Aihe: Korg TR61 vai Yamaha MO6
1
Leviathan73
11.08.2007 07:00:00

Nyt loppui pelleily noilla midivehkeillä ja siirrytään takas kunnon analogi vehkeisiin.

Eli kotistudioni kaipaa uusia synia ja nuo Korgin TR ja Yamahan MO6 ovat selvinneet finaaliin.

Kertokaa plussia ja miinuksia kyseisistä laitteista.

Ja jos tuohon tonnin pintaan tulee mieleen vieläkin parempia ehdotuksia niin kertokaa.

Kyseessä siis ensimmäiset kunnon synat meikäläiselle, mitä nyt MikroKorgin omistan. On muuten asiallinen laite se.
Sitä saa mitä tilaa.
Janus
11.08.2007 09:51:41
Yamaha MO6.
Leviathan73
12.08.2007 10:57:05

Kertokaa vielä plussat ja miinukset.
Mikä paremmin toisessa ja päinvastoin.
Sitä saa mitä tilaa.
kauhu-köös
13.08.2007 20:41:51
MO sisältää paremmat koskettimet(omasta mielestä).
Tilua täältä: http://www.mikseri.net/artists/?id=68687
muLperi
13.08.2007 22:18:45
Ootko harkinnu Alesis Fusionia

http://www.alesis.com/product.php?id=20

ite oon kohta saman harkinnan edessä ja oon miettiny samoja malleja, mutta Fusion on vetämässä pisintä kortta. Kantsii tutustua.
Nakkiso
14.08.2007 13:30:02 (muokattu 14.08.2007 14:09:17)
Nyt loppui pelleily noilla midivehkeillä ja siirrytään takas kunnon analogi vehkeisiin.

Siis nyt en ymmärtänyt, että mikäs noissa laitteissa nyt on analogista?

No joka tapauksessa, jos noita lähdetään vertaamaan, niin niissä on aika erilainen ominaissoundi jo sinänsä. Eli kannattaa kokeilla, että kumpi kuulostaa hyvältä omaan korvaan. Itse inhoan Korg TR:ää ja MO:sta jopa pidän, mutta moni on kai toista mieltä.

EDIT: Oho, mä oon aina luullut että toi fusion on kallis kuin perkele, mutta eihän se maksa mitään! Koitin googlettaa maahantuojaa, mutta en löytänyt. Tiiättekö, että missä pääsis kokeilemaan?
JPQ
14.08.2007 17:33:43

Siis nyt en ymmärtänyt, että mikäs noissa laitteissa nyt on analogista?

No joka tapauksessa, jos noita lähdetään vertaamaan, niin niissä on aika erilainen ominaissoundi jo sinänsä. Eli kannattaa kokeilla, että kumpi kuulostaa hyvältä omaan korvaan. Itse inhoan Korg TR:ää ja MO:sta jopa pidän, mutta moni on kai toista mieltä.

EDIT: Oho, mä oon aina luullut että toi fusion on kallis kuin perkele, mutta eihän se maksa mitään! Koitin googlettaa maahantuojaa, mutta en löytänyt. Tiiättekö, että missä pääsis kokeilemaan?

Intoluthman näyttää olevan maahantuoja ja se lupaa muistelisin toimittaa jälleenmyyjilleen kokeiltavaksi laitteen jos tarvitsee no ainakin eräissä laitteissa on näin. PS. Fusion ei ole monipuolisuuteen nähden mutta muuten en ota kantaa. Ja tosiaan noiden synien ominais soundi eroaa.
cermailu
21.08.2007 18:16:49 (muokattu 21.08.2007 18:27:33)

Lisätään nyt vaikka tähän ketjuun kun en uuttakaan jaksa pistää..

Elikkäs olen saman kysymyksen edessä, vaikka enempi kallistuttaa MO:n puolelle. Onko MO6:n ja MM6:n soundeissa minkälaisia eroja? Kokeilemallahan tietysti onnistuisi, mutta asun korvessa. 175mb vs 70mb Waveformeissa, mutta miten näkyy käytännössä? Mitkä ne suurimmat erot noiden välillä on? Hintaa MO:lla on melkein puolet enemmän. Omistan Rolandin RD-700:sen ja sen päälle ois tarkotus hommata hyvä syna/työasema enimmäkseen keikkakäyttöön. MO6-MM6-TR61 pyörivät päässä.
Kiven alle paistaa aurinko.
JPQ
21.08.2007 23:23:22

Lisätään nyt vaikka tähän ketjuun kun en uuttakaan jaksa pistää..

Elikkäs olen saman kysymyksen edessä, vaikka enempi kallistuttaa MO:n puolelle. Onko MO6:n ja MM6:n soundeissa minkälaisia eroja? Kokeilemallahan tietysti onnistuisi, mutta asun korvessa. 175mb vs 70mb Waveformeissa, mutta miten näkyy käytännössä? Mitkä ne suurimmat erot noiden välillä on? Hintaa MO:lla on melkein puolet enemmän. Omistan Rolandin RD-700:sen ja sen päälle ois tarkotus hommata hyvä syna/työasema enimmäkseen keikkakäyttöön. MO6-MM6-TR61 pyörivät päässä.

Miksei muuten Roland JunoG pyöripäässä? ja MM6 ei liene keikkailuun soveltuva en usko että kestää ja siinä ei juuri soundia muokata josko lainkaan.
Kaakatus
22.08.2007 12:19:30
Sen mitä MM6sta olen kokeillut, en kauheasti kehumaan lähtisi, jos vertailukohtana on MO6. MM6sessa on todella vähän eri saundeja ja koskettimet ovat jostain halvasta Yamahasta, kamalan tönköt. MO6 sen sijaan on osoittautunut oikein kelvolliseksi soittopeliksi. Itsellänikin oli TR61 harkinnassa, mutta sen koskettimisto osoittautui niin onnettomaksi, etten suostuisi siitä tonnia maksamaan. Joku muu voi olla toki eri mieltä asiasta.
cermailu
22.08.2007 14:20:57

Juno-G on kanssa pyöriskelly päässä, mutta kun omistan jo tuon rolandin rd-700:sen niin ajattelin että jotain muuta merkkiä päälle. Yamahan soundit kuulostavat ainakin esittelypätkissä parhaimmilta. Pitäisi varmaan silti kammeta itteni jonnekin etelän musiikkikauppaan kokeilemaan.
Kiven alle paistaa aurinko.
muLperi
07.09.2007 08:56:05
Heittäkääs vielä kommentteja MO6:sta käyttäjät.
Itelläki se harkinnassa nyt
Sorgan
07.09.2007 09:00:16
Heittäkääs vielä kommentteja MO6:sta käyttäjät.
Itelläki se harkinnassa nyt

Kelpo peli, hyvät liidit ja stringsit. Sekvensseri huono, vain neljä raitaa. Osta mielummin TR.
Life without music isn't a life.
muLperi
07.09.2007 09:28:38
Mitäs tossa tr:ssä muuten on parempaa..?

Yamaha näyttäs ulkosesti kivemmalta ja selkeämmältä ja jämäkämmältä
Sorgan
07.09.2007 09:30:57
Mitäs tossa tr:ssä muuten on parempaa..?

Paremmat soundit, tyylikkäämmän näköinen. Parempi roudata.
Life without music isn't a life.
muLperi
07.09.2007 09:33:46
Joo hommaan sen Fusionin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)