Aihe: Rhodes 1 | |
---|---|
![]() 15.11.2006 01:28:55 | |
Paljonko mahtaa olla hinta nykyään rhodesilla. Sellaisella jossa on kaappi, siis -73, luulisin että mark II. Hinta-arviot on vaihdellut 1000-2000 _ tähän mennessä. | |
![]() 24.11.2006 19:48:47 | |
sanoisin että 2500€ olisi lähempänä totuutta. ...Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi. - Däniel 18.09.2006 | |
![]() 25.11.2006 03:23:29 | |
Paljonko mahtaa olla hinta nykyään rhodesilla. Sellaisella jossa on kaappi, siis -73, luulisin että mark II. Hinta-arviot on vaihdellut 1000-2000 _ tähän mennessä. Eiköhän se hinta riipu ihan niiden kielten kunnosta. Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. | |
![]() 25.11.2006 20:50:43 | |
Riippuu paljon ostopaikasta ja yksilöstä. Ihan priimasta vm. 1975 alkupuolen Mk. I Suitcasesta olisin itse valmis maksamaan lähempänä kahta tonnia. Huonokuntoisesta / säätämättömästä Mk. II Stagesta hikisesti tonnin. Mulla on itsellä '75 Mk. I Suitcase, jonka alakaapin hölmönä myin pois. No, ei se niin kaksinen ole, mutta en oo vieläkään saanut aikaiseksi uutta virtalähdettä, jolla tuon mainion etusen + stereotremolon saisi käyttöön. Nyt soittelen putkinupin ja takaa avoimen 1x12" kaapin läpi, ja hienoltahan se kuulostaa. Lisäksi keikkasetissä on '80 Mk. II Stage 54, joka on kyllä kätevän kokoinen mutta soundi ei ole läheskään niin hyvä kuin tuossa vanhemmassa. Atakkia on merkittävästi vähemmän. Rhodes-soundejakin on monta erilaista; se paras mahdollinen riippuu kovasti musatyylistä ja soittimen roolista bändissä. | |
![]() 26.11.2006 14:43:38 | |
En oo varma mutta jotenkin musta tuntuu, että Rhodeseja liikkuu halvemmallakin kun mitä niitä on joissain näissä Mnetin ilmotuksissa jne... Meinaan jos jollain on semmonen ja se haluaa sikanaan rahaa, niin tottakai se ilmottaa siitä joka mahollisessa paikassa ja lätkäsee hirmusen hinnan siihen ja kyttää ja oottaa että sais oikeen paljon siitä... Mutta heti jos joku myy vähänkin edullisemmin ja kohtuullisemmin Rhodesinsa, niin ei sen tartte ilmotella siitä - aina löytyy joku kaveri tai tuttu tai tutun kaveri joka kuulee tästä myyntiaikomuksesta ja ostaa kohtuuhintaisen Rhodesin pois. Nämä diilit ei vaan sitten näy niissä ilmotuksissa, niin tästä tulee semmonen kuva että Rhodeseista aina maksettaisiin semmoisia hintoja mitä ilmotuksissa näkyy. Myöskään tinkimiset jne. ei näy noissa ilmotuksissa. Kannattaa aina vähän miettiä miten ja mistä jonkun vintage-soittimen yleisen hinnan käsitys loppupeleissä muodostuu... (itse olen ainakin ne muutamat kamat (ei Rhodes), mitä olen myynyt, saanut kaupaksi kysymällä joltain tai laittamalla "sanan kiertämään" - ei ole tarvinnut ilmoitella) | |
![]() 26.11.2006 15:29:42 | |
Riippuu paljon ostopaikasta ja yksilöstä. Ihan priimasta vm. 1975 alkupuolen Mk. I Suitcasesta olisin itse valmis maksamaan lähempänä kahta tonnia. Huonokuntoisesta / säätämättömästä Mk. II Stagesta hikisesti tonnin. Mites nuo Mk I ja Mk II väliset hintaerot, onko niitä? ite oon ainakin vähäisen kokemukseni perusteella tykännyt Mk II soittotatsista enemmän. "Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain."
