Aihe: VK 8 vs. Hammond XK-1 ? Kenelläkään kokemuksia? 1 | |
---|---|
![]() 01.10.2006 21:48:33 | |
Onko kukaan VK:n omistaja käynyt kokeilemassa Hammondin XK 1:stä. Mielipiteet kiinnostais kovasti, kun en itse pääse kokeilemaan, mutta pieni XK kiinnostaisi. Makuasioitahan nämä, mutta olisi mukava kuitenkin kuulla mielipiteitä ennen kuin matkustaa kokeilemaan. Ja kyllä olen tietoinen keikkaurkuviidakossa -ketjusta, mutta juuri VK8:n omistajien vertailut kiinnostaisi. Kiitos jo etukäteen. | |
![]() 01.10.2006 22:13:40 | |
Ei ihan sun topiikkiis nyt, mutta mä vien mun uuden XK-1 keskiviikkona urkutreffeille. Tapaaminen Nord Electron kanssa. Yritetään kaverin kanssa saada jonkinnäköistä omakohtaista vertailupohjaa peleistä. VK-8 olis tietty kiva saada treffeille mukaan... | |
![]() 05.10.2006 20:23:42 | |
Makuasioita mutta oman kokemukseni mukaan Hammond XK 1 on soundiltaan vähän pehmeämpi kuin Roland. Roland on hieman "raaempi". Leslie efekti on ehkä himpun parempi Hammondissa kuin Rolandissa. Koskettimisto on melko samanlainen, ei ainakaan isoja eroja. Mutta silloin kun koko bändi "Kolaa" mukana niin tuskin silloin soundimaailmassa kuulee eroja. Mutta niinkuin sanoin nämä on aina makukysymyksiä. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 07.10.2006 11:07:37 | |
Makuasioita mutta oman kokemukseni mukaan Hammond XK 1 on soundiltaan vähän pehmeämpi kuin Roland. Roland on hieman "raaempi". Tehtiin kaverin kanssa ihan sama havainto, kun vertailtiin Nord Electro 2:n ja Hammond XK 1:n saundia. XK tuo pehmeydellään vaikutelman puisesta soittimesta. XK:n leslie-efekti vaikutti aluksi hieman lepsulta, mutta onneksi siinä on monipuoliset säätöominaisuudet. Alkoi väpättää ihan kunnolla. Percussion-osasto toimi perusasetuksissa selkeästi XK:ssa, kun taas Nord tuntui hävittävän perkat melkein kokonaan matalia ääniä soitettaessa. Hammondissa on lisäksi omat, ihan maukkaat kaiut, kun Nordista ne puuttui. Saahan niitä mikseristä toki lisäiltyä keikalla. Jos tarvii wurlizer- ja rhodes-osastoa, XK 1:ssä ei ole tarjolla, mutta urkuna hinta-laatu-suhde on mielestäni kohdallaan. Eipä ainakaan mua kaduta XK-1:n ostaminen. | |
![]() 14.10.2006 23:57:33 | |
Miten olisi halvempi ja soundeiltaan huomattavasti parempi läppärivaihtoehto? Ostat läppärin, halvan midiohjaimen (esim. Evolution mk-361C), ulkoisen äänikortin (esim. M-Audio Firewire) ja Native Istrumentsin B4 II:n. Soundit kohdallaan sekä livenä että studiossa. Laitat pörinät äänikortin ulostulosta livenä suoraan vaan PA-kaappeihin niin homma toimii loistavasti. Ja studiossa työskentelykin on järjettömän helppoa tällä set-upilla. Kuuntelepa oheisesta linkistä biisi "Tension", niin tiedät mitä tarkoitan hyvillä soundeilla. Biisin koskettimet vedetty B4 II:lla VST:nä Cubaseen kertaheitolla sisään. http://www.mikseri.net/artists/?id=53328 TT p.s. Jos olisi rahnaa tarpeeksi ostaisin kyllä aidon B- tai C-3:n... | |
![]() 15.10.2006 11:34:44 | |
Meikäläinen käyttää usein livenä tietokonevaihtoehtoa. Mun mielestä hyviä puolia, että voi rakennella itselleen mieleiset saundit eri softasynista. Tietokoneen parantelulla taas saa löytyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Auttaa samalla musakäyttötarkoitusta ja muitakin käyttötarkoituksia. | |
![]() 15.10.2006 20:15:38 | |
Itse en ole oikein miettinyt tuota tietokonevaihtoehtoa, vaikka soundit olisivatkin vimpan päälle hifit. Sinänsä tekisi mieli laajentaa settiä kätevästi softasynin, mutta toisaalta eipä sitä läppäriä kuitenkaan tulisi humpalle roudattua... XK-1 on asialistalla soundinsa lisäksi siitä syystä, että kiippari olisi tehty urutteluun, laite on tyylikkään näköinen ja edullisempi sekä hieman sirompi, kuin esim. VK-8. Tällä hetkellä soitan VK-8M:llä, joten lähinnä soundillinen ero XK-1:een kiinnostaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)