jupo.r 10.09.2005 12:25:40 | |
---|
Moi! Miten saan synasta midinä Adobe Aiditioniin ääntä. Pitäneekö olla joku lisäohjelma? En varmaankaan osaa käyttää. Kiitos. |
Windreaper 10.09.2005 14:49:58 (muokattu 10.09.2005 14:57:49) | |
---|
Et saa. MIDI-standardi on vain ohjausdatan (nuottitiedot, cc:t, sysex jne.) siirtoa varten. Adobe Auditionissa ei edes ole kunnollisia midiominaisuuksia (se tosin pystyy toistamaan gm-filuja). Siirtääksesi ääntä koneellesi tarvitset vain äänikortin ja sopivan kaapelin synasta korttiin. EDIT: Jos tarkoitit, että haluat soittoa koneelle, niin midin kautta se onnistuu. MIDI-data sisältää kuitenkin vain sen, mitä olet soittanut. Tuottaaksesi midillä ääntä tarvitset äänilähteen. Jos sinulla on pelkkä midikoskettimisto (ei siis syna), tarvitset softasyntetisaattoreita sekä sopivan isäntäohjelman (Audition ei tue virtuaali-instrumentteja) kuten esim. Cubase, Sonar, Tracktion jne. |
jupo.r 10.09.2005 21:36:17 | |
---|
Aha. Mulla on tollanen vanha yamaha psr 350. Mitäs sitte tehään. Oon tollo näissä asioissa. Joskus 80 luvun alkupuolella viimes tehny piisejä ja oli 8 track kelavermeet, joten en kaikkee ymmärrä. Ei ollu näitä musaohjelmia. Kiitti etukäteen. |
Windreaper 10.09.2005 23:34:55 | |
---|
Siirtääksesi ääntä koneellesi tarvitset vain äänikortin ja sopivan kaapelin synasta korttiin.
Jep, PSR:ssähän on oma äänigeneraattori, joten midin kanssa ei tarvitse pelata alkuunsakaan, jos ei halua. Tuossa vehkeessä on ilmeisesti yksi 1/4" stereoulostulo, joka on sekä kuulokelähtö, että pääulostulo? Tarvitset siis stereokaapelin, jossa on toisessa päässä 1/4" trs (tip-ring-sleeve eli stereoplugi) ja toisessa äänikorttisi line in:n sopiva plugi. Jos käytät jotain integroitua äänikorttia, liitäntä on luultavasti 1/8" stereo. Tällaisia piuhayhdistelmiä ja adaptereita saa musiikkiliikkeistä sekä ihan tavallisista kodinelektroniikkaliikkeistä. |
jupo.r 11.09.2005 07:18:27 | |
---|
Just joo. Olen tollai soitellukin mutta mulla on mikseri välissä. Siksi sitä midihommaa mietin koska psr:n soundit ei tyydytä. Brassit ja piano justiin välttää vaan joku matto soundi sais olla paljo parempi balladeihin. löytysköhän markkinoilta jotain räkkimodulia tarkotukseen. siitähän saa line outin mikseriin ja sieltä kortille. |
Windreaper 12.09.2005 15:03:27 | |
---|
Hmm, joku Rolandin JV-sarjalainen (tai sitten Korg TR Rack tai Rolandin XV-5050, jos on enempi rahaa) vastaisi varmaan tarpeita jos PSR:n koskettimisto kelpaa. 200e tai alle lähtee, laajennusten kanssa enemmän (Session-laajennus suositeltava - parantaa laitteen perussaundeja roimasti). |
JPQ 12.09.2005 16:28:47 | |
---|
Minusta myös joku Alesis QSR tai ALesis NanoSynth hyviä vaihtoehtoja JV sarjalle nuo Korgit ei vaan itseäni sytytä. |
Ile- 11.09.2006 22:54:29 | |
---|
Moi! Kertokaa mullekin midityksestä. Ideana olisi saada miditettyä TR:stä piano saundi midi-piuhan avulla Trinityyn. Tämä sen takia, että TR:ssä on huomattavasti parempi pianosaundi, mutta Trinityssä paremmat koskettimet, joten nopeiden pianomelodioiden soitto olisi Trinityllä kivempaa. Tämä operaatio pitäisi saada toimimaan livenä, että Trinityllä voisin valita jollain tavoin TR:n pianosaundin lennossa. Mutta kertokaa toki minulle lisää midityksestä ja käytännön asioista siihen liittyen, kiitos. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |