Aihe: Nord C3 1 | |
---|---|
![]() 20.01.2007 23:00:37 | |
Clavia näemmä julkisti uuden kaksimanuaalisen Hammond-kloonin: http://www.nordusa.com/forum/viewtopic.php?t=202 Vaikuttaa todella roudausystävälliseltä peliltä, painoa on 15 kg! Toisaalta, Electron sähköpiano- ja klavinettisoundit on jätetty pois, eli kyseessä on puhtaasti urkuklooni. My name is Baron, U.Honey Baron. | |
![]() 21.01.2007 02:18:09 | |
Epäilen henkilökohtaisesti että tässä mennään nyt pahasti metsään noiden "virtuaalidrawbarien" takia. Jollei kone ole sitten merkittävästi halvempi, kuin muut kaksimanuaaliset urut - mitä en kyllä usko. Urkurille niillä drawbareilla kun on kovasti enemmän väliä kuin peruskiipparistille. Ja en ihan heti keksi, että miksi peruskiipparisti ostaisi kaksitasourun. | |
![]() 21.01.2007 10:54:40 | |
Kyseinen peli on muuten Clavian ruotsalaisilla sivuilla nimellä C1, vaikka kuvissa selvästi C3 lukeekin... Bruce Katz soittamassa NAMM-messuilla: http://clavia.se/home/bruce%20namm%202007.mov "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy | |
![]() 21.01.2007 12:22:41 | |
Epäilen henkilökohtaisesti että tässä mennään nyt pahasti metsään noiden "virtuaalidrawbarien" takia. Jollei kone ole sitten merkittävästi halvempi, kuin muut kaksimanuaaliset urut - mitä en kyllä usko. Urkurille niillä drawbareilla kun on kovasti enemmän väliä kuin peruskiipparistille. Ja en ihan heti keksi, että miksi peruskiipparisti ostaisi kaksitasourun. Oon ihan samaa mieltä! Ostin ite Fantom X7:n seuraksi VK-8M:n enkä Nordin räkkipeliä just drawbarien vuoksi. Oon testannut Electroa pariin kertaan, ja meni urkuäänikertanappuloiden nylpyttämisestä niin paljon hermo niin lyhyessä ajassa, että keikkakäytössä ekalla keikalla viimeistään toisessa setissa kone lentäisi seinään ja suht lahjakkaasti. Vaikken mikään urkuri olekaan vaan pikemmin pianisti, niin kyllä pitää edes kunnon hantaakit olla, vaikkei aitoa hammondia olekaan mahdollisuutta soittaa kuin tosi harvoin. Hinnasta: nordusa.com tiesi kertoa, että target-hinta koneelle on 3600 $ eli noin suunnilleen 3000 €. Vertailun vuoksi Thomannin hintoja: Roland VK-88 5222 €, mutta sisältyyköhän tähän hintaan jalkio, penkki ja koko hässäkkä??? kts. http://www.thomann.de/fi/roland_vk88.htm Hammond XK3 http://www.thomann.de/fi/hammond_xk3.htm 2666 € ja irtoalamanuaali XLK-3 http://www.thomann.de/fi/hammond_xlk_3.htm 1490 €, yhteensä 4156 €. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com | |
![]() 23.01.2007 09:11:10 | |
Mutta XK-3 ja siihen vaikka Doepferin alamanuaali niin ollaankin jo samoissa hinnoissa. Ruotsalaisuus on kyllä varmasti ainakin Euroopassa hinnoittelun puolesta merkittävä kilpailuetu. Clavia on hieno firma - toivottavasti tekisivät tuosta myös drawbarillisen version. | |
![]() 23.01.2007 16:48:33 | |
Clavia on hieno firma - toivottavasti tekisivät tuosta myös drawbarillisen version. Jos Nord Electrosta tulisi drawbarillinen räkki/pöytämoduli, ostaisin sellaisen hoo ee tee ii heti. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com | |
![]() 10.08.2007 19:27:59 | |
