Aihe: roland fp-2 vai yamaha p-90?
1
brunette84
23.09.2006 15:26:26
Kumpi on parempi, rolandin fp-2 vai yamahan p-90?
Tulee lähinnä kotikäyttöön, mutta myös joskus tarttis keikalle viedä.
Kummassako on pianomaisempi kosketus ja soundi? mitä muita hyviä ja huonoja puolia?
kiitos avusta :)
Janus
23.09.2006 15:38:11 (muokattu 23.09.2006 15:49:20)
Roland FP-2, pelkästään omien kaiuttimien takia *) - toimii myös keikalla ihan mallikkaasti. Yamahan kosketus on ehkä hivenen "raskaampi", pianosoundin paremmuus on taas ton ikäluokan koneissa aika lailla makuasia - suosittelen vertaamaan rinnakkain, mikäli mahdollista.

Itse investoisin ehkä kerralla hieman enemmän ja ostaisin Yamahan P-140:n, jossa on mun mielestä sisällytettynä noiden kahden laitteen parhaat puolet.

EDIT: *) koska ne on mun mielestä kotipianossa ihan ehdottomat. Se 5 sekuntia, mikä menee (epämukavien) luurien laittamisessa päähän tai vahvistimen (esim. himastereot) päälle laittamiseen saattaa riittää tuhoamaan inspiraation biisintekoon, treenaamiseen jne. Kotipianon tärkein ominaisuus on mun mielestä se, että se soi tilassa sillä hetkellä kun kosketinta painaa - tai korkeintaan kytkee itse laitteen virtakytkimestä päälle.

EDIT 2: Itseasiassa Roland FP-2 ja Yamaha P-140 ovat ainakin Thomannilla melkein samanhintaisia, joten noista kahdesta ehdottomasti P-140. Pyydä tarjousta Vantaanportin F-Musiikista.
Bronks
24.09.2006 14:43:47

Saundivalikoima fp-2:ssa on ihan riittävä kotikäyttöön ainakin. Mulla on kotona tuo fp-2, enkä nyt ihan hirmuisesti kehuis sen kaiuttimia. Itse asiassa tulee itse soiteltua usimmiten kuulokkeet päässä saundin takia (ja onpa vähemmän häiriöksi muille;). Mielummin naputtelen sitte akustista.

FP-5 alkaa kuulostaa jo mukavalta, kun siinä on hiukan tehokkaammat kaiuttimet, mutta hitaa ja painoa on toki enemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)