Synth 12.09.2006 22:40:21 (muokattu 12.09.2006 22:44:08) | |
---|
Eli kun näitä kiehtovia vempeleitä tulee tuntikausia soiteltua niin sitä tekee jo mieli jossain vaiheessa soittaa istualteen ja nyt herääkin kysymys että mitä siellä teidän ahterin ja lattian välissä oikein on.. Itsellä ollut tavallinen työtuoli tähän saakka, mutta kauan on mietitty jotain asiaan kuuluvaa jakkaraa, sellaista mitä liikkeissä aina kitaran kokeilua varten on, joka sitten palvelisi myös kitaraharrastuksessanikin kiipparin ohella ja näyttävä lisähän se olisi tuohon soittonurkkaani. Nyt nappasin sitten soitinlaineelta mukaan tällaisen: http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_d80_drummersitz_prodinfo.html Tämä on oikeastaan rumpalin jakkara, kun ei muille soittimille varta vasten istuimia taideta tehdä normaalia pianoa lukuunottamatta. Satulamallia ei tullut aluksi ajateltua mutta jotenkin tykkään kun jalat saavat olla vapaana, niin sustain pedaalin takia kuin myös helpompi pitää kitara sylissä. Hienosti on kyseinen yksilö minua palvellut. Vaan nyt on teidän vuoro demonstroida istuintanne, mikäli ette seisaalteen aina soita :P Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... |
Ile- 13.09.2006 10:33:02 | |
---|
"Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
baron 13.09.2006 10:38:04 | |
---|
Quiklok BX718 Deluxe Keyboard Bench with Large Extra Thick Seat Cushion Mullehan penkinkin pitää olla luksusta!! "Speaking about music is like dancing about architecture" |
jurpontor 13.09.2006 11:52:41 | |
---|
Mulla on ihan semmonen perinteinen pyöreä runkalin istuin. Sillä on hyvä vaihtaa soittimelta toiselle sähäkästi pyöräyttäen. Päissään ei saa olla, menee herkästi pitkäks. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Synth 13.09.2006 11:58:26 | |
---|
Hyviä ratkaisuja nuokin... itsellä tuon satulan kanssa hiukan totuteltavaa kun on tottunut työtuoliin jossa pyörät alla ja nyt en pysty liukumaan paikasta toiseen vaan joudun vääntämään selkääni matalalta soittaessa :( Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... |
v_m_kangas 13.09.2006 11:59:10 | |
---|
Humppaa tai soita humppaa |
jurpontor 13.09.2006 12:03:59 | |
---|
Hyviä ratkaisuja nuokin... itsellä tuon satulan kanssa hiukan totuteltavaa kun on tottunut työtuoliin jossa pyörät alla ja nyt en pysty liukumaan paikasta toiseen vaan joudun vääntämään selkääni matalalta soittaessa :( Ota tuolia vähän lähemmä soitinta? Itellä ainakin riittää selkää vääntelemättä 88-koskettimisen päästä päähän helposti vara vaikka aikas pieni mies oonkin. Oikea soittoasento ylipäätään on ihan yllättävän olennainen juttu, "väärässä" tulee kaikennäköstä ihme kipua ja särkyä jo keikanmittaisen rupeamankin jälkeen. Oon itse asiassa jopa sitonut narunpätkät synastandeihin merkeiksi että saa kasattua kiskan "just eikä melkein" sopivaksi paikassa kuin paikassa. Helpottaa kummasti hommaa kun on ergonomia kohdillaan. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Synth 13.09.2006 12:11:45 | |
---|
Mulla on tommoinen: http://www.thomann.de/thoiw3_km_stehhilfe_prodinfo.html Suhkot tyytyväinen olen ollut. Miinuksena tuotteessa suhkot pehmeä putki. Istuinosan kiristysruuvi tekee koloa pystyputkeen. Yhdestä jalasta on tippunut kumitöppä johonkin hukkaan. Saamari toi on jo luxusta! :D Aika ikävä jos tuommosia puutteita ilmaantuu, muutoinhan tommosessa vois istuu vaikka kuuhun saakka... Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... |
Titares 14.09.2006 09:17:39 (muokattu 14.09.2006 10:02:15) | |
---|
