Aihe: Korg Triton 1 | |
---|---|
![]() 16.03.2006 12:13:00 | |
Onko jollain Triton ja osaako käyttää sitä? Siinä on 2 switch namiskaa, voiko niitä käyttää combi-soundeissa timbren kytkemiseksi päälle/pois? Tai niitä neljää ruuvia volumetasojen säätöön? manuaalista en ottanut selkoa. 1+2=3? | |
![]() 16.03.2006 16:19:44 | |
Onko jollain Triton ja osaako käyttää sitä? Siinä on 2 switch namiskaa, voiko niitä käyttää combi-soundeissa timbren kytkemiseksi päälle/pois? Tai niitä neljää ruuvia volumetasojen säätöön? manuaalista en ottanut selkoa. Timbree en ole varsinaisesti saanut pois päältä SW-nappuloilla, mutta jos sulla on vapaa efektipaikka jäljellä niin voit tehdä niin, että laitat siihen L/C/R Delayn. Sitten menet L/C/R Delayn edit sivulle ja laitat Input level Dmod (%) arvoksi +100 ja sourceksi jomman kumman SW:n...ja efekti WET-asentoon... sitten asetat sen saundin menemään tuon efektin läpi, minkä tahdot vaientaa/laittaa päälle Switchillä... Volumea voi säätää haluamille timbreille tekemällä näin: Oletan että sulla on combissa saundit asetettu valmiiksi paikoilleen... 1. Mene Edit-zone/ctrl -sivulle ja control välilehdelle ja aseta esim knob1:een Volume. 2. Mene Edit-Midi Filter -sivulle ja valitse välilehti midi3. Sitten valitset ne timbret mihin tahdot tuon knobin vaikuttavan (defaultina vaikuttaa kaikkiin) Hankalasti selitetty, koita saada selvää...Oletin että sulla on triton classic...en tiedä onko noi sivut yms sitten erilaille LE:ssä tai uudemmissa... Jokaiselle timbrelle en ole keksinyt omaa volumensäätömahista tähän mennessä. Jos joku tietää niin muakin kiinnostas. | |
![]() 16.03.2006 23:00:41 | |
Kysyn nyt täällä: A) On jäänyt epäselväksi, ohjeidenkin jälkeen. Haluan tehdä Korgiini uuden saundin. Pitääkö minun ruveta vaihtamaan jo olemassa olevan asetuksia ja täten tuhota jo valmiina oleva vaikkakin täysin minulle hyödytön saundi vai voinko jostain saada kombitilaan ns. uuden saundin, johon voin rakentaa kaikki sampleasetukset jne.. Haluaisin luoda splitattuja saundeja, mutta en poistaa tai muuttaa jo combitilan pankeissa valmiina olevia. B) Jos vaihdan (kirjoitan uuteen paikkaan) saundin paikkaa ja kirjoitan vaikka combitilan saundin A008 "viulu" paikkaan A003, mitä tapahtuu alunpelin paikassa A003 olevalle saundille? Siirtyykö se paikkaan A008? | |
![]() 16.03.2006 23:20:39 | |
Kysyn nyt täällä: A) On jäänyt epäselväksi, ohjeidenkin jälkeen. Haluan tehdä Korgiini uuden saundin. Pitääkö minun ruveta vaihtamaan jo olemassa olevan asetuksia ja täten tuhota jo valmiina oleva vaikkakin täysin minulle hyödytön saundi vai voinko jostain saada kombitilaan ns. uuden saundin, johon voin rakentaa kaikki sampleasetukset jne.. Haluaisin luoda splitattuja saundeja, mutta en poistaa tai muuttaa jo combitilan pankeissa valmiina olevia. B) Jos vaihdan (kirjoitan uuteen paikkaan) saundin paikkaa ja kirjoitan vaikka combitilan saundin A008 "viulu" paikkaan A003, mitä tapahtuu alunpelin paikassa A003 olevalle saundille? Siirtyykö se paikkaan A008? B): jos menee niinkuin tietääkseni kaikissa synissä niin alkuperäinen katoaa. En tiedä synaa joka olisi poikkeus. | |
![]() 16.03.2006 23:29:33 (muokattu 16.03.2006 23:30:07) | |
