Aihe: ROLAND E-5 Intelligent Synthesizer 1 | |
---|---|
![]() 24.10.2006 11:06:02 | |
ROLAND E-5 Intelligent Synthesizer Mulla on tuommoinen vuonna -91 ostettu kosketinsoitin dynaamisilla kosketttimilla. Se toimii muuten ihan hyvin, eikä ole edes paljoa soitettu. Mutta nyt kun olen alkanut perehtymään laulamiseen enemmän, haluisin opetella melodiat kunnon pianosoundilla, mutta se puuttuu tästä pelistä. Siinä on vaan aika ikävän kuuloinen sähköpiano, mutta takana on korttipaikka (hieman pienempi mutta samantapainen aukko kuin tietsikan korppuasema) jolla voisi laajentaa soitinvalikoimaa. Tietäisikö kukaan missään tuommoista korttia, tai helppoa tapaa jolla vanhaan peliin saisi aidomman pianoäänen? Mulla on tuommoinen vuonna -91 ostettu kosketinsoitin dynaamisilla kosketttimilla. Se toimii muuten ihan hyvin, eikä ole edes paljoa soitettu. Mutta nyt kun olen alkanut perehtymään laulamiseen enemmän, haluisin opetella melodiat kunnon pianosoundilla, mutta se puuttuu tästä pelistä. Siinä on vaan aika ikävän kuuloinen sähköpiano, mutta takana on korttipaikka (hieman pienempi mutta samantapainen aukko kuin tietsikan korppuasema) jolla voisi laajentaa soitinvalikoimaa. Samoin on reikä midiliittimelle. Tietäisikö kukaan missään tuommoista korttia, tai helppoa tapaa jolla vanhaan peliin saisi aidomman pianoäänen? | |
![]() 24.10.2006 21:00:48 | |
Tohon vanhaan synaan taitaa olla laajennuskortit aika kiven alla, ja kovin "aitoa" pianosoundia näin vanhalla tuskin saa aikaan. Ratkaisu voisi siis löytyä paremman pianosoundin sisältävästä ulkoisesta synamodulista, jota ohjailee midin kautta tuon synan koskettimistolla. | |
![]() 25.10.2006 00:34:52 | |
Jep. mistähän tälläisia ulkoisia mideja saa, ja paljonko maksavat? Käykö ihan mikä tahansa pianoäänen omaava tuohon lisälaitteeksi, siis uudetkin, vai onko niissä eri lähtötasoja? Eli kannattaa varmaan etsiä eri palstoilta, huutonetistä ym. Tuo yhteensopivuus vaan kiinnostaa. Jos ei sovikaan, edestakaiset postikulut tekee jo aika paljon. Tai entä jos musaliikkestä? Vai onko nykyiset siis aivan eri palikoilla? Kuitenkin tämä peli taisi maksaa muistakseni 5000 - 6500 mk. | |
![]() 25.10.2006 10:47:25 | |
Kannaisko katsella ihan digipianoa? Siinä koskettimistokin olisi jo melko paljon pianomainen. Esim Yamahalta saa sellaisia ns keikkapianoja, alkaen n. 700 eur. Olikonan malli P70 tmv.. | |
![]() 25.10.2006 11:15:11 | |
Se tuo hinta ja tila täällä asunnolla. Olen saanut hyvän paikan tolle nykyselle soittimelle. Se on helppo ottaa esin ja helppo laittaa takaisin. En varmaankaan ala nyt kosketttimia sen enempää soittamaan kuin vain soitella melodiat nuoteista että tarttuu päähän. Käyhän se tuolla sähköpianon äänelläkin, mutta jos satasella vaikka sais aidomman pianoäänen. Minua ei haittaa vaikka tuossa ei ole painotettuja koskettimia, koska en ole pianisti enkä nyt malta sellaiseksi alkaakaaan. Kitara ja laulaminen vie musiikissa tarpeeksi huomiota. Siis en jaksa nyt edes alkaa opetella pianon sointujakaan, saati soittamaan koko kappaletta heti nuoteista. Riittää kun opin melodian koskettimilla suht helposti. Joskus soittelin silläkin enemmän, mutta en edes melodiaa osaa laakista nuoteista soittaa, vaan vaatii ensin hapuilua. Tosin jotkut melodiat saattaa mennä korvakuuloltakin koskettimilla laakista ihan oikein, sen verran on tuo musiikin taju kai soitellessa kehittynyt. | |
![]() 25.10.2006 13:14:32 | |
Ehkä käytetty MIDI-liitäntään liitettävä moduli voisi sitten olla sopivin vaihtoehto. Keikkapianot muuten ovat todella pieniä ollakseen pianokoskettimistolla varustettuja: http://www.zzounds.com/item--YAMP70 | |
![]() 25.10.2006 14:56:40 | |
Se tuo hinta ja tila täällä asunnolla. Olen saanut hyvän paikan tolle nykyselle soittimelle. Se on helppo ottaa esin ja helppo laittaa takaisin. En varmaankaan ala nyt kosketttimia sen enempää soittamaan kuin vain soitella melodiat nuoteista että tarttuu päähän. Käyhän se tuolla sähköpianon äänelläkin, mutta jos satasella vaikka sais aidomman pianoäänen. Minua ei haittaa vaikka tuossa ei ole painotettuja koskettimia, koska en ole pianisti enkä nyt malta sellaiseksi alkaakaaan. Kitara ja laulaminen vie musiikissa tarpeeksi huomiota. Siis en jaksa nyt edes alkaa opetella pianon sointujakaan, saati soittamaan koko kappaletta heti nuoteista. Riittää kun opin melodian koskettimilla suht helposti. Joskus soittelin silläkin enemmän, mutta en edes melodiaa osaa laakista nuoteista soittaa, vaan vaatii ensin hapuilua. Tosin jotkut melodiat saattaa mennä korvakuuloltakin koskettimilla laakista ihan oikein, sen verran on tuo musiikin taju kai soitellessa kehittynyt. Alesis Nanopiano tai Kurzweil Micropiano -moduulit voisivat olla satasen hintaluokassa, jos löydät käytetyn. Sitten vain midipiuha Rolandista moduliin kiinni, ja voit soittaa niiden pianosaundeilla. bassolla hanuriin | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)