Aihe: Roland RD 700
1 2 3
IceChylos
30.05.2005 16:59:18
Eli otsikon kaltaista soittopeliä olen ostamassa. Vaikutti ihan asialliselta testieni perusteella. Lähinnä keikkapianoksi olisi tulossa. Mukavat säätövarat.

Tuosta uusi SX -versio sisältää hieman parempia pianosoundeja, mutta ne saa normiversioonkin lisäkortilla.

Onko kokemusta kyseisestä laitteesta? Hyvää/huonoa?
Elämä on vain kompromissi syntymän ja kuoleman välissä.
R.Syke
30.05.2005 17:41:50 (muokattu 30.05.2005 17:53:12)
Eli otsikon kaltaista soittopeliä olen ostamassa. Vaikutti ihan asialliselta testieni perusteella. Lähinnä keikkapianoksi olisi tulossa. Mukavat säätövarat.

Tuosta uusi SX -versio sisältää hieman parempia pianosoundeja, mutta ne saa normiversioonkin lisäkortilla.

Tuolla on demo, joka kehuu lisää:

http://www.rolandus.com/Multimedia/Flash/rd700sx/

Kovastikin asiallinen. Kokeilustakin pelkkää myönteistä sanottavaa.
IceChylos
30.05.2005 18:03:16
Tuolla on demo, joka kehuu lisää:

http://www.rolandus.com/Multimedia/Flash/rd700sx/

Kovastikin asiallinen. Kokeilustakin pelkkää myönteistä sanottavaa.

Juu mainio myyntivideo tuolla linkissä. Ei kyllä tuon sivuston perusteella kannata satsata monta sataa enemmän, että sais SX:n. Varsinkin jos parilla sadalla saa pianosoundi -lisäkortin, jota tuskin kuitenkaan tarvitsen. On perusmallissakin varsin hienot pianot.
Fuzzy Boner
30.05.2005 18:11:34

On paljonkin. Se on ihan oorait peli. Suosittelen! Helppo käyttää ja pelaa kivasti. Mul oli siin kans jotain laajennuskortteja messissä. Fantomin S88;ssa on mun mielest parempi piano mut on tos rd;:ssäki yees.

Niinku jostain naisestaki voi sanoa: "Soiva peli"
Olet kirjoittanut keskusteluun 8500 kirjoitusta
IceChylos
30.05.2005 18:26:44
On paljonkin. Se on ihan oorait peli. Suosittelen! Helppo käyttää ja pelaa kivasti. Mul oli siin kans jotain laajennuskortteja messissä. Fantomin S88;ssa on mun mielest parempi piano mut on tos rd;:ssäki yees.

Ok. Tuohon uuteen vissiin just pistetty fantomista parempi pianosoundi. Ja taitaa olla kalliimpi tuo s88 kun rd700.
R.Syke
30.05.2005 18:27:25 (muokattu 30.05.2005 18:27:41)

-Se on se sope se.

toivoo
sepe
U.Honey
31.05.2005 04:28:51
Kävin musiikkikaupassa ja myyjä antoi mun kokeilla noita Rolandeja vaikka sanoin että en todellakaan, siis kertakaikkiaan todellakaan osta tänään yhtään mitään!

Aika seksikkään tuntuinen peli toi uusi RD-700SX. Hyvältä vaikuttaa myöd RD-300SX, mutta olisko vähän parempi weighted action tossa isoveljessä. Makuasioita sinänsä.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Haipuma
31.05.2005 08:12:58
Mä harkitsin itse myös tota RD300 SX:ää, mutta ikäväkseni huomasin, ettei siihen saa kiinni minkäänlaista nuottitelinettä. Loppujen lopuksi aika pienestä kiinni, mutta kun se ois aika tärkee. Noin muuten hinta/laatu suhde tuntuis olevan enemmän kuin kohdillaan.

Niin, ja vissiin ihan pelkkää metronomia ei myöskään ole.

Tietääkö joku, että onko tossa Rolandin FP5:ssa sama pianosaundi kuin rd300/700 sx:ssä??
Vain ilmainen on kyllin hyvää, ja sit aika halpakin on ihan hyvää.
IceChylos
31.05.2005 17:36:45
Kannattako muuten tommoselle painavalle keikkapianolle hommatta jonkinnäkönen kantolaukku? Vai selviääkö ilman? Painoa tuolla RD 700:lla on kuitenkin se 25 kg.
joetail
31.05.2005 17:41:24 (muokattu 31.05.2005 17:42:58)

Nyt olen vihdoin keikkapianoa hommaamassa myös ja Roland FP 2 tuntuisi valinnaltani, mutta kun noin kovin tota RD 700 kehutte, niin miten se hakkaa FP 2:n pianokäytössä? Tai FP 5:n?
IceChylos
31.05.2005 17:53:51 (muokattu 31.05.2005 17:54:11)
Nyt olen vihdoin keikkapianoa hommaamassa myös ja Roland FP 2 tuntuisi valinnaltani, mutta kun noin kovin tota RD 700 kehutte, niin miten se hakkaa FP 2:n pianokäytössä? Tai FP 5:n?

