Aihe: Juno-G vai TR-61?? 1 | |
---|---|
![]() 18.10.2006 01:35:10 | |
Hinta on samoissa ja päällisin puolin tuntuu olevan kumpikin vaatimuksiini täsmääviä, vaan suositelkaa ja kommentoikaa kumpi sopisi minun käyttöympäristööni. Rankkaan käyttöön olisi vehje siis tulossa, palvelemaan niin treeneissä kuin kotonakin. Yksi fyysinen seikka olisi myös tämä että vehkeen pitää pysyä etukenotelineessä. Juno-G tuntuu ainakin sen täyttävän. Korgin koskettimien tatsista en ole järin hyvää palautetta saanut, valaiskaapa tr-61:n laitaa. Sekvensseri yhdistettynä edulliseen hintaan on se joka minua näissä kiehtoo. Rollessahan on 16 midiraitaa ja 4 audioraitaa eli saan myös vaikka kitaran ja laulun tuotua sekvensseriin, tämä on minulle tärkeä. Korgin spekseistä en löytänyt asiaan muuta kuin että 16 raitaa ja hyvä editointi, mutta onko korgissa audion tallennusmahista?? Kommentoikaa, suositelkaa, ehdotelkaa.. kuuntelen. Hankintakin tulee tapahtumaan pian, ehkä jo tällä viikolla. Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 18.10.2006 15:23:16 | |
TR:ssä ei audiota voi nauhottaa mutta etukeno onnistuu varsin hyvin koska aika monella LE käyttäjällä on kenossa ja TR on samankokoinen ja painoinen Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 18.10.2006 21:47:00 (muokattu 18.10.2006 21:47:39) | |
TR:ssä ei audiota voi nauhottaa mutta etukeno onnistuu varsin hyvin koska aika monella LE käyttäjällä on kenossa ja TR on samankokoinen ja painoinen Tänään sitten ostin Juno-G:n ja mainiolta tuntuu! Tuolla etukenon seikalla hain lähinnä sitä, minkä muotoinen laitteen takareunus on. Juno-D:ssä se oli hirveän vino ja liukui helposti pois telineen tapeista. Geen pysymistä en ole vielä kokeillut mutta näyttää aika suoralta tuo reunus että melko varmaan pysyy Proelissani. Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 19.10.2006 00:51:22 | |
Siis Juno G on todella halvalla tehty syna ja koskettimisto on ainakin yhtä huono kun TR:ässä ja se on täysin muovia (TR:ässä hieman metallia) että jos siitä lähdetään niin rakenteellisesti kummatkin on suurinpiirtein yhtähyviä. (itselläni on X50 ja täytyy sanoa että laitteen näyttö on erityisen sinisen hieno varsinkin keikoilla TR:ssä varmaan sama näyttö kuin niin samallaisia ovat). Juno G on minusta todella ruma ja en pidä sen retro lookista, noniin no näillä lookeillahan nyt ei kuitenkaan niin väliä (paitsi keikalla) joten itse asiaan :): No TR:ssä on ainakin muutama todella vakava ongelma: 1. 64 nutoin polyfonia ei riittävä EDES LÄHELLE, Yleensä leyerataan joku 5 string soundia päällekkäin hyväksi lopputulokseksi TR ei kestä edes 4 jos kummallakin kädellä soitat 3 nuottisen soinnun (olettaen että on kaikissa double osc. polyfonia on 32/4 = 8 eli voit tämä tarkoittaa sitä että kun soitat 4 nutin 2 peräköin se katkeaa lopputulos ei hyvä) (Juno G 128 polyfonia) 2. 