Aihe: Probleema: äänet kuuluvat vain toisesta kuulokkeesta/kajarista
1
random
23.01.2007 18:32:29
Ongelma seuraava: Synani (Korg X5D) äänet kuuluvat soittaessa vain toisen kuulokkeen kautta. Ikäänkuin toinen "äänikanava" olisi tukossa. Tarpeeksi kuulokkeiden johtoa vääntelemällä ja kääntelemällä äänet saa kyllä kuulumaan hetkittäin toisessa kuulokkeessa, mutta heti kun pistokkeen jättää omilleen ongelma palaa. Ja olisi kiva käyttää monempia käsiä soittamiseen..

Sama juttu jos yrittää kajareihin kytkeä, toisesta kaiuttimesta tulee kyllä ääntä mutta toinen pysyy vaiti. Olen myös kokeillut useilla eri kuulokkeilla ja sama ongelma jatkui, joten kaiken logiikan mukaan vika on synassa eikä kuunteluvälineissä.

Saako tuota vikaa kotikonstein korjattua? Sen verran vanha masiina ettei viittisi maksaa itseään kipeäksi jossain merkkihuoltamossa yhden osan vaihdosta tms. Olen yrittänyt puhdistaa kuulokepistoketta imuroimalla ja hammastikku+ talouspaperikikoilla, mutta tuloksetta.
KoskPaavo
23.01.2007 19:17:31
Kuulokeliitin on ilm. piirilevyssä suoraan kiinni juotettuna ja jokin karva on vääntynyt irti. Jos olet kolvannut ennen , niin kone auki vaan ja se piirilevyn osa näkyviin mihin tuo jakki on kiinnitetty ja korjaat irronneet juotokset. Tai näin minä tekisin.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
random
25.01.2007 14:37:26
Kiitos vastauksesta, mutta kolvaustaidot puuttuvat. Onko muita ratkaisuehdoituksia tarjolla?
thekimble
25.01.2007 14:46:25 (muokattu 25.01.2007 14:48:42)

Kiitos vastauksesta, mutta kolvaustaidot puuttuvat. Onko muita ratkaisuehdoituksia tarjolla?

Etsi joku kolvaustaitoinen, varmaan löytyy muusikkopiireistä.
Itsekkin kannattaa kolvaustaidot hommata, kolvi/tinaa tietenkin tarvitaan.
Haastavin tossa taitaa olla se että saa sen kolvattavan kohteen näkyviin ettei mikään hajoa tai mene osia hukkaan.
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
Leikari
25.01.2007 15:12:08

liittimen kolvauksen pystyy tekemään ilman kummempaa osaamista - osta kolvi ja tinalankaa - lue jostain netistä yleiset ohjeet juottamiseen - treenaa jollain rautalanganpätkillä - avaa syna ja korjaa vika

muita ratkaisuehdotuksia:

A) viet reippaasti huoltoon ja maksat napisematta - tärkeintä on, että homma pelittää - noin minä teen jos joku asia tuntuu itsestä liian hankalalta

B) myy mulle vitosella - rahalla voit ostaa vaikka paketin valmiiksi viipaloitua leipää ;-)
Soitetaan jamia!
KoskPaavo
25.01.2007 17:35:33
Plussaa tosta viimeisestä lauseesta, siinä oli aimo annos sattuvaa sarkasmia.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
Mikko T.
25.01.2007 23:44:32

Työnnä plugi pohjaan asti.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Titares
26.01.2007 07:29:06 (muokattu 26.01.2007 07:29:33)
Heh, heh, hyvä vinkki - on nimittäin koettu useammin kuin kerran!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)