Kaitsu 22.09.2007 21:52:46 | |
---|
Otsikko kertookin kaiken tarpeellisen :) Tarvittaisiin siis patenttiratkaisu, jossa olisi 1-2 tasoinen kiippariteline ja jonkinlainen näppärä systeemi, millä saisi läppärin käytettävästi nenän eteen.. .. Midikiipparin päältä kone on jo pariin otteeseen ottanut lähdöt.. K. |
Kaitsu 26.09.2007 08:09:08 | |
---|
onkohan tämä vastausten tulva otettava niin, että kukaan ei käytä softasyntikoita reeniksellä / livetilanteissa vai niin, että muutkin painivat vastaavan ongelman kanssa... :) Ideaalitilanne tietty olis, että ei tarttisi koskea koko koneeseen soiton aikana ja säätelisi kontrollerin namiskoilla tarpeellisia asioita, mutta se jää haaveeksi nykysetupilla. (Ableton live + NI synat) ... Läppäri kakspuoliteipillä kiinni kiippariin :D K. |
Puppet 26.09.2007 09:49:37 | |
---|
Itse en softasynia studion ulkopuolella käytä, mutta, jos läppäri pitäis keikalle ottaa mukaan, niin kätevin keino musta olis laittaa se vaikka Ultimaten Apex-standin ylätasolle ja kiipparit alemmille. Jos tuntuu, ettei läppäri kestä niiden "käsivarsien" varassa, niin tekee siihen sellaisen tason päälle. Samanlaista systeemiä näyttää käyttävän myös Poets of the Fallin Captain: http://www.poetsofthefall.com/photo … llery/live/vuokatti_10_02_2007/419/And surely we'll have such good time |
Kaitsu 26.09.2007 13:14:03 | |
---|
|
Puppet 26.09.2007 13:53:00 | |
---|
... Katos perkuletta, toihan on ihan jees systeemi. Sopivan spartalaisen olonen mulle. Kiitos kuvasta. K. Eipä kestä.. hyvä, jos yhtää pystyy auttamaan :) And surely we'll have such good time |
aimotuska 27.09.2007 17:48:02 | |
---|
Tuo onnistuu kyllä ihan tavallisella kaksitasoisella X-telineellä. Pistät vaan jonkun tarpeeksi paksun levyn siihen yläpuomien väliin ja nostat läppärin siihen. Been there, done that. Tyhymä |
Leikari 27.09.2007 17:59:48 | |
---|
|
JPQ 27.09.2007 18:21:53 | |
---|
onko kokemusta mitä läppärien kovalevyt tykkää bassojyrinän/jytinän tärinästä? oisikos tarpeen käyttää varmuuden vuoksi mitään pehmustetta välissä (tuuletusta tukkimatta toki..) Vaiko hankkia samantien niitä erikois kannettavia jotka kaiketi tärinää jne kestää hyvin. |
Janus 27.09.2007 18:35:02 | |
---|
Vaiko hankkia samantien niitä erikois kannettavia jotka kaiketi tärinää jne kestää hyvin. Ei oo tarvetta. Ainoa järkevä vaihtoehto livekäytössä on muutenkinApplen läppäri (Powerbook, Macbook /Pro). Mä oon ratkaissut ton ständi homman kääntämällä ihan tavallisen, tukevan nuottitelineen (sellainen about 50e maksava malli, musta kolmijalkainen isolla nuottilevyllä, esim. K&M) nuottilevyn melkein vaakatasoon ja laittamalla läppärin sen päälle. Monesti läppäri on tosin kiippariständin vieressä lattianrajassa esim. tyhjän kaljakorin päällä, sillä kaikki tarvittavat kontrollit voi assignoida kontrollikiipparin omiin potikoihin, switcheihin jne. |
teroyk 27.09.2007 22:25:19 (muokattu 27.09.2007 22:26:05) | |
---|
Proelin X-telineeseen lisäämällä Proel KB400:n homma onnistuu. Netissä on hämääviä kuvia asiasta, sillä niistä ei voi päätellä, että varret voi sätää sopivan lähekkäin, että läppärin saa siihen päälle tukevasti. |
Murgo 28.09.2007 07:37:22 | |
---|
Mulla on sama ongelma läppärin suhteen, kone keikkuu vaarallisesti lauluvahvarin päällä joka taas on subbarin päällä. Ratkaisu on jo suunniteltuna,mutta ei vielä toteutettuna.Kiipparitelineenä on kesällä kasaan hitsaamani pommin(ja kitaristin:) kestävä teräshökötys, johon jo alusta asti suunnittelin aputasoja läppärille ja mikserille. Pitää vaan miettiä että mihin ne sijoittaa että ovat käsillä mutteivät tiellä. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |