Aihe: Midi koskettimet
1
Pancake
31.03.2003 18:06:59
Elikkäs olen hankkimassa Roland pc160a midikoskettimistoa. Ja nyt tartten apua. Tekeekö tuolla mitään? Huom. olen aloittelija.

Ja toinen asia: mitä muuta tarvii, ko koskettimet, eli ihan alkeista ollaan lähössä.
Fortune
31.03.2003 18:11:17
Elikkäs olen hankkimassa Roland pc160a midikoskettimistoa. Ja nyt tartten apua. Tekeekö tuolla mitään? Huom. olen aloittelija.

No, Roland on laatumerkki ja tuo on varmasti ihan käypä midikontrolleri.

Ja toinen asia: mitä muuta tarvii, ko koskettimet, eli ihan alkeista ollaan lähössä.

Tarvitset jonkin laitteen, jota ohjata tuolla midikontrollerilla. Eli tuosta itsestään ei saa minkäännäköistä ääntä ulos, tarvitset jonkin soundimodulin tapaisen, jota ohjaat sitten tuolla koskettimistolla. Monissa äänikorteissakin on midipankit, joten liittämällä koskettimet tietokoneeseesi voit soittaa sen soundeilla ja vaikkapa tallentaa soittoasi midi-sekvensseriin.
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
HK
31.03.2003 19:12:02

Tuossa kyseisessä Rolandissa on mielestäni kaksi huonoa puolta ensimmäiseksi koskettimistoksi: vain reilun kahden oktaavin koskettimisto ja hankala käytettävyys. Jos kumpikaan ei sinua haittaa, on tuo ihan toimiva peli ja hintansa väärti.

Jos jo osaat jonkin verran koskettimilla soittaa tai aiot tosissasi opetella, jää tuo pc160a kuitenkin hyvin äkkiä pieneksi. Sinuna miettisin tarkkaan säästäisinkö hieman enemmän ja hankkisin samantien edullisen useamman oktaavin koskettimiston.
Peltikorva pahimmasta päästä.
Fortune
31.03.2003 19:14:09

Jos jo osaat jonkin verran koskettimilla soittaa tai aiot tosissasi opetella, jää tuo pc160a kuitenkin hyvin äkkiä pieneksi. Sinuna miettisin tarkkaan säästäisinkö hieman enemmän ja hankkisin samantien edullisen useamman oktaavin koskettimiston.