Aihe: Ultimate- telineet
1
jazzcat
17.07.2007 13:04:58
Onko kokemusta noista ultimate- kiipparitelineistä? risuja/ruusuja?
falgor
22.07.2007 12:49:02

Itekki haluasin tietää, onko ne kovinki jykeviä. Ois hyvä jos ois, kompensois vähän MO8:n periksiantavuutta, kun testasin sitä f-musiikissa.
Pide
22.07.2007 20:38:42

Onko kokemusta noista ultimate- kiipparitelineistä? risuja/ruusuja?

Itte käytän Ultimaten Apex-ständiä: http://www.thomann.de/fi/ultimate_ax48b_axep.htm

+ coolin näköinen
+ kulkee kätevänä pötkönä (tikut menee rungon päästä sisään ja kantokahva on)
+ piuhaklipsit joihin piuhat saa siististi piiloon (näkyy tuossa Thomannin kuvassakin)
+ tasaisella pinnalla tukeva
+ hyvä kantokyky (itte käytin: Roland A-90, Roland VK-7 ja MotifES 6)
+ muokattavuus (lyhyet/pitkät tikut, mukautuu 1-3 tasolle, integroitava mikkiständi etc.)
+ runko kestää hyvin osumaa

- kiipparit melkein päällekkäin -> alimmaisten lankkujen näytöt vaikeita lukea
- kiippareihin ei kallistusmahista
- jos on esim. maton reunalla tai eri korkuisten lavojen reunalla, niin kiikkerä
- rikkoutuvia pikkuosia (esim. mulla ei ole yhtään piuhaklipsiä täysin ehjänä)
- tikut voi karata purkuvaiheessa ständin keskelle ja niitä saa silloin kaivella tosissaan pois sieltä
- ilkeä liikutella, kun synat päällä
- kolmannet tikut eivät mahdu putken sisälle pakattuna

YHTEENVETO: Oon tykänny ja hyvin on kestäny jonku kymmenkunta vuotta (ostin käytettynä). Varsinkin kun vaihdoin kalustoa ja jätin kolmannen tason pois, niin alempien näyttöjen lukuongelmatkin katosivat.
falgor
22.07.2007 20:41:04

Mutta eihän tuossa näy kuin kaksi tasoa... o_O?
Pide
22.07.2007 20:50:13

Mutta eihän tuossa näy kuin kaksi tasoa... o_O?

Joo, vitsin ydin onkin se muokattavuus. Se on vähän semmoonen motulaarinen, että siihen saa lisävarusteita. Karvalakkiversiossa tulee kaks tasoa.

Selaa alas "Liittyviä tuotteita", niin siinä on "Ultimate CMP 485", johon saa kolmannen tason tikut kiinni. "Ultimate TBR 180" on tikut emopienoille ja "Ultimate TBR 130" köykäsemmille työkoneille.
pesju
26.07.2007 14:44:38 (muokattu 27.07.2007 15:19:52)
Itse olen kans katsellu Roland-A90/Roland fantom x6 kokoonpanolle uutta telinettä. Kestääkö toi karvalakki malli suoraan ton pianon/synan? Vai tartteeko jotain lisähärpäkkeitä?
Voe kauhistuksen kanahäkki!
Pide
31.08.2007 12:55:05

Itse olen kans katsellu Roland-A90/Roland fantom x6 kokoonpanolle uutta telinettä. Kestääkö toi karvalakki malli suoraan ton pianon/synan? Vai tartteeko jotain lisähärpäkkeitä?

Kah, tänne jäi näemmä kysymys leijumaan ilmaan.

En muista tarkkaan karvalakkimallin tikkuja, mutta villi arvaus on, että siinä on yhdet lyhyet ja yhdet pitkät tikut (A-90 tarvii siis ne pitkät). Jos muistini osui oikeaan, niin karvalakki sopii käyttöösi.

Jos karvalakissa tulee kahdet lyhyet tikut, niin tarvitset lisävarusteeksi yhdet pitkät tikut. Silloin saat lisäbonuksena kolmannen tason niistä jäljelle jääneistä lyhkäisistä tikuista ja voit ostaa vaikka keikkaurun kolmanneksi lankuksi.. :p
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)