Aihe: Hammond-asiantuntijat, hoi
1 2
Chimera
21.05.2006 22:14:34
Sain tuossa kynsiini semmoisen aarteen kun Hammond 123J2:n, näyttää tältä:

http://chimera.ihme.org/files/hammond.jpg

En vain ole onnistunut löytämään siitä valmistusvuotta ja myöskään googlettaminen ei ole oikein tuottanut tulosta joten kertokaahan toki mikäli tiedätte tarkemmin minkä aikakauden peli on kyseessä. Taitaa olla sieltä 70-80-luvun taitteesta?
Myöhäistä pyllistää kun paskat on housussa :: chimera|CREATIONS 2006 :: THV-klubi #25 (ps. sääh)
Plektra
21.05.2006 23:05:03 (muokattu 21.05.2006 23:05:48)
Toi on noita kotikäyttöön tarkoitettuja juustourkuja, arvo ei ole valitettavasti juurikaan mitään. Tosin ihan kivan "cheesyt" soundit, sopii johonkin sirkusurkuiluun :)

Tietääkseni nuo Romance-sarjan (kuten 123J3) Hammondit ovat jo Japanissa 70-luvun puolivälin jälkeen valmistettuja, eli nimi kertoo ainoastaan Hammondista. Korjatkaa jos olen väärässä.
Get up & stay on the scene
EP
21.05.2006 23:08:27
Toi on noita kotikäyttöön tarkoitettuja juustourkuja, arvo ei ole valitettavasti juurikaan mitään. Tosin ihan kivan "cheesyt" soundit, sopii johonkin sirkusurkuiluun :)

Tietääkseni nuo Romance-sarjan (kuten 123J3) Hammondit ovat jo Japanissa 70-luvun puolivälin jälkeen valmistettuja, eli nimi kertoo ainoastaan Hammondista. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mitä on sirkusurkuilu?
uruttaja
21.05.2006 23:09:12

Näin on, ei tietoakaan Hammond-soundeista.

Mulla on joskus ollut tuommonen lainakäytössä ja jäi semmonen kuva mieleen, että eräänlainen syntikka se oli ilman mitään "kompressori"-systeemeitä.

Japaninmiehet on nimen kyllä plokanneet ihan hienosti, mutta ei edes Spinet-tasoinen ole tuo kyseinen malli.
EP
21.05.2006 23:12:19
Valmistusvuottahan tässä kysyttiin.
EP
21.05.2006 23:12:20 (muokattu 21.05.2006 23:12:40)
moka
uruttaja
21.05.2006 23:13:37
Valmistusvuottahan tässä kysyttiin.

Arvoa kans. Halpa joka tapauksessa verrattuna Hammondiin. Korkeintaan satoja euroja on tuon pelin arvo.
EP
21.05.2006 23:25:21
Arvoa kans. Halpa joka tapauksessa verrattuna Hammondiin. Korkeintaan satoja euroja on tuon pelin arvo.

Sitähän ei tässä kysytty, mutta kyllä sillä "aarteella"varmaan soittaa voi vaikka ei aito Hammond olekaan.
Chimera
21.05.2006 23:30:17 (muokattu 21.05.2006 23:32:59)
Sitähän ei tässä kysytty, mutta kyllä sillä "aarteella"varmaan soittaa voi vaikka ei aito Hammond olekaan.

Kyllähän sekin toki kiinnosti ja tulipa sieltä sivusta sekin. Itse maksoin vain muutaman kympin joten eipä tarvinut kahta kertaa miettiä otanko vai jätänkö.'

Soundit ovat kyllä aika kököt, perinteisiä urkusoundeja kuten semmoista mukavaa rock organia ei löydy, ainoastaan hanuria, pianoa, banjoa, jousia, selloa yms. Alemmalle riville löytyy vielä vähemmän soundeja, ainoastaan torvi, jouset ja huilu. Myös joku kirkkourku-tyylin soundi olisi ollut kiva.