Eikö mistään kotimaisesta huonekaluliikkeestä löydy sopivaa baarijakkaran tapaista, joka soveltuisi sekä koskettimien että kitaran soittajalle? Rumpalin jakkara ja pianojakkara ovat liian matalia. Säädettävä korkeus olisi hyvä tai sitten kiinteä lähempänä seisomakorkeutta. Thomannin tuoli on aika hyvä, muttei oikein sovellu huonekaluksi ainakaan naisväen mielestä. Itselläni on toimistotuoli (jonka käsinojat häiritsevät kitaran kanssa) ja baarijakkara, joka on kovana puupintaisena todella epämukava, vaikka mahdollistaakin helpon istahtamisen seisaaltaan. Onko muuten Thomannin kuvassa olevaa jakkaraa saavana minkään muun värisenä? Valkoiset metalliosat olisi kotona hyvä. ... Ai jaa, sivun alalaidassa on lisää malleja, kuten http://www.thomann.de/thoiw3_thomann_stehhilfe_prodinfo.html . |
apt1 15.09.2006 18:59:37 | |
---|
Mulla on huonekaluliikkeestä ostettu baarijakkara. Ja on hyvä ja kestävä. Jalkoja vois vähän lyhentää jos ois tarvetta. |
moder 17.09.2006 17:55:53 | |
---|
|
mhh 22.09.2006 14:34:02 | |
---|
Oikea soittoasento ylipäätään on ihan yllättävän olennainen juttu, "väärässä" tulee kaikennäköstä ihme kipua ja särkyä jo keikanmittaisen rupeamankin jälkeen. Oon itse asiassa jopa sitonut narunpätkät synastandeihin merkeiksi että saa kasattua kiskan "just eikä melkein" sopivaksi paikassa kuin paikassa. Helpottaa kummasti hommaa kun on ergonomia kohdillaan. Totta. Rento asento on perusedellytys. Mulla on ihan pianotuoli, jota voi sentilleen säätää sopivaksi, koska se on tosiaankin tarkkaa, että soittoasento on oikea. kyllähän nyt keikan tai parit treenit vetää miten vaan, mutta pitemmän päälle ergonominen asento on ainut keino säilyä työkykyisenä. Mule opetettiin pentuna joskus, että oikea tuolin korkeus löytyy niin, että istuessa pianon edessä kun laittaa sormet soittoasentoon koskettimille, kyynärvarren olis oltava vaakasuorassa ja koko käden tavallaan suorassa kulmassa. Silloin pitäis olla oikeassa kohtaa. Sit tietysti niin, että selkä on suorana ja rentona ja voi istua jalkoihin itsensä tukien mitään jännittämättä. Jos soittamisasennossa olo edellyttää selän jännittämistä, jonnekin alkaa koskea ja käsien käyttökään rennosti ei ole mahdollista. Tästä seuraa sit kaikkia helvetin jännetuppitulehduksia ja muuta. Hyvä voittaa pahan 6-0 |
Titares 23.09.2006 07:07:46 (muokattu 23.09.2006 07:07:54) | |
---|
|
D-50 24.09.2006 21:29:22 | |
---|
En tiedä, onko selkäni jotenkin kiero vai istunko väärässä asennossa, mutta aina kun istahdan soittamaan pianon penkille, selkäni kipeytyy ihan hirveästi jo pienen soittelun jälkeen. Tämä seikka ei koske pelkästään omaa jakkaraani, myös muita selkänojattomia istuimia. Olenkin viimeaikoina soittanut paljon ns. työistuimelta (selkänojallinen). En ole huomannut eroa omassa soitossani istuimpa sitten työtuolilla tai vartavasten suunnitellulla pianopenkillä. Mutta suosittelen lämpimästi selkänojallista tuolia. Mietitäämpä nyt vaikka keikkatilannetta. Jos käy niinkin hassusti, että ei tarvitse jossain biisissä soittaa, voi ottaa lunkisti nojailemalla selkänojaan. Tätähän ei luontaisesti voi tehdä selkänojattomalla istuimella. Vai lienenkös sitten väärässä? Mielenkiintoista... |
Titares 26.09.2006 20:23:04 | |
---|
Sama vika. |
Decadence? 27.09.2006 18:11:23 (muokattu 27.09.2006 18:16:07) | |
---|
Mulla on keikoilla ja mahdollisuuksien mukaan treeneissä (tottumista varten) ikean 16e baarijakkara.. Niissä tilanteissa ku teen itsekseni omb keikkaa niin on ihan kiva varsinkin ilman korotettua "stagea" olla edes noin samalla tasolla yleisön kans.. epämukava mutta ihan ok korkeintaan parin tunnin keikoilla joissa ei oo korotettua lavaa.. melkein seisoma-asennossa, mutta ei tarvi siis kuitenkaan suorastaan jalkojen varassa olla.. |
Titares 30.09.2006 09:41:16 | |
---|
Taidanpa tilata edellämainitsemani jakkaran Thomannilta. |
Titares 25.10.2006 16:14:10 | |
---|
|
projekti 25.10.2006 21:50:08 | |
---|
Ultra Pro. |
Titares 26.10.2006 12:10:57 (muokattu 26.10.2006 12:11:09) | |
---|
Aika siisti ja ennenkaikkea halpa! Täytynee vielä konsultoida vaimon kanssa. |