Aihe: Keksikää jotain huonoa Roland VR-730:sta
1
HK
01.02.2020 21:26:20 (muokattu 01.02.2020 21:28:35)
Niin. Olisi aika tiukasti ostohousut jalassa. Keksikää äkkiä jotain huonoa tuosta VR-730:sta (muuntaja ei haittaa).

On jo melkein tulossa RD-300GX:n tilalle livesoitantaan, '60 luvulta nykypäivään rokkihommiin.
Peltikorva puupäässä.
Roki
06.02.2020 23:51:37
Entäpä jos et ottais sitä tuon entisen tilalle, vaan mieluummin rinnalle? Ja sillonhan sulle saattais riittää VR-09?
Been there - done that - don't ask.
HK
13.02.2020 03:06:50 (muokattu 13.02.2020 04:17:51)
Roki: Entäpä jos et ottais sitä tuon entisen tilalle, vaan mieluummin rinnalle? Ja sillonhan sulle saattais riittää VR-09?

Kiitos vinkistä. Katselin sitäkin, mutta meikäläisen tapauksessa 6 oktaavia on ehdoton minimi tässä tapauksessa, että voi jonkin verran edes pianoida. Telineen yläkerrassa on jo 61 koskettimen luottosyntsa vuodelta 2003. :)

Ilmeisesti ei ole paljoa huonoa kokemuksia, saadaan siis kohta heittää tuo hyvin palvelleen RD-300GX:n myynti-ilmo tuonne huonojen myynti-ilmoituksien threadiin. ;)
Peltikorva puupäässä.
luopape
14.02.2020 15:12:45
En tiedä, saako VR-730 erilliset ulostulot urkusaundille ja piano/ -syntsasaundeille. Itellä VR-700 ja siinä ei ainakaan erillisiä ulostuloja. Ei se oikein muuten haittaa, mutta jos soittaa ulkoisen Lepan kautta pitää se aina erikseen pysäyttää pianosoolojen ajaksi.

Kummastuttaa myös Rolandin logiikka nimetä näitä VR-sarjan vehkeitään. Ensimmäisenä käsittääkseni tuli markkinoille VR-760, sitten VR-700 ja nyt VR-730
HK
29.02.2020 06:16:33
luopape: En tiedä, saako VR-730 erilliset ulostulot urkusaundille ja piano/ -syntsasaundeille. Itellä VR-700 ja siinä ei ainakaan erillisiä ulostuloja. Ei se oikein muuten haittaa, mutta jos soittaa ulkoisen Lepan kautta pitää se aina erikseen pysäyttää pianosoolojen ajaksi.

Kummastuttaa myös Rolandin logiikka nimetä näitä VR-sarjan vehkeitään. Ensimmäisenä käsittääkseni tuli markkinoille VR-760, sitten VR-700 ja nyt VR-730

Mitä tulee nimeämiseen niin sanoppas muuta.

Itse olen tämmöinen helppoheikki että se riittävän hyvänkuuloinen Lepa hoituu värkin sisäisillä efekteillä, kiristelkööt puristit hampaitaan minkä kerkeävät.

Näistä on oikeasti jauhettu se ~20 vuotta täälläkin. If it sounds good it is good.

No mutta, ilmeisesti pitää tilata Pirkkalaan tuommoinen niin pääsee pimputtelemaan.
Peltikorva puupäässä.
luopape
02.03.2020 13:15:10
HK: Lepa hoituu värkin sisäisillä efekteillä, kiristelkööt puristit hampaitaan minkä kerkeävät.
Näistä on oikeasti jauhettu se ~20 vuotta täälläkin. If it sounds good it is good.

No mutta, ilmeisesti pitää tilata Pirkkalaan tuommoinen niin pääsee pimputtelemaan.

Juu, Kyllä Rollella on tuo Lepa-simulaatio ihan kelvollinen ja sillä tulee useimmat soitot soitettua itsekkin. Ulkoinen Leslie on myös paljolti fiilis juttu.
Mutta onnea jo etukäteen uudesta VR-730:stä. Jos viitsit, niin pistätkö tänne vähän fiilistelyjä hankinnan jälkeen.
HK
17.04.2020 03:24:16
Corona kerkesi väliin, prkl. Meni rahat isomman telkkarin ostoon. :(
Peltikorva puupäässä.
HK
17.04.2020 04:02:41 (muokattu 17.04.2020 04:10:22)
HK: Corona kerkesi väliin, prkl. Meni rahat isomman telkkarin ostoon. :(

Koitin kovasti katsella myös tuon Nord Electro 6D 73 eroa tähän enkä oikeasti näe siinä muutakuin punaisen värin ja monta satasta eroa. Katu-uskottavuutta eli Nordin punaista en tarvi, hyvän ja ketterän nopean koskettimiston kylläkin. Rolle sen on ennen ainakin tarjonnut.

