_pihlaja_ 08.10.2006 13:18:20 | |
---|
En ole varma, että löytyykö tästä jo aiemmista ketjuista vastauksia, hakukoneella en kuitenkaan löytänyt.. Mutta asiaan. Eli, tuli hommattua tuossa viikko takaperin Korg Trinity, ja nyt haluaisin tiedustella, että miten ko. soittimessa säädetään ns. pikavalinnat, eli saadaan vaihdettua saundeja lennosta.. Vai onko tämä edes mahdollista? |
Ile- 08.10.2006 13:54:11 | |
---|
10 holdilla saat valittua vaikka 4 painamalla saundin 044 ja 6 painamalla saundin 46. Eli siis haluamasi saundit yhden 10-luvun sisään ja sitten saat yhdellä napilla valittua. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
MrShaft 09.10.2006 15:15:50 (muokattu 09.10.2006 15:16:33) | |
---|
10 holdilla saat valittua vaikka 4 painamalla saundin 044 ja 6 painamalla saundin 46. Eli siis haluamasi saundit yhden 10-luvun sisään ja sitten saat yhdellä napilla valittua. Tämä on se "old time"-korgien ongelma, eli eivät olleet kauhean live-ystävällisiä, ja Triton on tässä suhteessa merkittävästi parempi keikkapeli. Trinityllä kyllä pärjää silti, kunhan vain opettelet ennakoimaan patchin vaihdot, tai käytät 10 holdia tai MIDI-komentoja soundin vaihtoon, jolloin setup on tietysti rakennettava etukäteen. Trinity on silti hyvin sympaattinen kone, ja monien mielestä studiossa jopa parempi kuin Triton, joten älä masennu. Täytyy vain opetella tuntemaan kone pikkuisen paremmin. MrS PS Lasipalatsin kahvilassa soi nyt MIles Davisin versio Cindy Lauperin Time after timesta, levyltä You're under arrest (198?). Yllättävää... Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
Ile- 09.10.2006 18:05:27 | |
---|
Mä itseasiassa käytän Trinityä mielummin keikalla kuin TR:ääni, koska Trinityn tatsi on ihan eri planeetalta. TR:ssä on kumminkin loistosaundit. (offtopic) "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
Poopa 16.10.2006 19:15:28 | |
---|
Itse olen käyttänyt keikoilla sellaista systeemiä että olen nimennyt yhden B kategorian uudelleen ja laittanut sinne kaikki tarvitsemani saundit ja keikalle olen avannut select by categoryn ja painanut sitä pientä hakaneulaa oikeassa yläkulmassa jolloin kaikki saundit näkyvät samaan aikaan ja siitä saan valittua tarvittaessa. |
ManuMäkinen 17.10.2006 21:00:17 | |
---|
minulla on TR . Olen sen käyttämisessa vielä vähän "nuubi" enkä tiedä miten soundien paikkojha voi vaihtaa? että voiskos joku auttaa asiassa (anteeksi offtopic) |
Ile- 17.10.2006 21:29:13 | |
---|
Write Combinationilla vois siirtää saundin jonkun toisen päälle. Saundien paikkojen vaihtaminen ei combissa onnistu ja progissa siitä ei ole mitään hyötyä. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
juini 17.10.2006 22:28:25 | |
---|
Nyt meni viimeinen viesti täysin ohi. Siiss mitä ei pysty ja missä ei ole järkeä? |
Ile- 17.10.2006 22:41:53 | |
---|
Korgissa on Combi- ja Progtilat. Combitilassa pystyt käyttämään yleensä 8 programmia yhtäaikaa. Combisaundin paikkaa voi vaihtaa tallentamalla sen jonkun toisen combisaundin päälle. Esimerkiksi A015 Horn tallennetaan B001 Violin:n päälle. Programtilassa voit muokata saundeja, joita käytät combitilassa, mutta niiden sijoittelulla ei ole mitään väliä. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
BotneLapio 18.10.2006 15:26:16 (muokattu 18.10.2006 15:29:41) | |
---|
Eikö helpointa olisi laittaa kaikki tarvitsemasi programit ja combit oikeassa järjestyksessä Combi-tilaan? Aluksi etsit combi-soundeja, joita teidät, ettet tarvitse. Merkkaat vaikka niitten muistipaikat ylös. Tämän jälkeen kopioit vaikka 10 ekaa combia, olettaen että haluat säästää juuri ne, näitten "ei haluttujen" päälle. Tämän jälkeen teet omia combeja näitten "varmuuskopioitujen" combien tilalle. Muistat vaan kopioida programmien efektit omiin combeihin, koska varsinkin Korgeissa suuri osa soundin luonteesta tulee efekteistä. Sitten voit vaikka hankkia switch-pedaalin, jolla voit vaihtaa seuraavan "soundiin" jalkaa painamalla. EDIT: Korgeissahan ei ole tätä "patch-hold" -toimintoa, joten kun vaihdat combia, ääni katkeaa sillä silmänräpäytyksellä. Tätä voit lieventää päästämällä koskettimista irti vähän ennen soundin vaihtoa, jolloin edellinen soundi ehtii vaimentua hieman. Toinen tapa kiertää ongelma on hankkia joku ihan perus-kaikulaite, jonka kytket synan ja PA:n väliin. Poistat kaikista omista combeista kaiut, ja laitat kaikulaitteesta jonkun yleispätevän hallikaiun. Näin kun vaihdat soundia, kaikulaite "jatkaa", vaikka äänilähde katkeaa seinään. Tämä on tosin vähän sellainen "ylihifistely" -menetelmä... ;) -=Botnee!!=- |
Eukka 18.10.2006 16:42:04 | |
---|
Ja ennen combien yliwritetystä ja muuta säätöä ota varmuuskopio disketille/muistikortille( riippuen korgistasi) niin voit myöhemmin palautella yliajettuja combeja/proggeja tarpeen mukaan. Akatax for you! |
juini 18.10.2006 17:02:29 | |
---|
Vielä voi miettiä, tarviiko oikeasti jalkapedaalia seuraavan combin valikointiin. Vekottimessa on kuitenkin nappula tarkoitusta varten. |
BotneLapio 19.10.2006 11:43:56 | |
---|
Vielä voi miettiä, tarviiko oikeasti jalkapedaalia seuraavan combin valikointiin. Vekottimessa on kuitenkin nappula tarkoitusta varten. Ei tarvi irrottaa käsiä koskettimilta. -=Botnee!!=- |