Oli pakko kaivaa wwanha ketju esiin... Ajattelin tässä lähipäivinä marssia kauppaan ja hakea omani pois. Onhan tuo ehkä vähän turhanaikainen kapistus setin laajennukseksi, mut... no elämä on. Oon käyny testaamassa muutamaan otteeseen, ja hjuvalta tuntuu ja kuulostaa. Suosittelen. | |
![]() 11.08.2007 11:38:38 | |
On tuossa C1:ssä mielestäniparemmat urkusoundit kuin electrossa, johtuen noista putkietuastemallinnuksista. Mutta silti minua on Rolandin soundimaailma eniten miellyttänyt. Itselläni on kokemusta vain VK7:sta. Vielä en ole päässyt VK8:a testaamaan, mutta sormet jo syyhyää. Kuulemma soundit on vielä entistä ehommat. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones | |
![]() 11.08.2007 12:03:07 | |
Itselläni on kokemusta vain VK7:sta. Vielä en ole päässyt VK8:a testaamaan, mutta sormet jo syyhyää. Kuulemma soundit on vielä entistä ehommat. Toi VK-8:kin alkaa olla jo pikkasen "vanhentunut" uusien tulokkaiden rinnalla (IMHO häviää soundissa ja elävyydessä B4 II -softallekin)... ihan asia peli, mutta enpä tiedä, ostaisinko enää uutena sitä tai VK-8M -moduliakaan. Ennemmin ehkä katselisin seuraavia malleja, ainakin vaihtoehtoina ja perspektiivin vuoksi: Hammond XK-1 (tai miksei samantien XK-3, jonka saa laajennettua 2-manuaaliseksi), XM-2 -moduli, Nord Stage Compact, Nord C1, B4000 Klangbox. Myös Korgin uusvanhaa CX-3 -urkua saattaa saada jostain halvalla. | |
![]() 11.08.2007 13:05:27 | |
Toi VK-8:kin alkaa olla jo pikkasen "vanhentunut" uusien tulokkaiden rinnalla (IMHO häviää soundissa ja elävyydessä B4 II -softallekin)... ihan asia peli, mutta enpä tiedä, ostaisinko enää uutena sitä tai VK-8M -moduliakaan. Ennemmin ehkä katselisin seuraavia malleja, ainakin vaihtoehtoina ja perspektiivin vuoksi: Hammond XK-1 (tai miksei samantien XK-3, jonka saa laajennettua 2-manuaaliseksi), XM-2 -moduli, Nord Stage Compact, Nord C1, B4000 Klangbox. Myös Korgin uusvanhaa CX-3 -urkua saattaa saada jostain halvalla. Sähän puhut ristiin. Siis VK-8 on "vanhentunut" ja sitten kuitenkin erittäin paljon vanhentunut CX-3 on ostolistan perässä. COVS n:o 1. | |
![]() 11.08.2007 13:36:17 | |
Sähän puhut ristiin. Siis VK-8 on "vanhentunut" ja sitten kuitenkin erittäin paljon vanhentunut CX-3 on ostolistan perässä. Varmaan tajusitkin, että mä puhun siitä uudemmasta (johon muuten aika hiljattain tuli 2.0 -käyttispäivitys, ilmeisesti saa ilmaisena downloadina), en 70-luvun lopun puu-urusta. Eikä toi oo mikään ostoslista, vaan läjä vaihtoehtoja suunnilleen samassa/jonkun verran kalliimmassa hintaluokassa, joita kannattaa miettiä, jos aikoo "päivittää" urkunsa VK-7:sta parempaan/uudempaan. Ton uuden CX-3:n teknologia on nimittäin about sellaisenaan siirretty Korgin uuteen Oasys-malliin, joten en ihmettelis vaikka Korg aikois jatkossa tarjota tonewheel-mallinnusta muidenkin, halvempien pro-työasemien yhteydessä. Tuli mieleen vaihtoehtona lähinnä sen takia, että useemmassakin liikkeessä oon nähny tota CX-3:sta esittelykappaleena myynnissä ihan tuntuvalla alennuksella - ilmestyessäänhän se oli kallis kuin fan, esim. just VK-8:iin verrattuna, ellen ihan väärin muista. | |
![]() 11.08.2007 16:38:42 | |
