä välissä. Sun pitää irrottaa myös se kontaktien päällä oleva "kumimatto", sen alle pöly tunkeutuu. Ainakin rolandissa on jokaisen koskettimen kohdalla kumimatossa vielä "hengitysreikä", jota kautta lika menee todella helposti sisään ja sitoutuu sinne sormista irtoavan rasvan ja hien avustamana. Elektroniikan puhdistus- spray on osoittautunut hyväksi aineeksi putsaamiseen. |
Eddy 05.09.2006 23:12:32 | |
---|
Aina ei ole kyse paskan kertymisestä kontaktipinnoille, vaan kumimatto on vaan tullut yksinkertaisesti tiensä päähän. Koskettelen soittimia... |
Shyron 07.09.2006 16:29:54 (muokattu 07.09.2006 16:30:35) | |
---|
Paljon kiitoksia vastauksista! Avaan systeemin pian uudelleen ja katon tilanteen. // Peku |