Niin ja kyllä sillä soittaa voi juu. Ihan mukava tuntuma koskettimiin noin suht aloittelijan vinkkelistä. Sustain-pedaali olisi mukava lisälaite. Rumpukonekin tuosta löytyy joka on aika hauska, eri rytmejä kun löytyy melko runsaastikin.
Myöhäistä pyllistää kun paskat on housussa :: chimera|CREATIONS 2006 :: THV-klubi #25 (ps. sääh)
EP
21.05.2006 23:33:37
Kyllähän sekin toki kiinnosti ja tulipa sieltä sivusta sekin. Itse maksoin vain muutaman kympin joten eipä tarvinut kahta kertaa miettiä otanko vai jätänkö.'

Soundit ovat kyllä aika kököt, perinteisiä urkusoundeja kuten semmoista mukavaa rock organia ei löydy, ainoastaan hanuria, pianoa, banjoa, jousia, selloa yms. Alemmalle riville löytyy vielä vähemmän soundeja, ainoastaan torvi, jouset ja huilu. Myös joku kirkkourku-tyylin soundi olisi ollut kiva.

Yhdellä tutulla oli tuollainen ja se aina saunan jälkeen alkoi sitä "soittamaan" :)
Onhan toi tyylikkäämmän näköinen kuin joku muovinen Casio, kannatti ehdottomasti ostaa.
uruttaja
21.05.2006 23:38:10

Niin ja kyllä sillä soittaa voi juu. Ihan mukava tuntuma koskettimiin noin suht aloittelijan vinkkelistä. Sustain-pedaali olisi mukava lisälaite. Rumpukonekin tuosta löytyy joka on aika hauska, eri rytmejä kun löytyy melko runsaastikin.

Hammondissa on vain Hammond-soundit, ei mitään "synteettistä".

Hinta on varmaankin ollut ihan markkinahinta. Mä muistelen että vuonna 1979 olin musamessuilla esittelemässä tuota mallia, ja se maksoi siihen aikaan hunajaa, varmaan 8 tonnia markoissa jos edes riittää.
DVD
21.05.2006 23:50:52
Joo, tuo on lähinnä leikkikalu tänä päivänä. Oikea hammond on tällainen...

http://vintagehammond.com/selected.asp?ID=536
musamies
21.05.2006 23:54:20
Japaninmiehet on nimen kyllä plokanneet ihan hienosti, mutta ei edes Spinet-tasoinen ole tuo kyseinen malli.

Mitä tarkoittaa Spinet-tasoinen?

Eikös esim. Procol Harumin Whiter Shade of pale ole vedetty kenties jollain Hammond M-100 sarjalaisella ehkä M-102:sella?

http://www.geocities.com/jpjkeys/hammondm100.html
"These small Hammonds are more portable, and were used by many famous groups: Procol Harum's "Whiter Shade of Pale" (M-100), Booker T and the MG's "Green Onions" (M3), and early Pink Floyd (L-100)."
EP
22.05.2006 00:02:33
Joo, tuo on lähinnä leikkikalu tänä päivänä. Oikea hammond on tällainen...

http://vintagehammond.com/selected.asp?ID=536

Hohhoijaa..
uruttaja
22.05.2006 00:06:39 (muokattu 22.05.2006 00:08:19)
Mitä tarkoittaa Spinet-tasoinen?

Eikös esim. Procol Harumin Whiter Shade of pale ole vedetty kenties jollain Hammond M-100 sarjalaisella ehkä M-102:sella?

http://www.geocities.com/jpjkeys/hammondm100.html
"These small Hammonds are more portable, and were used by many famous groups: Procol Harum's "Whiter Shade of Pale" (M-100), Booker T and the MG's "Green Onions" (M3), and early Pink Floyd (L-100)."

Mulla on ollut Spinet, joka oli se halvin ja huokein Hammondin malli. Minä en tiedä mikä sen "oikea" mallimerkintä oli. Taitaa olla nimenomaan tuo M-100. Tulikohan tuo satanen painosta? Se nimittäin painoi aivan sairaasti.

Joillakin rahamiehillä oli B3:nen.
musamies
22.05.2006 00:36:31
Mulla on ollut Spinet, joka oli se halvin ja huokein Hammondin malli. Minä en tiedä mikä sen "oikea" mallimerkintä oli. Taitaa olla nimenomaan tuo M-100. Tulikohan tuo satanen painosta? Se nimittäin painoi aivan sairaasti.