Kysyn nyt täällä: A) On jäänyt epäselväksi, ohjeidenkin jälkeen. Haluan tehdä Korgiini uuden saundin. Pitääkö minun ruveta vaihtamaan jo olemassa olevan asetuksia ja täten tuhota jo valmiina oleva vaikkakin täysin minulle hyödytön saundi vai voinko jostain saada kombitilaan ns. uuden saundin, johon voin rakentaa kaikki sampleasetukset jne.. Haluaisin luoda splitattuja saundeja, mutta en poistaa tai muuttaa jo combitilan pankeissa valmiina olevia. B) Jos vaihdan (kirjoitan uuteen paikkaan) saundin paikkaa ja kirjoitan vaikka combitilan saundin A008 "viulu" paikkaan A003, mitä tapahtuu alunpelin paikassa A003 olevalle saundille? Siirtyykö se paikkaan A008? A) Lisää Combitilaa ei saa millään, vaan tosiaan täytyy korvata niitä vanhoja. Itsekkin "nuukailin" aluksi, enkä raskinut mitään jättää pois, mutta nyt on A-bankki pyhitetty kokonaan spliteille yms säädöille, enkä ole jäänyt mitään kaipaamaan...ainahan voit ladata disketiltä ne presetit takasin...ja suosittelen lataamaan tietokoneelle ohjelman tuota saundien järjestelyä varten...käy kätevämmin... B) Se saundi ei siirry paikkaan A008, vaan se tallentuu siihen A003:een ja jää myös alkuperäiseen paikkaansa...juuri tämä takia kannattaa ladata se ohjelma koneelle... | |
![]() 16.03.2006 23:35:21 | |
A) Lisää Combitilaa ei saa millään, vaan tosiaan täytyy korvata niitä vanhoja. Itsekkin "nuukailin" aluksi, enkä raskinut mitään jättää pois, mutta nyt on A-bankki pyhitetty kokonaan spliteille yms säädöille, enkä ole jäänyt mitään kaipaamaan...ainahan voit ladata disketiltä ne presetit takasin...ja suosittelen lataamaan tietokoneelle ohjelman tuota saundien järjestelyä varten...käy kätevämmin... B) Se saundi ei siirry paikkaan A008, vaan se tallentuu siihen A003:een ja jää myös alkuperäiseen paikkaansa...juuri tämä takia kannattaa ladata se ohjelma koneelle... Mitä ohjelmaa käytät itse järjestelyssä ja onko se ilmainen? Eikö ole harmittanut, että A-pankissa olevat vaikka jouset ovat hävinneet? Saahan niitä tosin program-moden sämpeistä kasattua uusia. | |
![]() 16.03.2006 23:41:59 | |
Eikö ole harmittanut, että A-pankissa olevat vaikka jouset ovat hävinneet? Mua ainakin vituttaa niin paljon, etten pysty puhumaan sanaakaan kenellekään. | |
![]() 16.03.2006 23:42:36 | |
Mitä ohjelmaa käytät itse järjestelyssä ja onko se ilmainen? Eikö ole harmittanut, että A-pankissa olevat vaikka jouset ovat hävinneet? Saahan niitä tosin program-moden sämpeistä kasattua uusia. Vancesoft triton librarian...googlettamalla löytyy netistä ilmaseks... En ole juri noita preset- combeja tarvinnut...ja esim tuolla ohjelmalla pystyy sitten ne jouset siirtämään johonkin muuhun bankkiin tai muulle paikalle...tai sitten vaan itse tekee...ja saahan ne aina ladattua disketiltä takaisin jos niitä tarvitsee... | |
![]() 16.03.2006 23:54:48 | |
Mua ainakin vituttaa niin paljon, etten pysty puhumaan sanaakaan kenellekään. Uskon. | |
![]() 04.04.2006 20:34:24 | |
Aika taas kysellä tyhmiä: Väsäilin tuossa iltana eräänä splitattua saundia. Tarkoitus oli laittaa "aah"-äänet alas ja jouset ylös. Ensinnäkin ongelma on, että jouset eivät kuulu ollenkaan. Keyzonesplitin mukaan kaiken pitäisi olla okei, eli jouset alkavat siitä, missä "aah" loppuu. Toinen ongelma on, koska saundi on kasattu vanhan päälle, jäävät (ne äänet jotka edes kuuluvat) kaikumaan ja syttyvät muutenkin hitaasti, eli joku efekti on varmaan päällä vanhan saundin jäljiltä. Olen yrittänyt säätää yhtä sun toista, mutta ei oikein auta. Säätönupit osoittavat lounaaseen. | |
![]() 04.04.2006 21:48:07 | |
