Aihe: Olematon keyboardkonsepti 1 2 | |
---|---|
![]() 22.07.2007 20:35:24 (muokattu 22.07.2007 20:53:12) | |
Hei vaan, Pitkän etsimisen jälkeen olen tullut seuraavaan tulokseen: Maailmassa ei ole olemassa sellaista keyboardia, jossa on seuraavat ominaisuudet yhdessä: 1. hammer action koskettimisto = painotetut koskettimet 2. modulation wheel (ihan ehdoton, esim. Yamahan CVP:ssä ei ole tätä) 3. kunnon taustojen luominen (ei mitään neljän raidan yamaha MO:n tyylisiä, entäpä motif ES?) - jotka myös mukautuvat vasemman käden sointuihin ja jotka voi pistää pyörimään taustalle - toisin sanoen arrangereista tutut "stylet". Myös taustan eri soittimia pitäisi pystyä säätämään reaaliajassa. 4. kunnon äänet ja sekvensseri Toisin sanoen.. Arranger keyboardi painotetuilla koskettimilla ja modulation wheelillä ja sekvensserillä. Katsoin manuaaleja läpi, mutta missään laitteessa ei vaan vaikuta olevan tuollaisia ominaisuuksia, joten lähetin valituksen yamahalle, korgille ja rolandille. Toivottavasti olen hirveän väärässä, sillä nyt en voi ostaa mitään yhtä kiipparia vaan täytyisi ostaa kaksi. | |
![]() 22.07.2007 20:58:31 | |
Hei vaan, Pitkän etsimisen jälkeen olen tullut seuraavaan tulokseen: Maailmassa ei ole olemassa sellaista keyboardia, jossa on seuraavat ominaisuudet yhdessä: 1. hammer action koskettimisto = painotetut koskettimet 2. modulation wheel (ihan ehdoton, esim. Yamahan CVP:ssä ei ole tätä) 3. kunnon taustojen luominen (ei mitään neljän raidan yamaha MO:n tyylisiä, entäpä motif ES?) - jotka myös mukautuvat vasemman käden sointuihin ja jotka voi pistää pyörimään taustalle - toisin sanoen arrangereista tutut "stylet". Myös taustan eri soittimia pitäisi pystyä säätämään reaaliajassa. 4. kunnon äänet ja sekvensseri Toisin sanoen.. Arranger keyboardi painotetuilla koskettimilla ja modulation wheelillä ja sekvensserillä. Katsoin manuaaleja läpi, mutta missään laitteessa ei vaan vaikuta olevan tuollaisia ominaisuuksia, joten lähetin valituksen yamahalle, korgille ja rolandille. Toivottavasti olen hirveän väärässä, sillä nyt en voi ostaa mitään yhtä kiipparia vaan täytyisi ostaa kaksi. Ei taida olla tarpeeksi kysyntää tuollaisella laitteella, missä nuo ovat yhdessä? :) | |
![]() 22.07.2007 21:20:02 | |
Osta komppimoduli ja masterkeyboard missä on piano tatsi. Pitäis mennä aika samaan hinta luokkaan kuin jos ostat esim. Ketronin koskettimistolla ellei alle. | |
![]() 22.07.2007 21:56:58 (muokattu 22.07.2007 22:08:57) | |
On se niin väärin... tuskin olen ainoa maailmassa, joka haluis tollasen. Vaik maksais mitä, niin ei saa sellasta. Periaatteessa jos vois vaan soittaa tarpeeks montaa arpeggiota yhtä aikaa se melkein hoitais homman. | |
![]() 22.07.2007 22:05:59 | |
Korg Oasys 88. | |
![]() 22.07.2007 22:24:31 | |
Kykeneeköhän tuokaan siihen... | |
![]() 22.07.2007 23:06:37 | |
On se niin väärin... tuskin olen ainoa maailmassa, joka haluis tollasen. Vaik maksais mitä, niin ei saa sellasta. Periaatteessa jos vois vaan soittaa tarpeeks montaa arpeggiota yhtä aikaa se melkein hoitais homman. Saahan sellaisen jos viitsii vähän nähdä vaivaa. Osta Korg oasys 88. Maksaa 6666.00 euroa Music storessa. Suosittelen :) | |
