Aihe: Kitaristille koskettimet, apua kaivataan
1
Guitaristi
28.09.2006 19:45:07

Päiviä!

Eli kitaraa on tullut kohta nelisen vuotta soitettua ja nyt on alkanut himottamaan koskettimet. Hintaluokasta sen verran, että hyvä olisi jos jo 600e:llä saisi suht hyvät vehkeet, maksimissaan voin 800e:tä niihin laittaa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että köyhän ei kannata ostaa paskaa.

Hyvä pianosoundi sekä hyvät jousisoundit ovat tärkeimmät, mutta myös heviin kelpaavat lead-soundit ovat enemmän kuin tervetulleita. Olen aivan tumpelo näiden vehkeiden kanssa, joten en tiedä yhtään mistä aloittaa. Tuon FAQ:in koskettimien ostosta selasin läpi, mutta en juuri viisaammaksi tullut, Joku vanha ala-asteella saatu Casion lelusyna mulla on, mutta siinä on niin paskat soundit, että ihan hirvittää. Merkeistä varmaan korg, casio, roland ja yamaha ovat katsastamisen arvoisia..? Vinkkejä otetaan vastaan.

Kiitos kaikille, jotka vaivautuvat jotenkin auttamaan.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
A100
28.09.2006 19:51:22
noh, vaikkapa käytettynä jos löydät yamaha motif 6, niin osta pois.
jyrkkä ehkä.
Windreaper
29.09.2006 19:49:33
800e, käytetty Motif 6 tai Fantom S, humppa soimaan ;).
Janus
29.09.2006 19:53:08
800e, käytetty Motif 6 tai Fantom S, humppa soimaan ;).

Multa löytyy käytetty Fantom S, laajennetulla RAMilla (128 MB) ja 128 MB SmartMedia-kortilla... vähän enemmän saa pulittaa kun 800, mutta kannattaa laittaa pikaviestiä mikäli on kiinnostunut.
Titares
30.09.2006 09:25:34 (muokattu 30.09.2006 10:34:19)
http://www.starrlabs.com/ + Motif Rack ES + Creamware ASB ( http://matrixsynth.blogspot.com/2006/09/creamware-klangboxes.html ... http://www.planetz.com/forums/viewt … php?topic=20018&forum=35&22 ) + tai mikä vain muu hyvä MIDI-vehje, niin ei välttämättä tarvitse opetella myös kosketinsoittajaksi. Tietysti jollain mahdollisimman helppokäyttöisellä säestyskiipparilla, kuten PSR-1500:lla saa vaivattomimmin tehtyä hyvät taustat, joiden päälle voi sitten soitella skitalla. Räkit & kumpp. tulevat ehkä vähän myöhemmin mukaan kuvaan.
Guitaristi
01.10.2006 19:39:24

Mitä mieltä olette tästä korgin X50:stä?
Pari kymppiä voin vaikka mutsilta lainata jos siitä jää kiinni ja enempää ei tarvitsekaan kun 839 on t-kaupassa: http://www.thomann.de/thoiw3_korg_x50_prodinfo.html. Olen kuullut aika paljon hyvää tuosta, mitä mieltä olette? On ainakin tyylikäs, kompakti ja pitäisi hyvät sounditkin irrota. Millaiset soundit on? Edelleen erityisesti piano ja jouset kiinnostavat. Kiitoksia jo etukäteen.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Titares
04.10.2006 06:57:21
Aivan äsken kuulin kehuja tästä hinnankin puolesta esim. PSR-3000:een verrattuna: Roland E50. MO6:kin on varmasti uusi ja hyvä vehje.
ownar
04.10.2006 15:05:11 (muokattu 04.10.2006 15:15:07)
Kato toi Korg X50 aihe tosta vierestä: sen verran sanon että luokittelisin sen prolaatuiseksi vehkeeksi (ei lelu kuten jotku PSR :P) mutta kaikkia soundeja mitä haluisi että on ei heti nenän eteen preseteistä saa. Ja todella kompakti vehje on painaa vaan joku 4 kiloa = ei mitään verrattuna johonki 50 tonniseen kurzii.