Varmaan tajusitkin, että mä puhun siitä uudemmasta (johon muuten aika hiljattain tuli 2.0 -käyttispäivitys, ilmeisesti saa ilmaisena downloadina), en 70-luvun lopun puu-urusta. Eikä toi oo mikään ostoslista, vaan läjä vaihtoehtoja suunnilleen samassa/jonkun verran kalliimmassa hintaluokassa, joita kannattaa miettiä, jos aikoo "päivittää" urkunsa VK-7:sta parempaan/uudempaan. Ton uuden CX-3:n teknologia on nimittäin about sellaisenaan siirretty Korgin uuteen Oasys-malliin, joten en ihmettelis vaikka Korg aikois jatkossa tarjota tonewheel-mallinnusta muidenkin, halvempien pro-työasemien yhteydessä. Tuli mieleen vaihtoehtona lähinnä sen takia, että useemmassakin liikkeessä oon nähny tota CX-3:sta esittelykappaleena myynnissä ihan tuntuvalla alennuksella - ilmestyessäänhän se oli kallis kuin fan, esim. just VK-8:iin verrattuna, ellen ihan väärin muista. Sori, en mä vittuillut kuitenkaan. Enkä tiennyt noita yksityiskohtia CX-3:n tiimoilta, hyvä juttu. COVS n:o 1. | |
![]() 12.08.2007 00:34:49 | |
On tuossa C1:ssä mielestäniparemmat urkusoundit kuin electrossa, johtuen noista putkietuastemallinnuksista. Isoin juttu tossa C1:ssä on kaksi manuaalia, IMHO. Siinä mielessä se on "lähempänä" oikeaa Hammondia kuin Eletcro. Soittelen bändissä jolla on treenikämpällä käytössä Hammond C-3, mutta keikalla rupsuttelen synan perään miditetyllä VK-8M:llä. Soundit on ihan ok, mutta kun on vain yksi manuaali...GAS!! My name is Baron, U.Honey Baron. | |
![]() 12.08.2007 03:37:35 | |
Jeps... Mullakin on tuo vk8 moduli ja roto siinä perässä. Taasen tuli yksi keikka sillä tehtyä, eikä se ole paskempi laite lainkaan. Sen olen jo päättänyt, etten siitä luovu, mutta c1 lähti tilaukseen anyway. VK-modulin ehdoton etu on kyllä sen koko. Perus bändiurutteluun ja "freelanceurun" läimintään juurikin passeli vehje. Saattaapi olla, että c1 jää koti-iltojen urkufiilistelyihin ja aina silloin tällöin lähtee mukaan seilaamaan. Mihinkään perustuuraus =turauskeikalle sitä on ihan turha lähteä repimään. Tai no, kukin roudaa tavallaan. Elecrto ei koskaan oikeen sytyttänyt, mutta c1:sen urku vaikutti Todella hyvältä. Jonkinlainen kompromissi se toki on, kun koskettimistoa ei ehkä ihan suoraan voi verrata esim xk3:n waterfallkiippariin, joskin nordillakin pääse tiluttamaan/lätkimään urkurilikkejä varsin passelisti. Koska en ole mikään äärimmäinen urkufanaatikko, on n. 3000 egee edullisempi hinta (vrt. xk3 + alakiippari tai vk-88) aikamoisessa vaaankieliasemassa omassa sijoitusharkinnassani. C1:n hyviin puoliin lukeutuu myöskin näppärät midiohjelmat, ts. yksi sormio enemmän motifsoundia via midi - tarvittaessa. Lisäksi vox ja farfisa (vai mitä ne nyt olikaan) -mallinnukset on mukava mauste verrattuna esim vk:n taikka xk:n urkumallinnusvalikoimiin, niistä kun löytyy ainoastaan sitä beekolmehässäkkää. (korjatkaa jos olen väärässä) Ikuisuuskysymyksiähän nää on, mutta jahka pääsen keikalle kaksisormioisen urun kanssa, jonka roudaa suht kivuttomasti, saattaa nää kysymykset hetkeksi unohtua. Tai sitten vaan samaa viestiketjua jatkamaan ja kaameeta myrkytystä kehään. Kohtahan sen tietää... Tulipa romaani...Nyt nukkumaan, jahka korvat lakkaa soimasta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)