![]() 23.07.2007 02:01:53 (muokattu 23.07.2007 23:47:24) | |
No, Ilmeisesti tuo motif XS8 tekee nuo jutut... melkein. Paitsi jos jokaisessa arpeggiossa voi olla neljä soundia. Sitten täysin. Sitten ostaisin sen ja syöksisin itseni lähes täysin varattomaksi, jos olisi varoja. http://www.yamahasynth.com/products/motifxs/features.html "The music making possibilities are virtually endless. Have a drum Voice play an automatic rhythm, add an Arpeggio bass phrase, and fly in other instrument phrases as the inspiration hits you. Everything stays in sync, and everything follows your chord changes." 4 kappaletta arpeggiatoreita. Toisaalta, yamaha mm6:ssa on tuollaisia stylejä, mutta uusia ei voi tehdä itse. Jep, ojasta alligaattoriin. Mutta tosiaan, XS8 pystyy... vai pystyykö sittenkään 8-raidan patterneihin... | |
![]() 23.07.2007 23:47:51 (muokattu 24.07.2007 04:59:44) | |
Haa! Täällä löytyi kohtalokaveri http://www.motifator.com/forums/sho … n=307090&Search=true#Post307138 Täällä taas se neljän raidan rajallisuus. http://www.motifator.com/forums/sho … n=347337&Search=true#Post347466 | |
![]() 02.08.2007 15:30:41 (muokattu 02.08.2007 15:39:04) | |
Haa! Korg M3 to the rescue. KARMA2 toiminto tekee sen mitä arrangerin tarvitsee. Joten ainoa maailmassa joka pystyy tähän on Korg M3 sekä Oasys, mutta sehän maksaa enemmän kun hyvä auto, tai hevonen. Joten Korg M3. Edes Motif XS8 ei tee samaa, varmasti aivan loistava syna joka tapauksessa. Mutta M3:ssa on Karma2. Tässä on karma käytössä ilmeisesti (aika surkuhupaisa äänenlaatu videossa) http://youtube.com/watch?v=onE01od4GA4 ja parempi demo mp3 täältä http://www.korg.co.uk/downloads/multimedia/m3/Hi/KARMA-fied!.mp3 Tämä demon osa vakuutti kyllä minut, Megaman X ja sankarimetallimusiikin fanin, todella. http://www.korg.co.uk/downloads/multimedia/m3/Hi/K8_FastFinger!.mp3 http://www.korg.co.uk/products/workstations/m3/korg_m3.html tai jos ette halua musiikkia nettisivuilla, niin http://korg.com/gear/prod_info.asp?A_PROD_NO=M3&category_id=1 | |
![]() 06.08.2007 21:45:55 | |
Kävin testaamassa laitetta. Oli aika hyvä, Motif XS:ssä ehkä tasasemman laadukkaat äänet, ei oikeestaan huonoja ääniä. M3:ssa oli kyllä muutaman parannusta vaativa ääni, mutta muuten tosi mielenkiintoinen laite, verrattuna XS:ään. | |
![]() 07.08.2007 01:31:17 | |
Kävin testaamassa laitetta. Oli aika hyvä, Motif XS:ssä ehkä tasasemman laadukkaat äänet, ei oikeestaan huonoja ääniä. M3:ssa oli kyllä muutaman parannusta vaativa ääni, mutta muuten tosi mielenkiintoinen laite, verrattuna XS:ään. Vaikka jopa varmaan laitteiden hintaeron suuruinenkin summa liikaa itselle niin saa varmaan tietää nuo muutaman heikon kohdan ? | |
![]() 07.08.2007 23:15:02 (muokattu 07.08.2007 23:17:19) | |