Jahka budjetti kestää taas sijoittaa niin kyllä vr-730 (tai vastaava) lähtee.
Vähän ny ollaan tiukilla. :)
Peltikorva puupäässä.
musamies
19.04.2020 11:12:03
HK: Koitin kovasti katsella myös tuon Nord Electro 6D 73 eroa tähän enkä oikeasti näe siinä muutakuin punaisen värin ja monta satasta eroa. Katu-uskottavuutta eli Nordin punaista en tarvi, hyvän ja ketterän nopean koskettimiston kylläkin. Rolle sen on ennen ainakin tarjonnut.

Jahka budjetti kestää taas sijoittaa niin kyllä vr-730 (tai vastaava) lähtee.
Vähän ny ollaan tiukilla. :)

Voipi olla enempi kyse minkälaisia ääniä tarvii. Nordilta saa ladata itselle sopivia ja se on hyvä saundikirjaston puolesta pianoissa jo Rhodeseissa.

Ehkä se kannattaa selvittää missä vr-730 varsinaisesti hyvä.
MarkusB
08.05.2020 15:45:00
musamies: Voipi olla enempi kyse minkälaisia ääniä tarvii. Nordilta saa ladata itselle sopivia ja se on hyvä saundikirjaston puolesta pianoissa jo Rhodeseissa.

Ehkä se kannattaa selvittää missä vr-730 varsinaisesti hyvä.

Mulla oli tuo nordi ja oli kyllä erittäin kiva soitin. Ainoo vaan mikä rupes rassaamaan oli se sairaan raskas synakoskettimisto (waterfall) jossa tuli kädet oikeesti kipeeksi toistuvasti. Ja sentään soittelen pääosin pianonkoskettimistolla (vasara). Nyt ei oo enää ollu kädet kipeet kun sen diilasin pois. Eipä oo koskaan muuten pianot tai synat saanu vastaavaa efektiä aikaan.

En ole Hammond B3:sta soittanut, mutta muissa vanhoissa uruissa on mielestäni ollut tosi kevyt koskettimisto. Että sikäli ihmettelen että miksi nordi laittaa niin jäykät jouset kun tuossa soittimessa se urkupuoli ja hammond mallinnus on kuitenkin aika isossa roolissa.
Kiva kun on kivaa
musamies
10.05.2020 09:32:17
MarkusB: Mulla oli tuo nordi ja oli kyllä erittäin kiva soitin. Ainoo vaan mikä rupes rassaamaan oli se sairaan raskas synakoskettimisto (waterfall) jossa tuli kädet oikeesti kipeeksi toistuvasti. Ja sentään soittelen pääosin pianonkoskettimistolla (vasara). Nyt ei oo enää ollu kädet kipeet kun sen diilasin pois. Eipä oo koskaan muuten pianot tai synat saanu vastaavaa efektiä aikaan.

En ole Hammond B3:sta soittanut, mutta muissa vanhoissa uruissa on mielestäni ollut tosi kevyt koskettimisto. Että sikäli ihmettelen että miksi nordi laittaa niin jäykät jouset kun tuossa soittimessa se urkupuoli ja hammond mallinnus on kuitenkin aika isossa roolissa.

En tiedä millä tyylillä soitat. Itse olen Nordeja musaliikkeissä testatessa kiinnittänyt huomion hyviin pianoihin.

Niissä on myös kirkkourkuominaisuuksia ja oliko kyseessä joku Electro 5 vai mikä kun ihmettelin, että oli laitettu aika harmoonihenkinen kirkkourkuosio. Pitäsköhän mennä ohjeistamaan Nordin poikia miten saadaan muitakin hyviä urkuuja kuin Hammondit...
MarkusB
11.05.2020 12:27:25
musamies: En tiedä millä tyylillä soitat. Itse olen Nordeja musaliikkeissä testatessa kiinnittänyt huomion hyviin pianoihin.