-Zarmo Selitys - uusin teksti 29.10 | |
![]() 26.11.2006 23:17:37 | |
Mites nuo Mk I ja Mk II väliset hintaerot, onko niitä? ite oon ainakin vähäisen kokemukseni perusteella tykännyt Mk II soittotatsista enemmän. Mä en oo huomannut ainakaan pyyntihinnoissa eroja. Tatsi vaihtelee yksilöiden välillä niin paljon, että tuollaistakaan yleistystä ei ihan voi tehdä. Toki meikänkin Mk. II:ssa on jonkin verran kevyempi kosketus, mutta kun noita on nyt aika kauan (vähemmänkin aikaa omistuksessani ollutta Mk. II:sta jo yli vuoden) räplännyt, olen alkanut vaan päivä päivältä tykästymään tuohon Mark I:een enemmän ja enemmän jokaisessa suhteessa.Yks kaveri kehui tuon Mk. I:ni tatsia ja soundia "parhaaksi koskaan kokeilemakseen", että en tiiä sit. | |
![]() 27.11.2006 16:07:15 | |
En oo varma mutta jotenkin musta tuntuu, että Rhodeseja liikkuu halvemmallakin kun mitä niitä on joissain näissä Mnetin ilmotuksissa jne... Jännä homma, että nyt noi Rhodesit on niinkin paljon haluttuja. Mullakin on ollut sellanen ja ihan kiva peli ja ehkä välillä pieni ikäväkin sitä. Suosittelisin kyllä niille, jolla ei ole paljon rahaa ja jos on hiljasta keikkapalkkioiden kanssa, ostelee mieluummin soittimia, jotka on kohtuuhintaisia tai halpoja, mutta kuitenkin hyviä tai hauskoja. Myy ne sitten pois jos niistä tulee suosittuja muotisoittimia. | |
![]() 27.11.2006 17:45:50 | |
Rhodesit, Hammondit, analogisynat sun muut vintagevehkeet ovat siinä mielessä kivoja, että vähänkään pidemmällä tähtäimellä eivät niiden hinnat ainakaan laske. Lisäksi, jos käy päivätöissä ja musiikki on harrastus (kuten meikäläisellä), on soitosta irtoava fiilis merkittävä osa harrastusta ja mulla ainakin se, että sormien alla on Kunnon Rautaa vaikuttaa tunnelmiin merkittävästi. | |
![]() 27.11.2006 22:06:02 | |
Koen tuon fiilispuolen vähän samalla tapaa. Fiilistä meinaa latistaa se kun perinnevehkeitä on hankala roudata mukaan keikalle ellei tyydy yhteen vehkeeseen kerrallaan. Clavinetti oli helppo roudata, mutta se kaipasi kaveriksi mielellään jotain muuta. | |
![]() 28.11.2006 18:18:45 | |
Koen tuon fiilispuolen vähän samalla tapaa. Fiilistä meinaa latistaa se kun perinnevehkeitä on hankala roudata mukaan keikalle ellei tyydy yhteen vehkeeseen kerrallaan. Clavinetti oli helppo roudata, mutta se kaipasi kaveriksi mielellään jotain muuta. Mä oon kanssa vintage-friikki, vaikka oonkin ns. "ympäristötietoinen" (opiskelen ympäristötiedettä) ja siten mun pitäis olla sellanen etten halua "roinaa" ympärilleni. Noh, ainakin vintage-vehkeeni on käytettyjä ;) Ja noissa vanhoissa vermeissä tosiaan ärsyttää painon lisäksi se, kuinka paljon ne vie tilaa. Ei opiskelijalla kämpässään kovin montaa urkua voi olla. Clavinetti on ehkä helppo roudata, mutta Clavinet Pianet Duo ei ole - ompi aika painava meinaan se. Perinnevehkeilläkin voi saada aikaan suht monipuolisen äänimaiseman. Esim. omista vehkeistäni saisi teoriassa monipuolisen soittimiston keikalle (en ole kyllä näitä keikalle raahannut, kun en ole ikinä soittanut kuin yhden keikan ja senkin lainavehkeillä), jos sinne raahaisi tuon Clavinet Pianet Duon, Farfisa Professionalin, Korg Polysixin ja laittaisi noi sen tyyppisen kloonileslien läpi, mistä saa myös suoran saundin (esim. mun Yamaha RA-70 vai mikä se nyt olikaan). Ei kalpenis esim. Nord Electron rinnalla toi setti muutenkuin raahattavuudessa (ja lavatilan suhteen) - sekä Pianet Duo että Farfisa ovat painavahkoja. Eikä mulla kyllä mitään oo Nord Electroa jne. vastaan! | |
![]() 28.11.2006 20:33:09 | |
Mul on ollu mielessä, että WLM Trip:istä tulis mulle vehje, jossa yhdistyy jonkinasteinen kätevyys (kun huomioidaan, että kyseessä kahdella viiden oktaavin manuaalilla oleva urku) ja vanhan vehkeen fiilis. Tarvis mun mielestä kaveriksi hyvän keinoleslien ja vieläkin on drawbarssien liukujen vaihto tekemättä. Toisena ajatuksena, että läppäriin tulis mulle musasysteemi, mutta ei ole vielä edes läppäriä. | |
![]() 28.11.2006 23:48:11 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)