1. hammer action koskettimisto = painotetut koskettimet On. 2. modulation wheel (ihan ehdoton, esim. Yamahan CVP:ssä ei ole tätä) Tottakai. 3. kunnon taustojen luominen (ei mitään neljän raidan yamaha MO:n tyylisiä, entäpä motif ES?) - jotka myös mukautuvat vasemman käden sointuihin ja jotka voi pistää pyörimään taustalle - toisin sanoen arrangereista tutut "stylet". Myös taustan eri soittimia pitäisi pystyä säätämään reaaliajassa. Onnistuu, vielä kohtuu vaivattomasti. Taustalle voi laittaa vaikka 31 raitaa. Reaaliajassa voi säätää taustainstrumentteja/sooloa esim. mitä tahansa MIDI-komentoa tukevilla liu'uilla tai napeilla. Tai vaikka pedaaleilla tai ribbonilla, jonka voi jakaa kolmeen alueeseen, kaikki eri käskyjä... 4. kunnon äänet ja sekvensseri Löytyy. Seku on 32-raitainen. Jokainen saa arvata mikä on kyseessä... ;) Hinnatkin alkaa pikkuhiljaa tippumaan. ...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento | |
![]() 08.08.2007 02:24:45 | |
BotneLapio: Varmaan joku Kurzweil? JPQ: Heikot kohdat: Saksofonit ja ehkä ne vaskisoittimet. Tosin, kaikkea (varmaan liikaakin) äänessä voi säätää... ja mikä kontrolloi mitäkin, kuten esim. joystick up kontrolloi filtteriä tai... no sit voi ne neljä slideria assignoida vielä. En itse kyllä edes ymmärrä, mutta tosi syvälle voi säätää äänen ominaisuuksia, esim. Tone Adjust valikossa. Katso niitä M3 demostraatiovideoita korgin sivuilta. Yamahassa oli varmaan paremmat äänet keskimäärin... mutta se ei vaan ollut yhtä vempele. | |
![]() 08.08.2007 17:18:33 | |
Heikohko saksofonisaundi on melko monen kiipparin ongelma. Yamaha on mun kuulemistani tähän asti onnistunut parhaimmin saksofonisampleissaan. | |
![]() 08.08.2007 17:28:49 | |
Heikohko saksofonisaundi on melko monen kiipparin ongelma. saksofonissa on hyvä saksofonisaundi! | |
![]() 08.08.2007 17:44:29 | |
saksofonissa on hyvä saksofonisaundi! Töriset tosia. Riippuu sentään siitä, kuka puhaltaa. Ymmärrän pointin jee, mutta ylipäätään mua huvittaa muusikoiden purismi etenkin brassiosastoa kohtaan. Tottakai bändi kuulostaa paremmalta, jos siinä tuuttaa kunnon puhallinsektio, mutta valitettavasti osa meistä joutuu piippaamaan pienemmissä kokoonpanoissa. Kuulostaa bilemusa kumminkin paremmalta hyvien brassisaundien siivittämänä kuin ilman IMHO. | |
![]() 08.08.2007 20:55:53 (muokattu 08.08.2007 20:56:23) | |
Sitä paitsi konejouset vielä tökerömmät kuin vasket syy jo siinä vaskeille ei liene olikohan kolmeatoista yleisesti tunnettua soittotapaa toki minäkin toivoisin että olis porukka jossa synat syninä jne. PS. yamahan s30 soolo vasketkin on kyllä sanoisin parhaita mitä tiedän. Motifia olen kokeillut mutten tarpeeksi että voisin mitään oikeaa sanoa. | |
![]() 08.08.2007 22:42:27 (muokattu 08.08.2007 22:46:10) | |
Osta Motif XS 8-siinä on kaikki ja vähän enemmän. Ainut millä voi vielä parantaa pakettia on pistää joku putkivahvistin perään ja ehkä joku urkumoduli ( vk-8 ) piuhalla kiinni niin avot! Miksei joku Tyros tai Korgin Oasys...mutta ei livekeikoille..ei herra paratkoon. Ja se hinta...:) | |
![]() 09.08.2007 15:57:02 | |
Korg Oasys taitaa olla tuollainen. Hintaa laitteella on mutta tekee vaikka mitä, paitsi ei keitä kahvia. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)