Teoriassa: RD 700:ssa on huippu pianosoundi, SX:ssä vielä parempi ("kaksi maailmanluokan flyygeliä"). Koskettimisto parasta laatua, ja laajennuskorteilla saa vaikka mitä extraa.

Käytännössä olen testannut vasta tuota RD 700. Koskettimissa kyllä erittäin mainio tuntuma. Soundissakaan ei valittamista. SX:n soundit saa lisäkortilla.

nimim. huomenna ostamaan.
Windreaper
01.06.2005 13:31:50
Kannattako muuten tommoselle painavalle keikkapianolle hommatta jonkinnäkönen kantolaukku? Vai selviääkö ilman? Painoa tuolla RD 700:lla on kuitenkin se 25 kg.

Kyllä! Jos liikutat pianoa ilman kantolaukkua, niin se on kohta rikki tai ainakin lommoilla. Noin iso ja painava laite kolisee aina johonkin. Kannattaa hankkia kunnon lentolaukku pyörillä - kuljettaminen helpottuu kiitettävästi. SKB valmistaa myös ilmeisesti ihan ok wannabe-laukkuja.
Fuzzy Boner
01.06.2005 13:45:59
Kyllä! Jos liikutat pianoa ilman kantolaukkua, niin se on kohta rikki tai ainakin lommoilla. Noin iso ja painava laite kolisee aina johonkin. Kannattaa hankkia kunnon lentolaukku pyörillä - kuljettaminen helpottuu kiitettävästi. SKB valmistaa myös ilmeisesti ihan ok wannabe-laukkuja.

Näin on. Näkisitte mun wehkeet (hoho, kuulostipa hyvältä)

Lommoshow on melkoinen. En aina jaksa keiseissä kantaa ;)
Olet kirjoittanut keskusteluun 8500 kirjoitusta
Pylkkänen
01.06.2005 14:55:07
Rd on kyllä erittäin hyvä ja varma keikkakäytössä. Kaikki säädöt ja soundin vaihdokset tapahtuu todella näppärästi. Olen tämän jo aiemminkin täällä todennut, että älkää ostako noita SKB:n laukkuja. Lukot paskana kuukauden jälkeen!
"Music Is The Best" -FZ
IceChylos
01.06.2005 16:59:05
Olen tämän jo aiemminkin täällä todennut, että älkää ostako noita SKB:n laukkuja. Lukot paskana kuukauden jälkeen!

Itellä on kiipparille hyvä laukku. En tiiä merkkiä, F-musiikin kautta tilasin mitoilla sopivan mallin. Joku tonnin vanhaa rahaa makso. Hyvin kyllä ilman laukkua otti ensin osumaa vehje.

Täytyy koittaa katella sitte tolle RD:lle sopiva kantolaitos. Onko hyviä ehdotuksia, jos kerran SKB ei kestä (?).
MrShaft
02.06.2005 03:19:11
Rd on kyllä erittäin hyvä ja varma keikkakäytössä. Kaikki säädöt ja soundin vaihdokset tapahtuu todella näppärästi. Olen tämän jo aiemminkin täällä todennut, että älkää ostako noita SKB:n laukkuja. Lukot paskana kuukauden jälkeen!

Joo! Mietin että kun noita SKBn caseja löytyy itseltäkin, että onko kukaan yrittänyt vaihtaa alkuperäisten lukkojen tilalle
esim. perusperhosia???

Jos on kuinka teit, ja kuinka kävi...

MIetin, että periaatteessahan perhoset lienee liian tukevia lukkoja ko. laukkumateriaaliin. Tilannehan on etta tiukassa paikassa kun joku antaa periksi, niin se toivon mukaan saisi olla se lukko, eikä muovi...

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
M.i.k.key
02.06.2005 10:40:26
SKB:n keisit toimivat ihan hyvin. Esim lentäessä lukkoja voi varmistella vöillä/teipillä...
Pienempi vaiva kuin alkaa vaihtamaan lukkoja, ei ainakaan sopis mun psyykkeelle semmoinen homma
Mä lopetan nää hommat!
R.Syke
02.06.2005 19:31:11 (muokattu 02.06.2005 19:32:47)
SKB:n keisit toimivat ihan hyvin. Esim lentäessä lukkoja voi varmistella vöillä/teipillä...
Pienempi vaiva kuin alkaa vaihtamaan lukkoja, ei ainakaan sopis mun psyykkeelle semmoinen homma

-Arvoisat matkustajat, pyydän teitä kiinnittämään lukkovyönne :)

Mutta silti tuon RD-700:n laittaisin koteloon, jossa on perhoslukot.
IceChylos
02.06.2005 21:50:25
Nyt ostin tuon.

On se hyvä.

Pitää se laukku vielä jonkullainen.

Lauantaina ensi rd-keikka.
Petronome
02.06.2005 23:51:20 (muokattu 02.06.2005 23:51:58)
Niin mitäs luulette, kumpi olisi parempi: RD-300SX vai RD700 (huom., EI SX) sekä sen kaverina uusi SRX-11-pianoplugarikortti?

Lähinnä siis pianosoundin ja (piano)tatsin kannalta.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)