Ja Pianot ei kyllä ole tän vehkeen hyvä puoli vaikka kyllä ne viellä käyttökelpoisten rajoihin menee. Jouset on hyviä(ei kovin "tarkasti" tehty mutta minä en edes pidä tarkasta säestys tarkoituksissa) mutta jos meinaat "pelkkää" altto viulua tai viulua niin ne menee sinne lelun puolelle.

http://www.youtube.com/watch?v=Hbqz8RImQrk

Tossa aika hyvä arvio että miltä kuulostaa... sori en äkkiseltä löytäny mitään parempaa.
Windreaper
04.10.2006 15:09:20
Ja todella kompakti vehje on painaa vaan joku 4 kiloa = ei mitään verrattuna johonki 50 tonniseen kurziin.

Nii, täs o varmaan nyt joku perustavanlaatuinen näkemysero, mutta mun kirjoissa paino kertoo yleensä siitä, että syna on syönyt muutakin ku piitä ja muovia. Vanhempia ja pro:mpia (lue: keikkakäyttöön tarkoitettuja) synttyjä saa ampua käsiaseella, eikä mene läpi :).
ownar
04.10.2006 15:17:52 (muokattu 04.10.2006 15:19:25)
Totta toikin koskettimisto on tehty halvalla ja niin muutki osaat ( lue se X50 aihe)

Mutta ei ole sentään kokonaan muvia kuten joku Juno-G Ja näyttö ja kaikki näppäimet on hienoja ja pistetty hyville paikoille. Eli siis sanoisin että tämä syna näyttää ainakin sen verran hyvältä että sen voi keikalle ottaa.

Ainiin ja JV-2080 tai 1080 tai XV-5050 tai 5080 vois olla myös ihan hyvä vaihto ehto katsastaa.
Leevo
04.10.2006 15:22:28

Kato toi Korg X50 aihe tosta vierestä: sen verran sanon että luokittelisin sen prolaatuiseksi vehkeeksi (ei lelu kuten jotku PSR :P) mutta kaikkia soundeja mitä haluisi että on ei heti nenän eteen preseteistä saa. Ja todella kompakti vehje on painaa vaan joku 4 kiloa = ei mitään verrattuna johonki 50 tonniseen kurziin.

Eiköhän oo aika turhaa ruveta erittelemään mikä laite on pro ja mikä taas ei, kun kyse on kuitenkin täysin käyttötarkoituksesta. Ihan niinkuin Titares sanokin, ei joku uusi tai uudehko omb-laite olis yhtään hassumpi vaihtoehto - ei välttämättä houkuttele alottamaan kiippareiden soittoa, jos ensimmäiseksi pitää ruveta opettelemaan äänenmuokkausta.

Painolla taas ei ole mun mielestä mitään merkitystä kotona. Keikkakäyttö sitten erikseen, mutta eipä keikallekaan mun mielestä kannata valita soitinta vain ulkonäön tai painon perusteella.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
ownar
04.10.2006 18:17:37 (muokattu 04.10.2006 18:20:18)
Meinasin tolla vaan ettö tossa hintaluokassa esiintyy viellä "leluja" leluissa on se vika että ne menee roskiin paljon nopeammin kuin paremman luokan laite ja niitä en ainakaan minä kauaa jaksa soittaa. Ja en tietääkseni sanonut että kevyt paino on hyväksi vaan sanoin vaan että paino on kevyt.

Silti jos on mahdollisuus niin kannattaa testata mitä sitten aiot ostaakaan ennenkun ostat.
HK
05.10.2006 06:04:03
Totta toikin koskettimisto on tehty halvalla ja niin muutki osaat ( lue se X50 aihe)

Mutta ei ole sentään kokonaan muvia kuten joku Juno-G Ja näyttö ja kaikki näppäimet on hienoja ja pistetty hyville paikoille. Eli siis sanoisin että tämä syna näyttää ainakin sen verran hyvältä että sen voi keikalle ottaa.

..kauniit näppäimet, vilkkuvat valot ja muut pippelinvenytysfaktorithan sen syntsan toimivuuden tunnetusti ratkaisevatkin...
Peltikorva puupäässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)