2MFX +1IFx on yksinkertaisesti liian vähän että voisi pelleillä tarpeeksi (mutta jos kitara efektejä löytyy niin onhan niistä apua, ja tämäkin ongelma on ongelma vain omien soundien teossa)(Junossa on muistaakseni 2MFx + 3 IFx tämä on minusta ja miltein tarpeeksi) 3. Olen myös kuullut, että filtterit on heikot mutta sen parempaa kokemusta asiasta ei ole. (jälleen kerran vaikuttaa erityisesti omien soundien tekoon) No juu Junossa ja TR:ssä on kummassakin 64mb wav muistia eli saman verran soudni määrä / laatu suhdetta (edelyttäen että ne on tehty hyvin) Junossa on kuitenkin enemmän soundeja joka tarkoittaa sitä että on käytetty vähemmän wav romia per soundi, ei se kuitenkaan välttämättä huonompaa laatua tarkoita. ratkaisu: Mene testaamaan näitä johonki kauppaan mielellään pitemmäksi aikaa ja ota se kumpi kuulostaa paremmalta käsittelysi jälkeen. Juno G:ssä voi kuitenkin välttää pieniä ongelmia tulevaisuudessa polyfonian ja efektien avulla mutta on korkeintaakin halvasti tehty. Ja jos pystyt säästämään enemmän se kannattaa, koska jos totta puhutaan niin nää pro synien halppis versiot ei vain olo niin hyviä, ne on rakennettu täydestä muovista, efektejä on paljon vähemmän, soundeja on vähemmän,.... Kaikkea on vähemmän ja sitten viellä nää halvat on rakennettu todella halvoista materiaaleista (ei oo kiva näky kun syna hajoaa keikalla käsiin niinkun warmanille?(no kuka se sobin tyyppi onkin) joskus kävi X5d kanssa... ainiin ja kannattaa katsastaa ainakin MO6... | |
![]() 19.10.2006 00:52:53 | |
no enpä tietenkään lukenut noita posteja :D. Onneksi olkoon Juno G:stä... | |
![]() 19.10.2006 09:54:25 | |
Tritonissa polyfonia on 64 (jossain prog ja combeissa 32) eikä ole loppunut vielä kesken jollei pidä sustainia pohjassa ja soita koko kiipparin laajuisia arpeggioita... ja parhaimmillaan ollu yhdessä hammond-patchissa 8 päällekkäin... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 19.10.2006 09:55:54 | |
Tänään sitten ostin Juno-G:n ja mainiolta tuntuu! Tuolla etukenon seikalla hain lähinnä sitä, minkä muotoinen laitteen takareunus on. Juno-D:ssä se oli hirveän vino ja liukui helposti pois telineen tapeista. Geen pysymistä en ole vielä kokeillut mutta näyttää aika suoralta tuo reunus että melko varmaan pysyy Proelissani. onnea! :P Raporttia odotellessa ;) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 19.10.2006 11:34:52 (muokattu 19.10.2006 11:36:12) | |
nää halvat on rakennettu todella halvoista materiaaleista (ei oo kiva näky kun syna hajoaa keikalla käsiin niinkun warmanille?(no kuka se sobin tyyppi onkin) joskus kävi X5d kanssa... No ei tää mun TR ainakaan kovin heppoiselta näytä, kun koko runko on käytännössä metallia... (tietääkseni tämän voisi luokitella halpisversioksi?) Pitäisiköhän tähän oikeasti keksiä jotain fiksua? | |
![]() 20.10.2006 00:28:34 (muokattu 20.10.2006 00:41:00) | |
Joo no tuo ulkonäkö on makuasia, ja itse pidän siitä. Fyysinen kokokin on täysimmin miellyttävä tuon etukenokäytön takia. Totuushan on vain se etten tarvitse vielä tässä vaiheessa tuon prameampaa. Uskoisin, että jos jotain enemmän vaatisin projekteissani tulevaisuudessa, tekisin sen tietokonepohjalla. Treeneissä ja keikoilla uskon tuon riittävän. Pariin miinusseikkaan olen kyllä jo törmännyt. Toinen on sama kuin Deessä. En tiedä olenko vain liian hentosorminen, mutta minun pitää "hakata" pianot sun muut esiin. Kaikki soundit jota pääsääntöisesti käytän, pitää minun tehdä erikseen usereiksi herkemmällä kosketusherkkyydellä. Soittaminen on tunnetta, ei väkivaltaa. Kaamean alas se herkkyys preseteissä vakiona laitettu. Soundit ovat upeita, se vain että siellä ei ole valmiina mitään pianon ja jousien yhdistelmäsaundeja. Vrt Europe - Sign of the Times alku. Deessä olikin hyvä "bell" ja "strings" ääni yhdistettynä ettei tarvinnut kuin kosketusherkkyys säätää mukavaksi Europea vedellessä. Nyt joudun yhdistämään nämä kaksi itse. Tokihan kaikenlainen vääntely laitteen parissa on jopa hauskaakin mutta hommasta ei kyllä tule mitään ennen kuin suomenkielinen pikaopas ilmestyy, jota maahantuonti lupaili lähiviikkoina. Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 21.10.2006 01:02:49 | |
