Aihe: Ongelmia KORGin kanssa?
1
Bronks
24.09.2006 20:57:28

Onko kellään KORGit temppuillu sillä tavalla, että jää kaikki painetut äänet soimaan. Hitto, sattu jo kolmannen kerran keikalla kesken soolon. Kaikki luulee heti, että kiipparisti on sammunu koskettimien päälle. (Ei ollu.)

Ajattelin vaan kysästä, että onko vika yleinen Korgin Triton Le:lle, vai onko mun esittelykoneena liikkeestä hankittu vehje kenties pudotettu lattialle..
maza
24.09.2006 22:31:10

Oisko sustain-pedaali jäänyt jumiin?
Bronks
24.09.2006 22:40:34

Oisko sustain-pedaali jäänyt jumiin?

:) Ei sentään. Mulla on sustain vain pianossa.
Black_Adder
25.09.2006 11:04:30
Jos sulla on siinä korgissa sustain pedaali niin onko polarisaatio jäänyt väärin päin? siis että pedaali toimii niinkun sustain mutta silloin kun et paina pedaalia ja kun taas painat niin se ei toimi? Voi olla vähän vaikeasti selitetty, mutta jospa tosta sais tolkkua!:)
Putosin kellarista vinttiin, polveen meni roska ja silmään tuli haava.
v_m_kangas
25.09.2006 11:37:55

Olen jo aiemminkin tuonut esille, että Triton Le aloittaa temppuilun kosteuden seurauksena. Eli esim tuodaan viileästä ilmasta kosteaan lämpimämpään ilmaan. Kaikenlaiset sekoilut varmaan mahdollisia tuossa tilanteessa. Minulla tähän astiset sekoilut sen suuntaisia, että saundit sammuvat.

Ilmeisestikkin kaikki ulkopuolisella muuntajalla olevat kiipparit ovat lelusarjaa ja eivät ole tarkoittettu keikkailuun.
Humppaa tai soita humppaa
A100
25.09.2006 11:54:52
Ilmeisestikkin kaikki ulkopuolisella muuntajalla olevat kiipparit ovat lelusarjaa ja eivät ole tarkoittettu keikkailuun.

sähköteknisesti loistavasti perusteltu toteamus! mutkat suoriksi vai? :D
jyrkkä ehkä.
Leikari
25.09.2006 11:57:41

ymmärtääkseni ns. Light -versiot todella on ajateltu harrastajakäyttöön - ohjelmisto-/elektroniikkaspeksien lisäksi myös mekaanisesta ja sähköisestä toteutuksesta pitää tinkiä entry-level -työaseman hinnan puristamiseksi karvan verran kilpailijaa alemmas... Prot joutuvat sitten ostamaan kaikkea turhaakin paremman teknisen laadun mukana.
Soitetaan jamia!
v_m_kangas
25.09.2006 12:33:16

sähköteknisesti loistavasti perusteltu toteamus! mutkat suoriksi vai? :D

Enpä minä tätä sähköteknisesti yrittänytkään perustella. Tämmöinen kaava vain näyttää nyt toimivan useamman laitteen otoksella. About kymmenen toimivaa vermettä, joissa muuntajat vehkeen sisällä vastaan 3 ei toimivaa ulkoisella muuntajalla.

Toinen parametri, joka tuntuu hyvin korreloivan, on paino: kevyt ei toimi, mutta raskas toimii.
Humppaa tai soita humppaa
A100
25.09.2006 12:52:38
Enpä minä tätä sähköteknisesti yrittänytkään perustella. Tämmöinen kaava vain näyttää nyt toimivan useamman laitteen otoksella. About kymmenen toimivaa vermettä, joissa muuntajat vehkeen sisällä vastaan 3 ei toimivaa ulkoisella muuntajalla.

Toinen parametri, joka tuntuu hyvin korreloivan, on paino: kevyt ei toimi, mutta raskas toimii.

Joo, noinhan se tahtoo olla että kun jossakin säästetään niin laitetaan ulkoinen muuntaja. Mutta ei se ihan noin suoraviivaisesti mee että pelkästään ulkoinen muuntaja tekis soittimesta kelvottoman: ja paino sanoilla pelkästään, ulkoinen, muuntaja. Viitaten tämän threadin alkup. asiaan, eli miksi äänet jää pohjaan, niin vastaus tuskin on ulkoinen muuntaja.
jyrkkä ehkä.
Bronks
03.11.2006 08:56:16

Ratkesipa ongelma kertaheitolla, ainkin osittain. Ei ollut kyse kosteudesta eikä ulkoisista muuntajista. Tilasin T-kaupasta Korgin oman EXP-2 pedaalin ja vaihdoin pedaalivalikkoon Triton standardin. Jostain syystä se, että pedaaliasetus ei ollut Korgin omalle säädetty, aiheutti toisinaan soitettaessa häiriötä - silloinkin, kun käyttämäni Rolandin expressiopedaali ei ollut paikallaan. Ehkä kyse on siis eri valmistajien tuotteiden kieliongelmista, tai jopa haluamattomuudesta ymmärtää toisiaan.

Nyt siis pelittää ja voin keikoilla huoletta käyttää myös combi-soundeja, joita käytettäessä ongelma erityisesti vaivasi.

Ihmetyttää vain tuo Korgin EXP-2, mahtaako lopulta sekään olla aivan oikea pedaali Triton Le:lle. Expressionia nimittäin kun haluaa säädellä, niin joutuu painamaan melkein kantapään lattiaan, ennen kuin diminuetoa saa aikaiseksi. Sillä ei tunnu olevan vaikutusta, väännänkö polkimen nollaan vai kymppiin.

Tietääkö joku, pystyykö tätä polkimen herkkyysaluetta säätelemään myös Tritonin asetuksista?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)