Aihe: Telineistä / Läppäri mukaan
1
Kaitsu
22.09.2007 21:52:46
Otsikko kertookin kaiken tarpeellisen :)

Tarvittaisiin siis patenttiratkaisu, jossa olisi 1-2 tasoinen kiippariteline ja jonkinlainen näppärä systeemi, millä saisi läppärin käytettävästi nenän eteen..

.. Midikiipparin päältä kone on jo pariin otteeseen ottanut lähdöt..

K.
Kaitsu
26.09.2007 08:09:08
onkohan tämä vastausten tulva otettava niin, että kukaan ei käytä softasyntikoita reeniksellä / livetilanteissa vai niin, että muutkin painivat vastaavan ongelman kanssa... :)

Ideaalitilanne tietty olis, että ei tarttisi koskea koko koneeseen soiton aikana ja säätelisi kontrollerin namiskoilla tarpeellisia asioita, mutta se jää haaveeksi nykysetupilla. (Ableton live + NI synat)

... Läppäri kakspuoliteipillä kiinni kiippariin :D

K.
Puppet
26.09.2007 09:49:37
Itse en softasynia studion ulkopuolella käytä, mutta, jos läppäri pitäis keikalle ottaa mukaan, niin kätevin keino musta olis laittaa se vaikka Ultimaten Apex-standin ylätasolle ja kiipparit alemmille. Jos tuntuu, ettei läppäri kestä niiden "käsivarsien" varassa, niin tekee siihen sellaisen tason päälle.

Samanlaista systeemiä näyttää käyttävän myös Poets of the Fallin Captain:
http://www.poetsofthefall.com/photo … llery/live/vuokatti_10_02_2007/419/
And surely we'll have such good time
Kaitsu
26.09.2007 13:14:03

... Katos perkuletta, toihan on ihan jees systeemi. Sopivan spartalaisen olonen mulle.

Kiitos kuvasta.

K.
Puppet
26.09.2007 13:53:00
... Katos perkuletta, toihan on ihan jees systeemi. Sopivan spartalaisen olonen mulle.

Kiitos kuvasta.

K.

Eipä kestä.. hyvä, jos yhtää pystyy auttamaan :)
And surely we'll have such good time
aimotuska
27.09.2007 17:48:02
Tuo onnistuu kyllä ihan tavallisella kaksitasoisella X-telineellä. Pistät vaan jonkun tarpeeksi paksun levyn siihen yläpuomien väliin ja nostat läppärin siihen. Been there, done that.
Tyhymä
Leikari
27.09.2007 17:59:48

onko kokemusta mitä läppärien kovalevyt tykkää bassojyrinän/jytinän tärinästä? oisikos tarpeen käyttää varmuuden vuoksi mitään pehmustetta välissä (tuuletusta tukkimatta toki..)
JPQ
27.09.2007 18:21:53

onko kokemusta mitä läppärien kovalevyt tykkää bassojyrinän/jytinän tärinästä? oisikos tarpeen käyttää varmuuden vuoksi mitään pehmustetta välissä (tuuletusta tukkimatta toki..)

Vaiko hankkia samantien niitä erikois kannettavia jotka kaiketi tärinää jne kestää hyvin.
Janus
27.09.2007 18:35:02
Vaiko hankkia samantien niitä erikois kannettavia jotka kaiketi tärinää jne kestää hyvin.

Ei oo tarvetta. Ainoa järkevä vaihtoehto livekäytössä on muutenkinApplen läppäri (Powerbook, Macbook /Pro).

Mä oon ratkaissut ton ständi homman kääntämällä ihan tavallisen, tukevan nuottitelineen (sellainen about 50e maksava malli, musta kolmijalkainen isolla nuottilevyllä, esim. K&M) nuottilevyn melkein vaakatasoon ja laittamalla läppärin sen päälle. Monesti läppäri on tosin kiippariständin vieressä lattianrajassa esim. tyhjän kaljakorin päällä, sillä kaikki tarvittavat kontrollit voi assignoida kontrollikiipparin omiin potikoihin, switcheihin jne.
teroyk
27.09.2007 22:25:19 (muokattu 27.09.2007 22:26:05)
Proelin X-telineeseen lisäämällä Proel KB400:n homma onnistuu. Netissä on hämääviä kuvia asiasta, sillä niistä ei voi päätellä, että varret voi sätää sopivan lähekkäin, että läppärin saa siihen päälle tukevasti.
Murgo
28.09.2007 07:37:22

Mulla on sama ongelma läppärin suhteen, kone keikkuu vaarallisesti lauluvahvarin päällä joka taas on subbarin päällä. Ratkaisu on jo suunniteltuna,mutta ei vielä toteutettuna.Kiipparitelineenä on kesällä kasaan hitsaamani pommin(ja kitaristin:) kestävä teräshökötys, johon jo alusta asti suunnittelin aputasoja läppärille ja mikserille. Pitää vaan miettiä että mihin ne sijoittaa että ovat käsillä mutteivät tiellä.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)