Niissä on myös kirkkourkuominaisuuksia ja oliko kyseessä joku Electro 5 vai mikä kun ihmettelin, että oli laitettu aika harmoonihenkinen kirkkourkuosio. Pitäsköhän mennä ohjeistamaan Nordin poikia miten saadaan muitakin hyviä urkuuja kuin Hammondit...

Pianot on ehdottomasti hyviä Nordilla. Ja vielä parempia mielestäni saa kun lataa Nordin sivuilta niitä XL pianoja. Esim. white grand XL, joka on vähän kirkkaampi. Plus että tine pianot on ehkä parhaita mitä olen itse kuullut pois lukien aidot rhodesit. Pianojen takia hankikin sen Nord piano nelosen kun tuli isompi tarve roudattavalle stagepianolle.

Mulla oli tuo electro 6 ja siinä ainakin oli kirkkourku ihan jees, mutta en ole kyllä mikään kanttori.
Kiva kun on kivaa
musamies
11.05.2020 21:36:56
MarkusB: Pianot on ehdottomasti hyviä Nordilla. Ja vielä parempia mielestäni saa kun lataa Nordin sivuilta niitä XL pianoja. Esim. white grand XL, joka on vähän kirkkaampi. Plus että tine pianot on ehkä parhaita mitä olen itse kuullut pois lukien aidot rhodesit. Pianojen takia hankikin sen Nord piano nelosen kun tuli isompi tarve roudattavalle stagepianolle.

Mulla oli tuo electro 6 ja siinä ainakin oli kirkkourku ihan jees, mutta en ole kyllä mikään kanttori.

Näin on, että hyvä juttu kun saa ladattua mieleisiä pianoja. Säätää niitä ei kauheasti voi.
LautaJaFoni
14.05.2020 12:32:02
MarkusB: Mulla oli tuo nordi ja oli kyllä erittäin kiva soitin. Ainoo vaan mikä rupes rassaamaan oli se sairaan raskas synakoskettimisto (waterfall) jossa tuli kädet oikeesti kipeeksi toistuvasti...

Oliko sulla siis Electro? Ite oon soitellu Stage 3 Waterfallilla nyt puoli vuotta mutta olen kyllä tottunut jo tohon jäykkyyteen eikä enää tuota ongelmia. Edes kahden tunnin maratonisoitoissa. Electrossa tietääkseni on jonkun verran Stagea kevyempi tuntuma, mutta nämähän on mielipidejuttuja.

Mun ymmärtääkseni ne on ylipäätään jäykemmät siksi, että pianoa on helpompi soittaa. Oikeessa Hammondissahan koskettimet liikkuu myös vähemmän.

PS. alkaakohan tässä vaiheessa puheenaihe hitusen lipsumaan pois raiteilta
Kuhan kirjottelen
MarkusB
19.05.2020 13:02:55
LautaJaFoni: Oliko sulla siis Electro? Ite oon soitellu Stage 3 Waterfallilla nyt puoli vuotta mutta olen kyllä tottunut jo tohon jäykkyyteen eikä enää tuota ongelmia. Edes kahden tunnin maratonisoitoissa. Electrossa tietääkseni on jonkun verran Stagea kevyempi tuntuma, mutta nämähän on mielipidejuttuja.

Mun ymmärtääkseni ne on ylipäätään jäykemmät siksi, että pianoa on helpompi soittaa. Oikeessa Hammondissahan koskettimet liikkuu myös vähemmän.

PS. alkaakohan tässä vaiheessa puheenaihe hitusen lipsumaan pois raiteilta

Joo mulla oli electro. Eipä siinä mitään jos ei haittaa. Tuskin haittaa kaikkia käyttäjiä. Se vaan omalla kohdalla tuntui vähän puutteelliselta mutta olikin sitten ainoa negatiivinen asia. Itse soittelen eniten vasrarakoskettimistolla sekä vähän synakoskettimistolla.

Mutta siis vaihtoon oli paljon syitä ja kun bänditoiminta meni pianopainotteisemmaksi tuosta urkutouhusta, niin se oli myös tärkeä motivaattori saada waterfallin tilalle täyspitkä vasarakoneisto. Synakoskettimisto kevyt tai raskas on kyllä huono jos oikeasti haluaa saada pianomaista dynamiikkaa/nyansseja aikaan. Toimii tietyissä jutuissa mutta aika nopeesti tulee rajat vastaan.
Kiva kun on kivaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)