Mulla on vieläkin kaksi L-100 sarjan spinettiä. Testasin juuri olohuoneessani pölyttyvää yksilöä.

Joillakin rahamiehillä oli B3:nen.

B3 aika hankala keikkavehje.

Kun kävin kokeilemassa Hammond H-112:sta, joka minun ymmärtämäni mukaan ollut kallis uutena, niin se oli kanssa varsin raskas. Turha kuvitellakaan kantavansa sitä keikalle.

Äkkisältään miettien spinetin ja B3:sen ero manuaalien pituuksissa, generaattori yltää alemmille taajuuksille B3:sessa ja spinetistä puuttuu fold back jos sitä ei itse tee. Skannerivibraatto M-100:sessa samoin kuin B3:sessa.

L-100:sessa ja M-100:sessa hyvänä puolena jousikaiku, jota ei tainu olla B3:sessa.

H-112:sessa oli puolestaan hyvänä ominaisuutena ylimääräisiä korkealta soivia drawbarsseja, perkussiot siinä oli omanlaisensa ehkä hiukan viihdepainotteisemmat ja vibraatot poikkesi muista kokeilemistani Hammondeista.
Janus
22.05.2006 00:47:23
Kun kävin kokeilemassa Hammond H-112:sta, joka minun ymmärtämäni mukaan ollut kallis uutena, niin se oli kanssa varsin raskas. Turha kuvitellakaan kantavansa sitä keikalle.

Juju onkin siinä, että pitäisi olla kavereita, että tuon kanssa keikkailu onnistuu... tai roudareita.
musamies
22.05.2006 00:56:58 (muokattu 22.05.2006 00:58:13)
Juju onkin siinä, että pitäisi olla kavereita, että tuon kanssa keikkailu onnistuu... tai roudareita.

Jostain syystä kaverit vähissä silloin kun on roudauksen aika... ;-)

Kyllähän tuollaisen möhkäleen saisi keikalle ehjänä ja siistinä jos tekee sille vanerista hyvän ehkä tärinävaimennetun laatikon, nostelee sitä jollain roclalla, trukilla tai neljän miehen voimin ja kuljettelee varovasti.
uruttaja
22.05.2006 08:59:09 (muokattu 22.05.2006 09:00:15)
Jostain syystä kaverit vähissä silloin kun on roudauksen aika... ;-)

Kyllähän tuollaisen möhkäleen saisi keikalle ehjänä ja siistinä jos tekee sille vanerista hyvän ehkä tärinävaimennetun laatikon, nostelee sitä jollain roclalla, trukilla tai neljän miehen voimin ja kuljettelee varovasti.

Jossain threadissa olen kuvaillut kamalinta roudausta. Turun Iskerissä kapeita ulkoportaita Hammondit toiseen kerrokseen. Se oli hirvein. Ylivoimaisesti.

Musamies saa kyllä nyt selostuksestaan plussan. Ensimmäiseni moneen kuukauteen. Kiitos.

EDIT: olisko se toinen Spinet myytänävä?
musamies
22.05.2006 10:26:59 (muokattu 22.05.2006 10:43:12)
EDIT: olisko se toinen Spinet myytänävä?

Mulle vielä mikään soitin ei ole tullut niin rakkaaksi, etteikö se olisi myytävänä jos hinnasta pääsee sopuun. Musta tuntuu, että ehkä vielä ei ole oikea hetki myydä.

Edukkaammin voisit urun saada tällä hetkellä laittamalla ostetaan ilmoituksen torille?

L-100 sarjalaisen Hammondin saisi meikäläiseltä pika-aikataulussa ja ilman, että välttämättä tarvii rahaa käyttää jos tarjoaa vaihdossa tehokkaan ja toimivan paineilmakompressorin, vaikka jonkun ruuvimallisen tai muukin käy kun tuottoa on yli kuution verran minuutissa pieneen hiekkapuhallushommaan kun haluaisi tänä kesänä korjata ruosteisia kulkuneuvoja! Uruissa on pientä laittoa, vaikka kyllä niistä ääntä tulee.

PS: Mun mielestä WLM Trip keikkaurussa oli hintalaatusuhde aika kohdallaan ;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)