Aika taas kysellä tyhmiä: Väsäilin tuossa iltana eräänä splitattua saundia. Tarkoitus oli laittaa "aah"-äänet alas ja jouset ylös. Ensinnäkin ongelma on, että jouset eivät kuulu ollenkaan. Keyzonesplitin mukaan kaiken pitäisi olla okei, eli jouset alkavat siitä, missä "aah" loppuu. Toinen ongelma on, koska saundi on kasattu vanhan päälle, jäävät (ne äänet jotka edes kuuluvat) kaikumaan ja syttyvät muutenkin hitaasti, eli joku efekti on varmaan päällä vanhan saundin jäljiltä. Olen yrittänyt säätää yhtä sun toista, mutta ei oikein auta. Säätönupit osoittavat lounaaseen. Teet siis COMBI -saundia? Tarkista Combin mikseri -välilehdestä että jouset ovat sopivalla voimakkuudella. Efektitkin voivat vaikuttaa tuohon voimakkuuteen ja moneen muuhunkin seikkaan, siksi suosittelen, että kun lähdet tekemään combia vanhan combin päälle, niin ensimmäisenä otat pois kaikki efektit käytöstä ja kaikki splitit myös pois. Saundit voivat tulla hiljaa myös sen takia että siellä on velocityn mukaan splitattu jotain. Jos yhteenkän säätönuppiin on määritetty attackin säätö ja nuppi on kaakossa niin ei ihme jos ääni syttyy hitaasti. Tosin kun vaihdat toiseen combiin ja sitten takaisin niin nuo säädöt pitäisi nollautua. Eli sillon syttyminen menee samanlailla kuin siinä programissa, minkä olet combiin asettanut. Taisi tulla aika epäselvää tekstiä mutta minkäs teet... Eli ensimmäisenä nyt ainakin kaikki efektit pois käytöstä ja katso mikseri -välilehti. | |
![]() 04.04.2006 22:17:20 | |
Teet siis COMBI -saundia? Tarkista Combin mikseri -välilehdestä että jouset ovat sopivalla voimakkuudella. Efektitkin voivat vaikuttaa tuohon voimakkuuteen ja moneen muuhunkin seikkaan, siksi suosittelen, että kun lähdet tekemään combia vanhan combin päälle, niin ensimmäisenä otat pois kaikki efektit käytöstä ja kaikki splitit myös pois. Saundit voivat tulla hiljaa myös sen takia että siellä on velocityn mukaan splitattu jotain. Jos yhteenkän säätönuppiin on määritetty attackin säätö ja nuppi on kaakossa niin ei ihme jos ääni syttyy hitaasti. Tosin kun vaihdat toiseen combiin ja sitten takaisin niin nuo säädöt pitäisi nollautua. Eli sillon syttyminen menee samanlailla kuin siinä programissa, minkä olet combiin asettanut. Taisi tulla aika epäselvää tekstiä mutta minkäs teet... Eli ensimmäisenä nyt ainakin kaikki efektit pois käytöstä ja katso mikseri -välilehti. Combi-tilassa tosiaan ollaan. Minkä valikon mikserivälilehteä tarkoitat? 1:1 Play? Mistäs ne vanhat efektit sitten saa pois? Velocityn säädöt laitoin muistaakseni samaksi kuin keyzonessa. Vanha saundi oli joku ihme tunnelmointi efektihärdelli, että en yhtään ihmettelisi, jos sieltä kanittaisi. | |
![]() 04.04.2006 22:49:00 | |
Combi-tilassa tosiaan ollaan. Minkä valikon mikserivälilehteä tarkoitat? 1:1 Play? Mistäs ne vanhat efektit sitten saa pois? Velocityn säädöt laitoin muistaakseni samaksi kuin keyzonessa. Vanha saundi oli joku ihme tunnelmointi efektihärdelli, että en yhtään ihmettelisi, jos sieltä kanittaisi. play moden kyllä juu. Veikkaisin että se kiikastaa nyt tosta velocitysplitin säädöistä. Eli siis jokaisen timbren bottomvelocity arvo pitäisi olla 001 ja top velocity 127. Bottom-, sekä top slopet nollilla. Insert efektit saa pois päältä sivulta 8 välilehdestä insert FX painamalla näytöstä sitä "on" nappulaa jolloin menee "off":ille´...en tiedä onko sulla sitten kosketusnäytöllinen tritoni vai le... | |
![]() 04.04.2006 23:36:07 | |
Kiitos näistä, kokeilen, kun pääsen treenikämpälle asti. Mulla on TR. | |
![]() 26.01.2007 00:59:47 | |
Minkänimisiä lead-soundeja olette muuten muokanneet mieleisiksenne ja millä tavalla? Itselläni on Karma, mutta Tritoneissahan on liki samat soundit. Kommentteja, keskustelua, avarretaan soolo-maailmaamme! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)