joo siis ei noissa yleensä kaikkia oo suoraan nenän etee tuupattu. sentakia pidän tästä korgista että on helppo käyttönen se ediroti varsinki on joskus aika hyödyllinen. Ois kyllä hauska tietää miltä toi Juno G kuulostaa :). | |
![]() 21.10.2006 15:55:04 (muokattu 21.10.2006 16:03:59) | |
Ois kyllä hauska tietää miltä toi Juno G kuulostaa :). Eikös tämä koneistoltaan vastaa täysimmin Fantom XA:ta?? Nuo triggeri pädit tosin junosta puuttuu mutta sampleri on vissiin hiukan paranneltu kun pystyy tuon audiotulon kautta tekemään kaikkea jännää :) Ja muuten rolandin enkunkielisillä sivuilla on muutama näyte mitä on Juno-G:n sekvensserillä saatu aikaan. Ja kertokaas lähemmin tästä warmanin tapauksesta vaikka asia eksyykin hiukan aiheesta... en o kuulluka et sille niin ois joskus käyny?? Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 21.10.2006 17:21:17 | |
Eikös tämä koneistoltaan vastaa täysimmin Fantom XA:ta?? Nuo triggeri pädit tosin junosta puuttuu mutta sampleri on vissiin hiukan paranneltu kun pystyy tuon audiotulon kautta tekemään kaikkea jännää :) Ja muuten rolandin enkunkielisillä sivuilla on muutama näyte mitä on Juno-G:n sekvensserillä saatu aikaan. Ja kertokaas lähemmin tästä warmanin tapauksesta vaikka asia eksyykin hiukan aiheesta... en o kuulluka et sille niin ois joskus käyny?? Samplausta on supistettu muuten eli multisamplaus ei tietääkseni tällä suju toisin kuin Fantom XAlla. PS. Saisiko linkit noihin musa näytteisiin. | |
![]() 21.10.2006 21:18:13 | |
Samplausta on supistettu muuten eli multisamplaus ei tietääkseni tällä suju toisin kuin Fantom XAlla. PS. Saisiko linkit noihin musa näytteisiin. http://www.roland.com/demos/en/JUNO-G_IT/index.html Vaatii sit macromediaa tohon sivulle ko on nii komiat animoinnit pakko olla :P Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 22.10.2006 19:35:48 | |
http://www.roland.com/demos/en/JUNO-G_IT/index.html Vaatii sit macromediaa tohon sivulle ko on nii komiat animoinnit pakko olla :P Varsinkin kirkkourku maukas ja rummut jotain sellaista mitä ei ole yamaha s30 soundissa... ps. munkin selaimista toisessa ilman macromediaa pieni flash tuki tosin tuo vaati laina konetta... | |
![]() 23.10.2006 19:09:20 | |
En muista teknistä tarinaa tosta warmanin jutusta varmaan midi yhteydet petti(Korgin X5D puhutaan) tai jotain, mutta joka laite meni jotenkin rikki ja sitte warman otti sen käteen ja heitti komeassa kaaressa lavan poikki, ja tapahtuma tietysti saatiin nauhalle :P. Melkeen ku Kilgenberg For the sake of revenge tourilla paitsi että laite meni rikki jo ennen "viimeistä iskua". Youtubessa on tästä videokin jossain :). | |
![]() 23.10.2006 20:29:55 | |
http://www.endlesswar.net/SOB/site. … ours&lang=en&tour=ds03!2003 heh.. tuola on juttua tuosta warmanin tapauksesta vähä sivun keskikohan yläpuolella. mahtavan näkönen kyllä on :P Salieri strikes back!!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)